abc.lv skaitļos

Lietotāji online83
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Pašvaldību savienība prasa Dienvidu tilta būvniecību finansēt arī no valsts budžeta : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pašvaldību savienība prasa Dienvidu tilta būvniecību finansēt arī no valsts budžeta

Pašvaldību savienība prasa Dienvidu tilta būvniecību finansēt arī no valsts budžeta
Rīga, 15.nov., LETA. Dienvidu tilta būvniecībai Rīgā jāpiesaista arī valsts budžeta līdzekļi, Satiksmes ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) sarunu laikā atzinis LPS priekšsēdis Andris Jaunsleinis. Līdz šim Rīgas dome tiltu būvējusi tikai par saviem līdzekļiem, nesaņemot ne valsts, ne Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu. Jaunsleinis tikšanās laikā atzina, ka Rīga tika politiski apdalīta pēdējos gados, par to aģentūru LETA informēja LPS padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Dace Zvirbule. Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC) teicis, ka viņš Rīgas domes priekšlikumu par nepieciešamo finansējumu pilsētas infrastruktūras objektu atbalstam virzīs izskatīšanai valdībai. Ja valdībā tiktu panākts atbalsts valsts otrās šķiras autoceļu programmai, tad būtu vieglāk runāt par mērķdotāciju pārdali par labu pilsētām, atzina Jaunsleinis. LPS priekšsēdis arī norādīja, ka ir nepieciešams ekspertu pētījums, lai izstrādātu objektīvu formulu mērķdotāciju sadalei. Viņš ierosināja 2008.gadā veikt šādu pētījumu un izstrādāt mērķdotāciju sadales formulu, kuru varētu izmantot no 2009.gada. Puses vienojās, ka nepieciešamā finansējuma deficīts Rīgas pilsētas ielām nav risināms uz citu pašvaldību finansējuma rēķina. Rīgas domes priekšlikums noteikt, ka Rīga saņem 36% no pašvaldībām pienākošos mērķdotāciju apjoma, nozīmētu finansējuma apjoma samazināšanu pārējām pašvaldībām. Saglabājot pašreizējos kritērijus mērķdotāciju sadalē, finansējums pašvaldību ielām un autoceļiem 2008.gadā pieaugtu par 21%. Runājot par valsts otrās šķiras autoceļu sakārtošanu, satiksmes ministrs uzsvēra, ka Satiksmes ministrija izvirza politikas iniciatīvu palielināt par 15% autoceļu finansējumam novirzīto ieņēmumu daļu no akcīzes nodokļa naftas produktiem, kas varētu palielināt finansējumu valsts otrās šķiras autoceļiem līdz 35 miljoniem latu, vienlaikus atzīstot, ka arī tad finansējuma apjoms šīs programmas realizēšanai būtu nepietiekams. Puses bija vienisprātis, ka valsts otrās šķiras autoceļu sakārtošanai būtu jāmeklē alternatīvi finansēšanas avoti, kuri varētu būt, piemēram, daļa no telekomunikāciju uzņēmuma SIA "Lattelecom" privatizācijas līdzekļiem. Sākot ar 2009.gadu, puse no Investīciju programmas novadu atbalstam būtu novirzāma valsts otrās šķiras ceļu sakārtošanai, atzina puses. Par Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizāciju 2008.gadam un par valsts atbalstu ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu un izdevumu segšanai puses vienojās, ka ir jāpilda Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizācijas likumā paredzētās normas, ka no valsts budžeta tiek 100% apmērā kompensēti reģionālo vietējo un pilsētu maršrutu zaudējumi un izdevumi. Savukārt republikas pilsētām sabiedriskā transporta zaudējumi un izdevumi no valsts budžeta ir jākompensē 35% apmērā, bet 2008.gadam pietrūkst desmit miljonu latu. Puses vienojās: ja 2008.gada budžetā finanšu līdzekļi ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītiem zaudējumiem un izdevumiem būs nepietiekami, tie jākompensē no 2009.gada valsts budžeta līdzekļiem. Satiksmes ministrs uzsvēra, ka 2008.gadā ne tikai Rīgā, bet arī reģionos sabiedriskā transporta šoferu algas būs 600-700 latu mēnesī. Autotransporta direkcijas valdes loceklis Andrians Ļubļins sacīja: lai saņemtu nepieciešamo finansējumu, rajonu padomēm un pilsētu domēm pēc iespējas ātrāk ir jāiesniedz direkcijā saskaņošanai sabiedriskā transporta maršrutu tīklu apkalpošanas nosacījumi.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.