abc.lv skaitļos

Lietotāji online57
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Citroen Ulmaņa gatvē : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Citroen Ulmaņa gatvē

Citroen Ulmaņa gatvē
{IMAGE}Savu vietu starp lielveikaliem, būvmateriālu veikaliem un benzīntankiem ir atraduši arī vairāki auto saloni. Krietna daļa auto tirgotāju savus salonus koncentrējuši lielās automaģistrāles tiešā tuvumā (Lielirbes ielas un Ulmaņa gatves krustojuma rajonā). Šeit ir Toyota autosalons, kuram blakus tiek būvēts Lexus markas automobiļu tirdzniecības vieta. Ir uzbūvēti pavisam jauni autosaloni - Hyundai, Mitsubishi, Honda un arī šī raksta "objekts" - Citroen autosalons. Jaunu automašīnu tirgotavas var iedalīt divās kategorijās. Vieni ir autosaloni, kuri pārstāv firmas korporatīvo stilu. Tie projektēti, vadoties no konkrētās autofirmas iepriekš izstrādāta un tiražēta "stila", tādējādi veicinot firmas tēla atpazīstamību visā pasaulē. Tādi kā tipveida projekti ar konkrētām prasībām materiālu izvēlē, apdarē, toņos un mēbeļu lietojumā. To lokalizācija konkrētā vietā neizslēdz arhitekta jaunradi, tomēr viss ir stingri reglamentēts. Otra kategorija ir autosaloni, kas projektēti konkrētai vietai, domājot par firmas stilu. Projekts ir dažādiem nosacījumiem neierobežots arhitekta idejas risinājums saskaņā ar pasūtītāja skaidri definētajām vajadzībām. Citroen autosalons pieder pie otrās kategorijas. Sākotnēji salons projektēts citas automašīnas markas tirdzniecībai, bet vēlāk biznesam mainoties, zudusi nepieciešamība pēc tiešas piesaistes Citroen markai Ievērības un apskates cienīgi ir autosalonā iecerētie un pielietotie materiāli un to konstruktīvo risinājumi klāsts. Pamācības vērts arī būvniecības gaitas apraksts un tā sekas. Arhitekta iecere bija ēkas konstrukcijā un apdares materiālos izmantot betonu, stiklu, kā arī koku (ne tikai koka apdari fasādē, bet arī kā galveno konstruktīvo elementu), pamatojot to ar vēlmi nebūvēt kārtējo metāla kasti. Lielaiduma pārsegums veidots no līmētu koka kolonnu - siju konstrukcijas. Tas prasījis iedziļināšanos, risinot mezglu rasējumus, jo projekta iecere bija nesošai plāksnei veidot dzelzbetona jumtu, kas kalpotu kā siltuma uzsūcējs un normalizētu stiklotās tirdzniecības zāles pārkaršanu. Betona plāksnes izvietošana uz koka sijām prasa ļoti precīzus aprēķinus. Materiālu dažādo īpašību dēļ nepieciešamas neskaitāmas deformācijas šuves un citi papildus risinājumi. Tomēr iecerētā ideja un izstrādātie konstruktīvie risinājumi līdz galam netika realizēti, jo būvniecības laikā, pieļaujot neprecizitātes pamatu un koka siju montāžā, nācās atteikties no ieceres. Koka sijas izskatās grandiozi, tās piešķir iekštelpai mājīgāku sajūtu, bet to lielās dimensijas (apm. 2000 x 200) tagad nešķiet pamatotas, jo tās balsta nevis smago betona plāksnei, bet gan profilētā tērauda "vizuāli vieglo" jumtu. Šī nelielā epizode kārtējo reizi apliecina, ka Latvijas būvnieki nevērīgi seko līdzi izstrādātajiem projektiem. Jāpiezīmē, ka koka lielaiduma pārsegumu pielietojums vēl aizvien ir liels retums, trūkst pieredzes un arī risinājuma patreiz nav. Galvenā ieeja organizēta no ielas puses lieltelpā, kurā ir tirdzniecības zāle ar automašīnām. Tā ir vidēji 40m x 18m liela. Administratīvais bloks ar biroja un darba vietām ir divstāvīgs. Tas daļēji "ienāk" lieltelpā, bet biroja "kodols" atrodas aiz skaidri noliktas betona sienas, kas atdala publisko, apmeklētājiem pieejamo zonu no darba vietu zonas un ēkas pagalma daļas. Ēkas pagalma daļā paredzēta auto apkopei, tajā atrodas auto serviss un divas garāžas. Šo daļu plānots attīstīt, paplašinot darba zonas. Spēkrati salonā izkārtoti ar automašīnas priekšējo daļu pret potenciālo pircēju. Izvietojums ir loģisks tirdzniecības prasībām, bet nesaskan ar arhitekta ieceri realizēt koncepciju, kurā salons būtu kā ielas daļa, turpinājums tai. Pretstatā straujajai automaģistrālei salonā izvietotās automašīnas radītu iespaidu par apstādinātu kustību kā stopkadrā. Raimonds Saulītis, arhitekts. Pārpublicēts saīsināti no "Latvijas Architektūra" burtnīcas Nr. 65.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.