abc.lv skaitļos

Lietotāji online76
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
papildināta - Raidījums: 100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

papildināta - Raidījums: 100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī

papildināta - Raidījums: 100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī
(Pievienots satiksmes ministra viedoklis pēdējās četrās rindkopās.) Rīga, 10.febr., NOZARE.LV. 100 Latvijas tilti atrodas kritiskā stāvoklī, bet katram trešajam ir nepieciešams kapitālais remonts, šorīt ziņo LNT raidījums "900 sekundes". Pēc ekspertu domām, ja tiltus nesāks kapitāli pārbūvēt jau tūlīt pat, pēc diviem gadiem daudzi no šiem tiltiem būs jāslēdz ciet un jādomā par apvedceļiem. Puse no gandrīz 1000 tiltiem, kas ir VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārraudzībā, ir sliktā tehniskā stāvoklī. Šī situācija izveidojusies vēsturiski. Otrā pasaules kara laikā tika iznīcināti 80% tiltu. Sešdesmitajos gados sākās to celtniecība un tiltu kalpošanas laiks bija noteikts 50 gadi, raidījumam sacīja Rīgas Tehniskās universitātes Ceļu un tiltu katedras vadītājs, profesors Ainārs Paeglītis. "Tiltu kalpošanas laiks tuvojas beigām, bet tai pašā laikā attīstās transporta intensitāte - pieaug automašīnu svars uz ceļiem, kas ievērojami paātrina šo bojājumu attīstību. Pagaidām ceļinieki strādā ugunsdzēsības režīmā - dzēš tur, kur jau deg, tiltus nepielabo, bet klāt ķeras tikai tad, kad pienākusi "X stunda". Kad iebrauc kādā sabojātā deformācijas šuvē un salauž riteni, tad šo tiltu remontē. Ar laiku nāksies vienu pēc otra tiltus slēgt, jo nav naudas, par ko viņus atremontēt," skaidroja Paeglītis. Tam piekrīt arī LVC vadība. Šogad no valsts budžeta visiem darbiem, tais skaitā ceļu uzturēšanai ziemas periodā un bedrīšu lāpīšanai, kas ir prioritāte, LVC tika piešķirti 60 miljoni latu. No šīs summas tiltu remontiem paredzēts tikai 0,5% jeb 300 000 latu. Lai tiltam veiktu vismaz kosmētisko remontu, LVC speciālisti spiesti aicināt ekspertus, kuri pēc novērtējuma izvēlas, kurš no tiem ir visbīstamākais braukšanai. Kurš no tiltiem vienā brīdī var neizturēt slodzi, nevar uzminēt, tādu ir pārāk daudz. "Nevaram izkontrolēt visus maršrutus. Mašīnas brauc ar lieliem svariem, tilts pirms diviem gadiem varbūt bija labā stāvoklī, bet, no vienas puses, daba un, no otras puses, automašīnu svars rada šīs problēmas. Kur var sākt brukt, prognozēt nevar. Ja šos ceļu pārvadus savlaicīgi neremontēs, tad to uz savas ādas izjutīs visi ceļu lietotāji un, ja tuvākajā laikā netiks veikti remontdarbi, tas nākotnē prasīs vēl vairāk līdzekļu," sacīja LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šorīt intervijā "900 sekundēm" mierināja, ka finansējums autoceļu tīklam būs pietiekams, lai ne tikai neslēgtu nevienu tiltu, bet kādu arī atjaunotu. Nepieciešamos darbus plāno LVC. Augulis uzsvēra, ka tuvāko divu gadu laikā Latvijas autoceļu tīklā ir plānoti līdz šim lielākie rekonstrukcijas darbi, tostarp piesaistot Eiropas Savienības finansējumu. Plānots rekonstruēt 600 kilometrus autoceļu, tostarp noasfaltēt 200 kilometrus grants ceļu. Ministrs atzina, ka šī ziema autoceļiem bija ļoti nelabvēlīga un pavasarī atbildīgajiem dienestiem būs daudz darba, lai atjaunotu autoceļu segumu. Iecerēts vairāk koncentrēties nevis uz bedrīšu lāpīšanu, bet melnā seguma rekonstrukciju, kas ilgtermiņā ir lētāk un efektīvāk. "Nauda būs," solīja Augulis.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNI) noslēgusi cenu aptauju par “Saktas” nama izkārtnes joslas un uzrakstu atjaunošanas darbiem. Šī projekta ietvaros divu telpisko neona uzrakstu “Sakta” projektēšanas un uzstādīšanas darbus vēsturiskajā fontā un lielumā veiks SIA “Eltex”, atklāj VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.