Iedzīvotājiem neliela interese par Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Rīgas koncertzāles teritorijas detālplānojumu

Rīga, 6.maijs, LETA. Uz sabiedriskās apspriešanas sanāksmi par Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Rīgas koncertzāles teritorijas detālplānojumu bija ieradušies tikai daži iedzīvotāji, novēroja aģentūra LETA. Sanāksmes laikā iedzīvotāji arī īpaši daudz neizteicās par detālplānojumā piedāvātajiem risinājumiem, bet gan agresīvi iebilda pret koncertzāles būvniecību uz AB dambja un pauda šaubas par bibliotēkas izmēru lietderību. Tika arī minēts, ka internetā esot pārāk maz informācijas par ''Gaismas pils'' attīstības procesiem. Sanāksmē transporta un publiskās ārtelpas izmantošanas risinājumus skaidroja un uz iedzīvotāju jautājumiem atbildēja detālplānojuma autori - arhitekts Edgars Bērziņš un SIA ''Grupa 93'' speciālisti, kā arī Rīgas koncertzāles projekta autors arhitekts Andis Sīlis un valsts aģentūras ''Jaunie trīs brāļi'' pārstāvji. Sīlis norādīja, ka par Pārdaugavas attīstību, īpaši par ielu tīkla rekonstrukciju, autotransporta satiksmes un gājēju kustības uzlabošanu gan ērtības, gan drošības ziņā jādomā kontekstā ar tuvākajā desmitgadē plānoto intensīvo apbūvi Daugavas kreisajā krastā - proti, jāņem vērā, ka netālu no bibliotēkas un koncertzāles taps Rīgas domes administratīvais centrs, kā arī vairākas augstceltnes, to vidū gan biroju, gan dzīvojamās mājas. Detālplānojumā risināti ar transporta infrastruktūras attīstību saistīti jautājumi tiešā bibliotēkas un koncertzāles tuvumā, kā arī ieskicēti tuvā nākotnē risināmi jautājumi par pilnvērtīgu publiskās telpas izmantošanu Daugavas kreisajā krastā līdzās kultūras būvēm, paredzot iespēju pie Akmens tilta izbūvēt jaunu laukumu - ''Rīgas forumu''. Transporta organizācija detālplānojumā izstrādāta, pamatojoties uz Rīgas pilsētas attīstības plānu, kurā noteikts, ka 2018.gadā pār Akmens tiltu kursēs tikai sabiedriskais transports un pārvietosies gājēji, bet privātajam autotransportam tas būs slēgts. Sabiedriskā transporta lietotāju ērtībai Uzvaras bulvārī paredzēts izveidot arī apvienotu transportlīdzekļu pieturvietu. Ņemot vērā, ka satiksmes intensitāte Akmens tilta galā samazināsies, detālplānojuma autori uzskatījuši par nelietderīgu sākotnējo ieceri būvēt gājēju tuneli zem Uzvaras bulvāra un ierosina gājēju ērtībām Uzvaras bulvāra šķērsošanai iekārtot divas plašas gājēju pārejas. Detālplānojuma sabiedriskā apspriešana turpināsies līdz 14.maijam. Detālplānojuma materiāli apskatāmi Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas Informācijas centrā, Rīgas domes Pilsētas Attīstības departamenta Klientu apkalpošanas centrā, Zemgales un Kurzemes rajonu izpilddirekcijās, kā arī interneta mājaslapās - ''www.rdpad.lv'' un ''www.koncertzale.lv''.
=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

Komentēšanas noteikumi!