abc.lv skaitļos

Lietotāji online115
Aktīvie uzņēmumi25218
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
papildināta - Sarunas par jaunās lidostas "Rīga" celtniecību turpinās ar "TAV Havalimanlari Holding AS" un "Skonto būves" konsorciju : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

papildināta - Sarunas par jaunās lidostas "Rīga" celtniecību turpinās ar "TAV Havalimanlari Holding AS" un "Skonto būves" konsorciju

papildināta - Sarunas par jaunās lidostas "Rīga" celtniecību turpinās ar "TAV Havalimanlari Holding AS" un "Skonto būves" konsorciju
(Papildināts viss teksts.) Rīga, 3.marts, LETA. Konkursā par privātā partnera piesaisti jaunās lidostas "Rīga" būvniecībai turpmākām sarunām izvēlēts konsorcijs, kurā ietilpst "TAV Havalimanlari Holding AS" ("TAV") un "Skonto būve", šodien žurnālistiem paziņoja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" vadība. Konsorcijs izvēlēts kā potenciālais jaunās lidostas būvniecības kandidāts. Ar uzņēmumu tagad tiks turpinātas sarunas par līguma slēgšanu. Lidostas "Rīga" vadītājs Krišjānis Peters atzina, ka šobrīd nav iespējas aizņemties un uzlikt papildu slogu valsts budžetam, kā arī sniegt kādas valsts garantijas. Tāpēc tika meklēts partneris ar lielu pieredzi publiskās un privātās partnerības (PPP) projektos, finanšu garantijām un līdzīgu vīziju par Rīgas lidostu. Iepazīstoties ar atlikušajiem piedāvājumiem, "TAV" bijis detalizētākais un izsvērtākais no tiem. Šodien par šo izvēli informatīvā ziņojuma veidā tiek iepazīstināts arī Ministru kabinets, bet turpmākos pāris mēnešus notiks sarunas par konkrētiem nosacījumiem līguma slēgšanai. Gadījumā, ja ar "TAV" netiks panākta vienošanās jautājumā par dalībnieku līguma būtiskajiem noteikumiem un savstarpējās sadarbības modeļa pamatprincipiem, sarunas tiks turpinātas ar abiem pārējiem konkursa dalībniekiem. Kā ziņots, piedāvājumus konkursa otrajā kārtā iesniedza arī konsorcijs "AERIX Consortium", kuru veido kompānijas "Aecon concessions", "Africa Israel Investments Ltd.", "AFI Europe N.V.", "Morgan Stanley Infrastructure Inc." un "SAVE Aeroporto di Venezia marco Polo S.p.A". Otrs pretendents ir "Hochtief AirPort GmbH", kas ir viena no pasaules lielākajām privātajām neatkarīgajām lidostu vadības kompānijām, kurai pieder akciju daļa Atēnu, Budapeštas, Diseldorfas, Hamburgas, Sidnejas un Tirānas lidostās. "TAV" prezidents un valdes priekšsēdētājs Mustafa Sani Seners pateicās lidostas vadībai un Satiksmes ministrijai (SM) par doto iespēju turpināt sarunu procesu par līguma slēgšanu un atzina, ka šis ir viens no svarīgākajiem tenderiem, kuros piedalījies "TAV". "TAV" ļoti rūpīgi strādājis pie sava piedāvājuma un cer, ka sarunas par līguma nosacījumiem beigsies pozitīvi. Viena no "TAV" priekšrocībām šajā konkursā bija tas, ka koncerns darbojas visos iespējamos lidostas biznesa aspektos. Tam ir gan lidostu operēšanas pieredze, pieredze PPP projektos, lidostu tehnoloģijās, drošībā, ēdināšanā, viesnīcās, arhitektūrā, būvniecībā, kā arī plašas finansiālās iespējas. Par sadarbības partneri ir izvēlēta "Skonto būve", jo kompānijai ir liela pieredze ar nozīmīgiem būvniecības projektiem Latvijā. Uzņēmuma vadītājs Guntis Rāvis atzina, ka šis projekts Latvijai ir ļoti nozīmīgs, kas var glābt tās ekonomiku. Būvniecību veiks Latvijas strādnieki, tādējādi nodrošinot darba vietas un nodokļu ieņēmumus šeit pat Latvijā. Seners atzina, ka personiski pazīst 300 pasaules lidostu vadītājus, kas rada cerības uz jaunu aviokompāniju ienākšanu lidostā. Šo sakaru nozīmi pasvītroja arī satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC), kurš atzina, ka šobrīd pierunāt aviosabiedrības izvēlēties Rīgu ar saviem spēkiem esot neiespējami. "TAV" jaunajā lidostā esot gatavs ieguldīt 300 miljonus eiro (210 miljonus latu), kas būtu paredzēti termināļa un autostāvvietas izbūvei. Savukārt viesnīcu, biznesa centru un citu objektu izbūvei tiks piesaistīti vēl 200 miljoni eiro (140 miljoni latu), par kuru finansējuma avotu vēl tiks lemts. "TAV" ir pārliecināts, ka, realizējot šo projektu, lidosta "Rīga" neilgā laikā varētu apgrozīt vairāk nekā desmit miljonus pasažieru gadā, bet tālākā perspektīvā - līdz 25-30 