abc.lv skaitļos

Lietotāji online71
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Dolgopolovs: Ziemeļu transporta koridoru varētu būvēt pa daļām : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Dolgopolovs: Ziemeļu transporta koridoru varētu būvēt pa daļām

Dolgopolovs: Ziemeļu transporta koridoru varētu būvēt pa daļām
Rīga, 27.sept., LETA. Vērienīgo Ziemeļu transporta koridoru Rīgā varētu būvēt pa daļām, intervijā aģentūrai LETA atzina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs (SC). Pēc Dolgopolova domām, šo projektu varētu realizēt nevis visu uzreiz, kas varētu būt apgrūtinoši, bet gan soli pa solim. "Visas četras koridora daļas pēc būtības ir neatkarīgas viena no otras. Būtu labi, ja tās uzreiz sasietu kopā, bet tās var arī atsevišķi būvēt un realizēt," pieļāva komitejas priekšsēdētājs. Kā atzīmēja Dolgopolovs, katrai no koridora daļām ir sava funkcija, bet sarežģītākā daļa no Ziemeļu koridora ir Daugavas šķērsošana. "Te vēl nevaru pateikt, kā tā izskatīsies, bet, piemēram, pirmā daļa, kas skar labo krastu un aizies līdz ostai - tās izveidošana vien jau būtu viens liels labums. Arī Daugavas kreisajā krastā izvietota osta, tādēļ, ja līdz turienei aizies daļa no koridora, tad arī būs labi." Politiķis aicināja nedramatizēt lietas ap šī lielceļa būvniecību. "Galvenais, lai šī shēma būtu nodrošināta no projektētāju puses, jo svarīgi, lai tas projekts būtu - tas nenovecos un ilgi būs aktuāls. Jo ir svarīgi, lai būtu nospraustas sarkanās līnijas visur, kur nepieciešams, lai nebūtu iespējams mainīt šo sarkano līniju konfigurāciju. Tikai tad ir garantija, ka mums nevajadzēs lieki maksāt par zemju atsavināšanu un nekustamo īpašumu nojaukšanu. Svarīgi, ka tas projektēšanas process iet uz priekšu," sacīja Dolgopolovs. Ziemeļu transporta koridora būvniecība varētu izmaksāt 1,5 miljardus eiro (aptuveni miljardu latu), iepriekš Investīciju un uzņēmējdarbības padomes sēdē sacīja Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC). Šlesers uzsvēra, ka šī projekta īstenošanā noteikti būs jāizmanto publiskā un privātā partnerība (PPP), bet tas nozīmē, ka būs arī kaut kāda maksa par ceļa izmantošanu, piemēram, lats. Vicemērs norādīja, ka, izmantojot PPP iespējas, gada laikā varētu nonākt līdz projekta izstrādei, bet projekta īstenošana varētu sākties 2011.gadā. "Šis projekts ilgtu piecus līdz septiņus gadus un būtiski nāktu par labu ekonomikai. Tiktu arī radīti 20 000 līdz 40 000 jaunu darba vietu," teica Šlesers. Politiķis atzina, ka par šī projekta realizāciju varētu būt liela starptautiska interese, tāpat projekta finansēšanai būtu jāpiesaista ārvalstu banku konsorcijs. Šlesers atgādināja, ka brīvosta kā Daugavas šķērsojumu vēlas redzēt augsto tiltu. "Ziemeļu transporta koridora daļai - Daugavas šķērsojumam - jābūt tiltam vismaz 60 metru augstumā," teica politiķis. Ziemeļu koridora projekta mērķis ir atslogot no transporta radītās slodzes Rīgas centru, uzlabot transporta sistēmas efektivitāti galvaspilsētā un Rīgas reģionā kopumā, iekļaut Eiropas nozīmes ceļu tīklā Rīgas ostu un palielināt Rīgas un Latvijas konkurētspēju. Jau ir izvēlēts viens no trim piedāvātajiem skiču projekta variantiem Ziemeļu transporta koridora 1.posmam - Brīvības ielas dublierim. Ziemeļu koridors tiks integrēts Rīgas ielu struktūrā ar 10 līdz 12 daudzlīmeņu krustojumiem. Autoceļš šķērsos arī Daugavu un būs uz ziemeļiem vistālāk esošais Daugavas šķērsojums. Projekta sagatavošana tika sākta 2005.gada decembrī, plānotais būvniecības sākšanas laiks bija 2012.gads un plānotais būvniecības pabeigšanas laiks - 2018.gads. Ziemeļu transporta koridors ir vērienīgākais Rīgas transporta infrastruktūras projekts pēdējos desmit gados. Rīgas Ziemeļu koridora trīs galvenie posmi ir Brīvības ielas dublieris, Daugavas ziemeļu šķērsojums un rietumu pievedceļi.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.