abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25213
Nozares raksti1277
Ekspertu atbildes3041
Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība Rīgas pašvaldībai izmaksās Ls 313,4 miljonus : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība Rīgas pašvaldībai izmaksās Ls 313,4 miljonus

Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība Rīgas pašvaldībai izmaksās Ls 313,4 miljonus
Rīga, 5.jūn., LETA. Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība Rīgas pašvaldībai izmaksās 313,4 miljonus latu, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā. Dienvidu tilta otrajā kārtā plānots uzbūvēt tilta posmu no Krasta ielas līdz Austrumu maģistrālei jeb pašreizējam rotācijas aplim pie Slāvu tilta. Noslēdzies Rīgas domes Satiksmes departamenta organizētais atklātais konkurss par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību, liecina deputātiem sagatavotie materiāli. Konkursā ir noskaidrotas kopējās Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanas un būvniecības izmaksas, kas ietver arī būvniecības darbu finansēšanai nepieciešamo līdzekļu piesaistīšanas izmaksas. Konkursā uzvarējusi AS "Dienvidu tilts". Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, kuru veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, bet 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti. Būvniecības izmaksās ir iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts, ņemot vērā vidējo inflācijas pieaugumu transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā ir atrunāta kārtībā, kādā būvniecības laikā katru gadu, sākot no līguma darbības 13.mēneša, tiks veikts būvniecības līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu. Ja līgumi tiks noslēgti, Rīgas pilsētas pašvaldībai, sākot no būvniecības līguma darbības 61.mēneša, turpmāko 15 gadu periodā jāparedz finansējums ikmēneša maksājumiem par veiktajiem projektēšanas un būvniecības darbiem un piesaistīto finansējumu 1,7 miljonu latu apmērā katru mēnesi, kas būtu vairāk nekā 20 miljoni latu gadā. Ja būvniecības laikā kādā periodā inflācijas koeficients pārsniedz vidējo prognozēto un nav līdzekļu ekonomijas no iepriekšējā būvniecības perioda, var rasties nepieciešamība pēc papildu finansējuma. Papildu finansējums var tikt nodrošināts no budžeta līdzekļiem vai arī piesaistot papildu ārējos finanšu resursus. Komitejas deputāti šodien atbalstīja Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanas un būvniecības līguma un tā izpildei nepieciešamo finansēšanas līgumu slēgšanu. Galīgais lēmums būs jāpieņem domes sēdē. Patlaban jau paveikti vairāk nekā 50% darbu Dienvidu tilta un estakāžu izbūvē pāri Krasta un Maskavas ielai. Kā šodien novēroja aģentūra LETA, būvobjektā darbi rit gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā pie Dienvidu tilta un deviņu estakāžu būvniecības, kas veidos pirmo trīs līmeņu transporta mezglu Latvijā. Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļam. Patlaban būvdarbus var iedalīt četros posmos: darbi pie Dienvidu tilta brauktuves laiduma dzelzsbetona plātnes betonēšanas un vanšu nospriegošanas, kas ilgs 11 mēnešus, estakāžu betonēšana pāri Krasta un Maskavas ielai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam, uzbēruma veidošana Daugavas labajā krastā, kā arī inženierkomunikāciju pārlikšana Slāvu ielā un Daugavas kreisajā krastā. Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā. Dienvidu tilta būvniecību uzsāka 2004.gada novembrī, izbūvējot tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, savukārt šogad noslēdza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus. Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts". Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai