abc.lv skaitļos

Lietotāji online78
Aktīvie uzņēmumi25221
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Anonīma būvnieku grupa veiks Dienvidu tilta būvniecības izpēti, lai atklātu nelikumības : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Anonīma būvnieku grupa veiks Dienvidu tilta būvniecības izpēti, lai atklātu nelikumības

Anonīma būvnieku grupa veiks Dienvidu tilta būvniecības izpēti, lai atklātu nelikumības
Rīga, 8.febr., NOZARE.LV. Anonīma grupa nolēmusi veikt Dienvidu tilta būvniecības izpēti un nelikumību atspoguļošanu, jo, viņuprāt, to nespēj un nevēlas darīt atbildīgās instances, teikts biznesa portāla "Nozare.lv" rīcībā nonākušais anonīmās grupas paziņojums. Paziņojuma autori raksta, ka grupā apvienojusies "liela daļa Latvijas būvniecības speciālistu - būveksperti, būvinženieri, arhitekti". Vēlmi palikt anonīmiem paziņojuma autori skaidro ar to, ka "esam saskārušies ar represijām, mums ir izteikti draudi, ultimāti slēgt publiski pieejamās vietnes, esam spiesti palikt anonīmi. Tas netraucē speciālistu apvienībai kolektīvi veikt tālāku darbu pie Dienvidu tilta notikumu izpētes, analīzes un uzstādīto mērķu sasniegšanas. Tāpat esam vienojušies, ka katrs paustais un pamatotais viedoklis ir kolektīvs būvniecības nozares speciālistu viedoklis". "Secinām, ka Valsts kontrole spējusi tikai izteikt novērojumus par vairākām nelikumībām, bet nav spējusi sasniegt mērķi problēmas risinājumam. Tas liek šaubīties par Valsts kontroles darba efektivitāti. Līdz šim prokuratūra ierosināto krimināllietu par Dienvidu tiltu nav virzījusi, kas liek šaubīties par šajā procesā iesaistīto amatpersonu kompetenci un spēju veikt tām uzticētos pienākumus. Prokuratūra līdz šim sniegusi informāciju, ka izmeklēšana būs ilga, neminot termiņus kādos tiks sasniegts kāds no uzstādītajiem mērķiem vai uzdevumiem. Šāds darba stils un modelis parasti nosaka bezgalīgu "izmeklēšanas" procesu, kurš tiek aizmirsts vai iestājas noilgums. No tā secinām, ka lieta netiek virzīta, iespējams apzināti," teikts anonīmās grupas paziņojumā. Dienvidu tilta būvniecības ģenerāluzņēmēja AS "Transport Systems" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis biznesa portālam "Nozare.lv" šos paziņojumus komentēt atteicās. Anonīmās grupas pārstāvji skaidro, ka viņu mērķis ir "turpmāk nepieļaut šāda veida būvniecības un finansējuma patvaļas mehānismus valsts stratēģisko būvju realizācijā". Drīzumā anonīmās grupas pārstāvji sola pievērst Starptautiskā Valūtas fonda speciālistu uzmanību, viņuprāt, nelikumīgajam Dienvidu tilta finansējuma piesaistes modelim, nepamatotajām tilta izmaksām. "Apzināta izvairīšanās no Eiropas savienības (ES) struktūrfondu līdzfinansējuma izraisīja to, ka tilta būvniecības izmaksas nevis tika samazinātas par ES līdzfinansējuma procentuālo daļu, bet gan palielinātas par 263 miljoniem latu, kas ir maksa tikai par finansējuma piesaisti," norāda anonīmās grupas pārstāvji. Viņi uzskata, ka tas ir uzticības apdraudējums turpmākam ES struktūrfondu līdzfinansējumam citiem Latvijas objektiem, kā arī to, ka ir smagi iedragāta Latvijas būvniecības un visu būvniecības speciālistu reputācija Latvijā un pasaulē. Anonīmā grupa informē, ka savu darbību plāno atspoguļot interneta mājaslapās "dienvidutilts.ueuo.com" vai "dienvidu-tilts.narod.ru". Mājaslapās anonīmā grupa norāda, ka Dienvidu tilta kopējās izmaksas bijušas 592 miljoni latu. Jau ziņots, ka Rīgas domes un AS "Dienvidu tilts" par tilta būvniecību noslēgtā līguma summa ir 313,4 miljoni latu, ko veido 170,3 miljoni latu - projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti. Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu. Kā ziņots, Rīgas dome Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības procesam šogad piešķīra tikai 1,26 miljonus latu nepieciešamo desmit miljonu latu vietā, līdz ar to būvniecības procesu šovasar pārtrauca. Būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir AS "Transport Systems" (iepriekš - "Dienvidu tilts").
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.