Cer līdz februāra beigām saņemt visu skarto pašvaldību akceptu kādam no "Rail Baltica" trases variantiem
No rītdienas, 11.novembra, internetā būs pieejams ziņojums ar visiem aktualizētajiem trases variantiem un to vērtējumiem, tā šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" teica uzņēmuma "RB Latvija" telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.
Uzņēmums piedāvā arī rekomendējamo variantu, kurā gan joprojām ir iespējamas izmaiņas, norādīja Balgailis.
Novembrī sāksies piedāvāto trases variantu apspriešana pašvaldībās, bet līdz februāra beigām pašvaldībām būtu jāpieņem konkrēti lēmumi, sacīja Balgalis. Pirms katras sabiedriskās apspriešanas uzņēmuma eksperti uz individuālām konsultācijām aicina cilvēkus, kuru īpašumus varētu skart kāds no trases variantiem, lai runātu par dažādiem jautājumiem, arī kompensāciju.
Balgalis minēja, ka šobrīd ir zināms tikai kopējās, proti, pilnīgi visu trašu skarto īpašumu skaits, līdz ar to viņš atturējās no viena skaitļa nosaukšanas. "Esam pēc iespējas izvairījušies no atsevišķu blīvi apdzīvotu vietu skaršanas, līdz ar to ir minimāls skaits īpašumu, uz kuriem tas attiecas," viņš norādīja, uzsverot, ka īpašuma zaudēšana tiks kompensēta atbilstoši tirgus cenai un individuālai pieejai, kuru "sākam iemiesot jau pirms sabiedriskajām apspriešanām".
Kā iepriekš skaidroja "RB Latvija" pārstāvji, kopš aprīļa vairāk nekā 40 eksperti plānoja "Rail Baltica" trasi un veidoja inženierbūvju telpiskos variantus, tostarp pārvadus, tiltus, šķērsojumus, piebraucamos ceļus, elektroenerģijas un gāzes pārvadus.
28.oktobrī "RB Latvija" vadība prezentēja iespējamos tehniskos risinājumus "Rail Baltica" autoceļu un upju šķērsojumiem, vienotiem transporta koridoriem un dzīvnieku pārejām, kā arī informēja par galvenajiem secinājumiem vides izpētē.
Uzņēmumā skaidroja, ka novembrī 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skars "Rail Baltica" trase, notiks ietekmes uz vidi (IVN) ziņojuma sabiedriskā apspriešana. Savukārt kopš aprīļa veikts vides izpētes darbs un veidoti iespējamie tehniskie risinājumi trases novietojumam Latvijas teritorijā.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.
"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.
LETA
Foto: Ieva Lūka/LETA