abc.lv skaitļos

Lietotāji online87
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Atvēl finansējumu seguma uzlabošanai vēl gandrīz 330 km valsts reģionālo un vietējo autoceļu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Atvēl finansējumu seguma uzlabošanai vēl gandrīz 330 km valsts reģionālo un vietējo autoceļu

Atvēl finansējumu seguma uzlabošanai vēl gandrīz 330 km valsts reģionālo un vietējo autoceļu

Ministru kabinets otrdien, 24. maijā, atbalstīja ierosinājumu atvēlēt Satiksmes ministrijai 23 788 934 eiro finansējumu valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības projektu īstenošanai administratīvi teritoriālās reformas atbalstam – šie līdzekļi bija paredzēti jau pagājušā gada budžetā, taču tos nepaspēja apgūt būvniecības sezonas ierobežotā termiņa dēļ.

Kopumā, no piešķirtajiem līdzekļiem, šogad ir plānots uzlabotu segumu gandrīz 330 kilometros valsts reģionālo un vietējo autoceļu.

Administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas atbalstam piešķirtie līdzekļi ir viens no finansējuma avotiem valsts autoceļu tīkla atjaunošanai un pārbūvei. Līdz ar to kopumā šogad valsts autoceļiem kopējais finansējums ir gandrīz 351 milj. eiro.

“Mūsdienīga autoceļu infrastruktūra uzlabo iedzīvotāju dzīves kvalitāti un satiksmes drošību. Tā dod arī pozitīvu impulsu reģionu attīstībai, jo piesaista uzņēmējus, kas rada jaunas darba vietas,” pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Ministrs piebilst: “Šis ir viens no nedaudzajiem gadījumiem, kad reformas iet kopsolī ar to atbalstam atvēlētu finansējumu, dodot reālu un strādājošu atbalsta burkānu!”

Banner 280x280 Banner 280x280

Pagājušajā gadā valsts autoceļu attīstībai un remontdarbiem administratīvi teritoriālās reformas atbalstam no programmas “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem” kopumā bija atvēlēti 71,9 miljoni eiro. Viss piešķirtais finansējums 2021. gadā netika apgūts, jo daļu uzsākto valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības projektu būvniecības sezonas ierobežotā termiņa dēļ varēja tikt pabeigti tikai šogad. Attiecīgi šogad šo projektu finansēšanai piešķirti 11,9 miljoni eiro, kas ir 2021. gadā neapgūtie līdzekļi. Tāpat, pagājušogad īstenojot autoceļu būvdarbu iepirkumus, ir radusies 11,8 miljonus eiro ekonomija, un arī šo summu ir plānots investēt valsts autoceļu attīstībā administratīvi teritoriālās reformas atbalstam.

Kopumā no piešķirtajiem līdzekļiem, šogad ir plānots sakārtot vairāk nekā 200 km valsts reģionālo autoceļu, tostarp 16,37 km valsts reģionāla autoceļa P106 Ezere-Embūte-Grobiņa, 10,57  km valsts reģionāla autoceļa P12 Limbaži-Salacgrīva, 11,30 km valsts reģionāla autoceļa P16 Valmiera-Matīši-Mazsalaca, 22,68 km valsts reģionāla autoceļa P41 Alūksne-Liepna un 9,63 km valsts reģionāla autoceļa P3 Garkalne-Alauksts. Darbi plānoti arī uz vairāk kā 120 km valsts vietējo autoceļu, piemēram, V577 Puša-Krāce-Silajāņi-Riebiņi,  V1279 Vecais suitu ceļš, V593 Vērēmi-Rogovka un citur.

Pagājušogad, ieguldot valdības piešķirtos valsts budžeta līdzekļus administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas atbalstam, atjaunoti valsts vietējo un reģionālo autoceļu posmi vairāk nekā 400 kilometru garumā. Kopumā darbi veikti vairāk nekā 60 autoceļu posmos.

Par finansējumu, kas piešķirts administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas atbalstam, ir uzlabots segums 17,91 km valsts reģionālā autoceļa P104 Tukums-Auce-Lietuvas robeža, 16,02 km valsts reģionālā autoceļa P94 Jelgava-Staļģene-Code, 14,8 km valsts reģionālā autoceļa P8 Inciems-Sigulda-Ķegums. Uzlabojumi veikti arī valsts reģionālā autoceļa P125 Talsi-Dundaga-Mazirbe 17,3 km garā posmā, valsts reģionālā autoceļa P41 Alūksne-Liepna 22,6 km garā posmā, kā arī valsts reģionālā autoceļa P116 Kuldīga-Skrunda-Embūte 28,2 km garā posmā un valsts reģionālā autoceļa P46 Dubļeva-Cērpene 15,22 km garā posmā.

Finansējums valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības projektu īstenošanai 23 788 934 eiro apjomā piešķirts no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, vienlaikus jānorāda, ka būvdarbu cenu pieaugums var ietekmēt darbu apjomu, kas veicams par šo finansējumu.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.