miljoniem. Viens no "TAV" īpašniekiem ir ietekmīgā ASV banka "Goldman Sachs", kura arī ir ieinteresēta šajā projektā un sola ciešu sadarbību sarunās par līguma slēgšanu, lai atrastu labāko un efektīvāko finansējuma avotu. Šlesers pasvītroja, ka "Goldman Sachs" interese šajā projektā ir īpaši nozīmīga un deva savu ieguldījumu izvēlē par labu "TAV". Viņš atzina, ka pārējo kompāniju piedāvājumi esot bijuši sliktāki. "Siemens", kas arī bija viens no pretendentiem, esot attiecies no dalības ekonomiskās krīzes ietekmē. Pārējo divu piedāvājumi nav atbilduši vīzijai par lidostas "Rīga" attīstības tempiem. Tie paredzēja lidostas pakāpenisku paplašināšanos, piebremzējot attīstību, kamēr nostabilizētos pasaules ekonomika. Savukārt "TAV" ir gatavs sākt ātru attīstību jau šobrīd, norādīja ministrs. Pēc Šlesera teiktā, lidostas mērķis nav pelnīt. Tās galvenā funkcija ir piesaistīt lidojumus un tūristus. Apkārt lidostai ir iecerēts izbūvēt plašus biznesa centrus, konferenču zāles un citus objektus, kas nodrošinās ar darbu vairākus tūkstošus cilvēku un dos milzīgu ieguldījumu visai tautsaimniecībai. Šlesers esot ticies gan ar "Deutsche Messe AG" pārstāvjiem par izstāžu rīkošanu, gan Gunāru Ķirsonu par liela "Lido" centra izveidi lidostā un citiem potenciālajiem "Lidostas pilsētas" partneriem. Šobrīd aktuālākais jautājums sarunās par līguma slēgšanu ir tarifu politika, jo investīcijas lidostas attīstībā atsauksies arī uz lidostas pakalpojumu tarifiem, tāpēc ir nepieciešams panākt vienošanos ar aviokompānijām, tostarp "airBaltic", lai šie tarifi nebūtu pārlieku lieli. Ja divu mēnešu laikā izdosies vienoties par visiem nosacījumiem, tarifu politiku, ietekmes sadaļu un citiem jautājumiem, lidostas pirmās kārtas realizācija varētu sākties 2010.gada jūnijā. Tā varētu ilgt aptuveni divus gadus, un 2012.gadā jaunajam lidostas terminālim vajadzētu jau funkcionēt. "TAV Airports Holding" ir lidostu operators Turcijā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza valstīs, pārvalda Stambulas "Ataturk" lidostu, Ankāras "Esenboga" iekšzemes un starptautisko lidojumu termināļus, Izmiras "Adan Menderes" starptautisko lidojumu termināli Turcijā, Tbilisi un Batumi starptautiskās lidostas Gruzijā, kā arī Monastiras "Habib Bourguiba" starptautisko lidostu Tunisijā. "TAV Airports" pieder ekspluatācijas tiesības arī Antālijas "Gazipasa" lidostā Turcijā, Enfidas "Zine Abidine Ben Ali" starptautiskajā lidostā Tunisijā, Skopje "Alexander the Great" lidostā un Ohridas "St.Paul the Apostle" lidostā Maķedonijā. Uzņēmuma struktūrā ietilpst 13 filiāles, un patlaban "TAV Airports" sniedz tādus pakalpojumus kā sauszemes apkalpošana, termināļu ekspluatācija, beznodokļu veikalu darbība, ēdināšanas serviss, informācijas apstrāde un drošības serviss. "TAV Airports" katru gadu apkalpo 315 000 lidojumu, 300 lidsabiedrības un 35 miljonus pasažieru. Lidostās strādā vairāk nekā 14 000 darbinieku. "Skonto būve" dibināta 1995.gadā, nodarbojas ar visa veida celtniecības un projektēšanas darbu veikšanu. Konkursa mērķis ir izvēlēties partneri, ar kuru lidosta "Rīga" veidos kopuzņēmumu saskaņā ar publiskās privātās partnerības principiem. Galvenais atlases noteikums ir spēja piedāvāt visizdevīgākos līguma noteikumus jaunās starptautiskās lidostas "Rīga" attīstības projekta ātrai un efektīvai ieviešanai. Partnerim būs jānodrošina lidostas "Rīga" attīstības projekta finansēšana un vadība, objektu būvniecība un visu infrastruktūras objektu uzturēšana un apsaimniekošana. Līguma parakstīšana paredzēta 90 dienu laikā pēc konkursa otrās kārtas rezultātu paziņošanas datuma. Projekts iekļauj 500 metru gara gaisa kuģu termināļa celtniecību ar 23 piestātnēm ziemeļu virzienā un esošā termināļa pārbūvi un apvienos lidostu vienotā arhitektoniskā telpā. Lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības projekts balstās uz perspektīvās attīstības koncepciju. Jau 2007.gada 26.jūlijā lidostas padome vienbalsīgi pieņēma lēmumu apstiprināt starptautiskās lidostas "Rīga" attīstības programmu 20 miljonu pasažieru apkalpošanai gadā sadarbībā ar SIA "Projektēšanas birojs Arhis", kas izstrādāja atbilstošu projektu.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.