abc.lv skaitļos

Lietotāji online58
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1277
Ekspertu atbildes3041
Rīgas dome nolemj slēgt Ls 313 miljonu līgumu par Dienvidu tilta otrās kārtas izbūvi : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rīgas dome nolemj slēgt Ls 313 miljonu līgumu par Dienvidu tilta otrās kārtas izbūvi

Rīgas dome nolemj slēgt Ls 313 miljonu līgumu par Dienvidu tilta otrās kārtas izbūvi
Rīga, 12.jūn., LETA. Rīgas domes deputāti šodien nolēma slēgt līgumu ar AS "Dienvidu tilts" par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību, kā arī par nepieciešamā finansējuma piesaisti. Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, kuru veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti. Pēc apmēram stundu ilgām debatēm par līguma slēgšanu balsoja 31 deputāts, 15 bija pret, bet septiņi balsojumā atturējās. Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu. Ja līgumi tiks noslēgti, Rīgas pilsētas pašvaldībai no būvniecības līguma darbības 61.mēneša turpmāko 15 gadu periodā jāparedz finansējums ikmēneša maksājumiem par projektēšanas un būvniecības darbiem un piesaistītais finansējums 1,7 miljonu latu apjomā katru mēnesi, kas būtu vairāk nekā 20 miljoni latu gadā. Ja būvniecības laikā kādā periodā inflācijas koeficients pārsniedz vidējo prognozēto un nav līdzekļu ekonomijas no iepriekšējā būvniecības perioda, var rasties nepieciešamība pēc papildu finansējuma. Tas var tikt nodrošināts no budžeta līdzekļiem vai arī piesaistot papildu ārējos finanšu resursus. Dienvidu tilta otrā kārta ir nepieciešama, lai tiltu savienotu ar Austrumu maģistrāli, kas pēc divu atlikušo posmu pabeigšanas veidotu ērtu apvedceļu pilsētas centram un savienotu ar Rīgas ostu, tāpēc 2006.gada jūnijā dome nolēma uzdot Satiksmes departamentam sākt tilta otrās kārtas būvniecības sagatavošanu un organizēt atklātu starptautisku konkursu par projektēšanu, būvniecību un finansēšanu. Jau ziņots, ka ir beidzies Rīgas domes Satiksmes departamenta organizētais atklātais konkurss par Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību, liecina deputātiem sagatavotie materiāli. Konkursā noskaidrotas kopējās tilta labā krasta pieeju projektēšanas un būvniecības izmaksas, kas ietver arī būvniecības finansēšanai nepieciešamo līdzekļu piesaistīšanas izmaksas. Konkursā uzvarējis tilta būvnieks - uzņēmums AS "Dienvidu tilts". Atsevišķi pašvaldības politiķi pauduši satraukumu par steigu, kādā lēmumi par minēto līgumu slēgšanu tiek virzīti apstiprināšanai Rīgas domē. Patlaban jau paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai. Būvobjektā darbi rit gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā. Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam. Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos: darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus, estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā. Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā. Dienvidu tilta būvniecību uzsāka 2004.gada novembrī, izbūvējot tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus. Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts". Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Sāk ūdensvada skalošanu galvaspilsētas centrā

Sāk ūdensvada skalošanu galvaspilsētas centrā

Šīs nedēļas nogalē SIA “Rīgas ūdens” sāks ūdensvada skalošanas darbus Rīgas centrā un tam tuvākajās apkaimēs. Šajā sezonā plānots izskalot kopumā 162 kilometrus ūdensvada, un tas būs viens no lielākajiem skalošanas apjomiem “Rīgas ūdens” darbības laikā.

Izstāsti Latvijai