abc.lv skaitļos

Lietotāji online92
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Valdība nolemj turpināt autoceļa Rīgas apvedceļš-Sēnīte rekonstrukcijas projektu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Valdība nolemj turpināt autoceļa Rīgas apvedceļš-Sēnīte rekonstrukcijas projektu

Valdība nolemj turpināt autoceļa Rīgas apvedceļš-Sēnīte rekonstrukcijas projektu
Rīga, 18.aug., LETA. Ministru kabinets šodien nolēma atļaut Satiksmes ministrijai (SM) turpināt un pabeigt autoceļa Rīgas apvedceļš-Sēnīte rekonstrukcijas projekta iepirkuma procedūru. Vienā no iepriekšējām valdības sēdēm tika aktualizēts jautājums par šī projekta tālākās īstenošanas lietderību. Kā uzsvēra finanšu ministrs Einars Repše (JL), Finanšu ministrijas (FM) speciālistiem nav pārliecības, ka šis ir labākais un lētākais projekta attīstības variants. Tāpat Latvija nevarēs paplašināt publiskās un privātās partnerības projektus, tāpēc Repše sliecoties uz to, ka šo projektu nebūs iespējams turpināt. SM pārstāvji gan uzsvēra, ka projekta izstrādē jau ieguldīts milzīgs darbs, kā arī veikti ieguldījumi 800 000 latu apmērā, tāpēc kaut vai starptautiskas pieredzes iegūšanas dēļ būtu nepieciešams pabeigt iepirkuma konkursu, jo pretējā gadījumā process tiktu apturēts vismaz uz četriem gadiem. Valdības uzklausīja SM informatīvo ziņojumu par projekta īstenošanas gaitu. Tajā teikts, ka, ņemot vērā autoceļu būvniecības cenu kritumu par aptuveni divām reizēm salīdzinājumā ar 2006.gada līmeni, autoceļa Rīgas apvedceļš-Sēnīte rekonstrukcijas kopējās izmaksas patlaban ir aptuveni 130 līdz 140 miljoni latu, kamēr 2006.gadā projekta kopējās izmaksas tika lēstas 245 miljonu latu apmērā. Šajās izmaksās ietilpa projektēšanas un būvniecības, finansējuma piesaistes un ziemas uzturēšanas, kā arī ceļa seguma un aprīkojuma atjaunošanas izmaksas 20 gadu periodā. Pērn augustā noslēdzās kandidātu pieteikšanās slēgtajam konkursam. Līdz novembra beigām no pieciem kandidātu pieteikumus iesniegušajiem kandidātiem tika atlasīti četri, kuri atbilda kandidātu atlases nolikuma prasībām un tika uzaicināti iesniegt piedāvājumus. Saistībā ar krīzi un neskaidrību pasaules finanšu tirgos gan pretendenti, gan potenciālie investori lūdza pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu no 2009.gada 23.marta uz vasaras otro pusi vai rudeni, lai varētu veikt rūpīgu visu risku izvērtējumu atbilstoši esošajai finanšu situācijai un cerībā uz finanšu tirgus stabilizāciju. SM Iepirkumu komisija pieņēma lēmumu pārcelt piedāvājumu atvēršanu uz šā gada 14.decembri. Kā LETA jau ziņoja, turpmākai dalībai iepirkumā izraudzīta piegādātāju apvienība, kurā ietilpst SA "Mota-Engil SGPS", SA "Mota-Engil Engenharia E Connstrucao" un AS "Aureus kapitāls", piegādātāju apvienība, kurā ietilpst AS "Kauno Tiltai", SAS "Kelprojektas", AS "Panevežio keliai", AS "Tiltra Przedsiebiorstwo Drogowo - Mostowe "Bialystok" un AS "Przedsiebiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostow sp z.o.o.". Tāpat starp kandidātiem ir piegādātāju apvienība "HAB A2", kuras sastāvā ietilpst "Hochtief PPP Solutions GmbH", AS "A.C.B." un "Binders", un piegādātāju apvienība "Expressway 77", kuras sastāvā ietilpst "Strabag SE", "Strabag AG", SIA "Šlokenbeka", "John Laing Investments Limited", "Lemminkäinen infra OY" un SIA "Lemminkäinen Latvija". Ņemot vērā, ka nopietnu interesi par dalību projektā ir izrādījusi Eiropas Investīciju banka (EIB), kā arī Ziemeļu Investīciju banka un Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, paredzams, ka finansējuma piesaistes izmaksas būtiski neatšķirsies, jo 2006.gada projekta izmaksu un ieguvumu aprēķinos par pamatu tika ņemtas komercbanku aizdevumu procentu likmes. SM uzskata, ka minēto starptautisko finanšu institūciju piesaiste šajā ekonomiskajā situācijā ir būtiska projekta sekmīgai realizācijai. SM arī rosina uzdot FM sniegt EIB pozitīvu atzinumu par valsts atbalstu projekta realizācijai. Projektā ieguldīto privāto finansējumu ir paredzēts atmaksāt pēc būves nodošanas ekspluatācijā jeb projekta uzturēšanas periodā, sākot no 2014.gada līdz 2034.gadam, proporcionāli to sadalot pa gadiem. Paredzams, ka ikgadējais maksājums nepārsniegs septiņus miljonus latu, finansējuma avots būs Valsts autoceļu fonda programma, kurai papildu ieņēmumi šim mērķim paredzēti no valsts galveno autoceļu lietošanas nodevas jeb Eirovinjetes, kas stājas spēkā 2011.gada 1.janvārī. Rekonstruējamais posms ietver divas 24 kilometru brauktuves, kā arī satiksmes mezglus un rampas, līdz ar to kopējais rekonstruējamās braucamās daļas kopgarums veido aptuveni 58 kilometrus. Bez tam posms ietver esošo 13 satiksmes pārvadu, trīs gājēju tuneļu, caurteku un autoceļa kompleksa aprīkojuma rekonstrukciju, kā arī jauna satiksmes pārvada Vangažos, četru gājēju un riteņbraucēju pārvadu, viena gājēju tuneļa izbūvi satiksmes drošības uzlabošanai. Pirmajam valsts un privātās partnerības līgumam ir izvēlēts autoceļa E77/A2 posms Rīgas apvedceļš-Sēnīte, jo, satiksmes intensitātei pārsniedzot 20 000 automašīnu diennaktī, tas ir viens no visvairāk noslogotajiem autoceļiem, kam nepieciešama rekonstrukcija. Savu laiku ir nokalpojis arī nozīmīgais Sēnītes mezgls.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.