abc.lv skaitļos

Lietotāji online55
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Atbalsta Vienības gatves rekonstruēšanu par divreiz dārgāku cenu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Atbalsta Vienības gatves rekonstruēšanu par divreiz dārgāku cenu

Atbalsta Vienības gatves rekonstruēšanu par divreiz dārgāku cenu
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā šodien atbalstīts domes Satiksmes departamenta lūgums piešķirt papildus gandrīz 1,5 miljonus latu Vienības gatves rekonstrukcijai no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai.

Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods norādīja, ka projekts ir diezgan apjomīgs - Vienības gatve tiks rekonstruēta aptuveni kilometru garā posmā no Katlavas ielas līdz Ozolciema ielai, kur vēsturiski izveidojies sašaurinājums. Braucot ārā no Rīgas Jelgavas virzienā, satiksmes plūsma sašaurinās līdz trim joslām, taču rekonstrukcijas gaitā brauktuve tiks paplašināta līdz četrām joslām un brauktuves malās tiks izbūvētas pilnas ietves, kā arī tiks veikta apakšzemes komunikāciju rekonstrukcija.

Iepirkuma konkurss par tiesībām veikt ielas rekonstrukciju izsludināts par 1,2 miljoniem latu, taču lētākais piedāvājums saņemts no pašvaldības AS "Ceļu pārvalde" par nepilniem 2,7 miljoniem. Satiksmes un transporta lietu komitejā šodien atbalstīts Satiksmes departamenta lūgums projekta īstenošanai piešķirt papildus 1 482 716 latu.

Jau ziņots, ka pirmais iepirkuma konkurss par Vienības gatves rekonstrukciju augustā noslēdzās ar līdzīgu rezultātu. Tajā tika saņemts tikai viens piedāvājums - AS "Ceļu pārvalde" piedāvāja projektu īstenot par 2,7 miljoniem latu. Ņemot vērā, ka "Ceļu pārvalde" bija vienīgais konkursa pretendents, pašvaldības Finanšu un administrācijas komitejā papildus finansējuma piešķiršana netika atbalstīta un Satiksmes departamentam tika uzdots izsludināt atkārtotu iepirkuma konkursu.
Atkārtotais iepirkuma konkurss noslēdzies 1.decembrī, un šoreiz Vienības gatves rekonstrukciju pieteikušies veikt divi pretendenti - lētākā piedāvājuma autors atkal ir AS "Ceļu pārvalde", taču šoreiz piedāvātā cena pieaugusi par 11 000 latu. Otra piedāvājuma autors ir ceļu būves SIA "Roadex", taču tā piedāvājums bijis dārgāks.

Rīgas domes deputāts Juris Viņķelis (V) šodien komitejas sēdē pauda neticību, ka pāris gadu laikā ceļu būvniecības izmaksas pieaugušas teju par 130%, turklāt iepriekš, salīdzinot ar projektētāja sastādīto tāmi, atsevišķās pozīcijās būvnieki norādījuši pat 25 reizes lielākas izmaksas. "Statistikas dati nekur nevienā pozīcijā neuzrāda 150% sadārdzinājumu," uzsvēra domnieks, norādot, ka deputātiem nav pietiekami informācijas, lai spriestu par izmaksu pamatojumu - nav iesniegtas ne projektētāja, ne pretendentu sagatavotās tāmes, lai varētu salīdzināt izmaksu pozīcijas.

"Iepriekšējā "Ceļu pārvaldes" tāme bija dramatiska, tāpēc aicinu neatbalstīt papildus finansējuma piešķiršanu, pieprasīt pasūtītāja un pretendentu tāmes un salīdzināt tās ar vidējām izmaksām valstīm, jo šīs atšķirības ir prātam neaptveramas. Vai arī tā ir Satiksmes departamenta kļūda, ka projektiem sastāda nereālas tāmes," uzskata Viņķelis. Deputāts turklāt piebilda, ka, viņaprāt, "Ceļu pārvalde" ir "augsta korupcijas riska organizācija" un nav vērtējami kā uzticami partneri.

Arī domnieks Jānis Mārtiņš Skuja ("Demokrātiskie patrioti") aicināja pirms lēmuma pieņemšanas sniegt deputātiem papildus informāciju, kā arī uzaicināt projektēta autoru sniegt savu vērtējumu par atšķirībām starp plānotajām un piedāvātajām izmaksām.

Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods savukārt skaidroja, ka departaments projekta izmaksu aprēķināšanā savu roku nav pielicis un iepirkuma konkurss izsludināts, pamatojoties uz projektētāja sastādīto tāmi. Tā kā atklātā konkursā saņemti divi piedāvājumi un abos gadījumos izmaksas bijušas vienlīdz augstas, neesot pamata šaubīties par to objektivitāti. Viņš pieļāva, ka projektētājs 2009.gadā, veicot iespējamo izmaksu aprēķinu, nav rēķinājies ar izmaksu kāpumu. Salīdzinot ar VAS "Latvijas valsts ceļi" informāciju, pozīcijās, kas veido lielākās ceļu būves izmaksas, piedāvātās cenas esot līdzīgas.

Vienības gatves rekonstrukcijas projektu izstrādātājs ir SIA "PK 19+93". Projekta autors Edgars Pauls aģentūrai LETA sacīja, ka tas izstrādāts pirms diviem trim gadiem un tobrīd būvizmaksas aprēķinātas, vadoties pēc tā brīža aktuālās situācijas un būvniecības iepirkumu cenām. "Man nav pārsteigums, ka, salīdzinot ar 2008. un 2009.gadu, cenas ir vairāk kā divas reizes lielākas. Nevar teikt, ka mēs esam kļūdījušies, jo aprēķinos esam ņēmuši vērā attiecīgā gada vidējās būvniecības izmaksas. Mēs nenodarbojamies ar prognozēm, kādas būs izmaksas pēc viena vai diviem gadiem," skaidroja Pauls.

Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks (SC) pauda viedokli, ka Vienības gatves rekonstrukcija ievērojami uzlabos satiksmes drošību šajā posmā, taču vilcināties ar projekta īstenošanu nedrīkst, jo pa šo laiku būvniecības izmaksas varētu pieaugt vēl vairāk, turklāt trešo reizi izsludināt konkursu nebūtu jēgas. Tādā gadījumā šis posms netiktu izbūvēts vispār.

Četriem opozīcijas deputātiem balsojot "pret", trim domniekiem atturoties un deviņiem deputātiem balsojot "par", Satiksmes un transporta lietu komitejā tika atbalstīts Satiksmes departamenta lūgums piešķirt papildus 1 482 716 latu no programmas "Līdzfinansējums Eiropas Savienības fondiem un citiem projektiem". Jautājums tiks nodots skatīšanai Finanšu un administrācijas lietu komitejā.

Rīga, 17.janv., LETA. 
Foto: Pilseta24.lv

2012.gada 17.janvārī

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.