abc.lv skaitļos

Lietotāji online58
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
EK: "Rail Baltica" trase nedrīkst šķērsot dabas liegumu "Vitrupes ieleja" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

EK: "Rail Baltica" trase nedrīkst šķērsot dabas liegumu "Vitrupes ieleja"

EK: "Rail Baltica" trase nedrīkst šķērsot dabas liegumu "Vitrupes ieleja"
Foto: pixabay.com

Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi, ka dabas lieguma "Vitrupes ieleja" šķērsošana "Rail Baltica" trasē nav pieļaujama, aģentūru LETA informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

Vakar, 18.oktobrī, Briselē notikušas Latvijas konsultācijas ar EK Vides ģenerāldirektorāta pārstāvjiem par Salacgrīvas posma, kas šķērso "Natura 2000" teritoriju Vitrupes ielejā, īstenošanas iespējamību. EK ir vienisprātis ar Latvijas vides institūciju atzinumu, ka dabas lieguma šķērsošana nav pieļaujama. EK šajā jautājumā ir aicinājusi ievērot Latvijas uzņemtās saistības vides aizsardzības jomā.

Tikšanās laikā Satiksmes ministrijas pārstāvji informējuši EK par projekta virzību, veikto ietekmes uz vidi novērtējumu un valdības pieņemto paredzētās darbības akceptu. Savukārt Salacgrīvas pašvaldības vadītājs Dagnis Straubergs norādījis uz piekrastes attīstības potenciālu, kā arī vērsis uzmanību, ka "Rail Baltica" trases alternatīva ietekmēšot daudzus vietējos iedzīvotājus. Viņš norādījis, ka jau patlaban visa Salacgrīvas pašvaldības teritorija atrodas aizsargājamā dabas teritorijā - Ziemeļbiosfēras rezervātā -, tāpēc turpmākā attīstība esot iespējama tikai uz atklātām lauksaimniecības zemēm.

Tikmēr EK eksperti skaidrojuši, ka no Eiropas Savienības (ES) likumdošanas viedokļa primāri jāskatās tādas "Rail Baltica" trases alternatīvas, kas nešķērso "Natura 2000" teritoriju. Ja tomēr šādas projekta alternatīvas nav iespējamas, tad "Natura 2000" teritoriju ietekmējošas alternatīvas īstenošana pieļaujama tikai pēc visu ES dabas likumdošanā paredzēto nosacījumu ievērošanas, tostarp pierādot, ka nebūs nekādas negatīvas ietekmes.

Banner 280x280 Banner 280x280

Lai gan izvērtējums par sociāli ekonomiskajām ietekmēm un trases alternatīvu izvēle ir nacionālā kompetence, EK solīja, ka padziļināti izvērtēs visus dokumentus, lai pārliecinātos, ka projektam nebūs ietekmes uz dabas liegumu, ja tomēr tiks pieņemts lēmums par tā šķērsošanu. Šāds izvērtējums varētu prasīt pietiekami ilgu laiku. Mainot trases novietojumu, būs nepieciešams EK atzinums nepieciešamā ES finansējuma saņemšanai "Rail Baltica" projekta īstenošanai, norāda VARAM.

Projekta "Rail Baltica" nacionālās izpētes vadītājs Kaspars Vingris aģentūrai LETA atzina, ka EK ierēdņi būtībā atbalsta līdzšinējo projekta virzību. Pēc viņa teiktā, SM un VARAM informēs valdību, ka pēc konsultācijām ar EK jāatstāj spēkā atbalstītais "Rail Baltica" trases novietojums B2-2.

Valdība 9.augustā, lemjot par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas "Rail Baltica" būvniecības paredzētās darbības akceptu, Salacgrīvas novadā atbalstīja risinājumu B2-2, kas nešķērso "Natura 2000" teritoriju. Vienlaikus, ņemot vērā Salacgrīvas pašvaldības un iedzīvotāju viedokli, valdība uzdeva VARAM, Satiksmes ministrijai, iesaistot Salacgrīvas novada pašvaldību, līdz 1.novembrim konsultēties ar EK par C5 alternatīvas īstenošanas iespējām.

"Rail Baltica" trase Latvijas teritorijā sāksies pie Igaunijas-Latvijas robežas un turpināsies caur 15 pašvaldību teritoriju: Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils novadiem, Rīgu, Mārupes, Olaines, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas novadiem līdz Latvijas-Lietuvas robežai. Trases garums Latvijas teritorijā būs 263 kilometri.

LETA

2016.gada 19.oktobrī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.