abc.lv skaitļos

Lietotāji online92
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Izstrādāts Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma tehniskais projekts : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Izstrādāts Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma tehniskais projekts

Izstrādāts Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma tehniskais projekts

AS "Ceļuprojekts" izstrādājis Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma tehnisko projektu jeb būvprojektu, līdz ar to ir noslēgušies transporta koridora pirmā posma būvniecības ieceres projektēšanas darbi.

Projekta pasūtītājs ir Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments un tas veikts Eiropas transporta tīklu izveides projekta "Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā: Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma tehniskā projekta izstrāde" ietvaros.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmais posms veidos Rīgas Ziemeļu transporta koridora austrumu daļu. Tas sāksies no valsts autoceļa A2 (Rīga - Sigulda) pie Berģiem Garkalnes novada teritorijā un turpināsies līdz Gustava Zemgala gatvei (Austrumu maģistrālei).

Rīgas Ziemeļu transporta koridora pirmā posma trase nosacīti tiek sadalīta trīs daļās. Pirmā daļa 1,6 kilometru esošo ielu rekonstrukcija starp Čiekurkalna 1.līniju un Ezermalas ielu ar mērķi līdz Ziemeļu transporta koridora otrā posmā paredzētajai tuneļa izbūvei, paaugstināt ielas caurlaides spējas, vienlaicīgi nodrošinot blakus teritoriju apkalpošanu. Otrā daļa ir transporta koridora posms starp Ezermalas ielu un Jaunciema gatvi 5,3 kilometru garumā. Trešā daļa ir esošais (pārbūvējamais) Jaunciema gatves posms līdz autoceļam A2 pie Berģiem 2,6 kilometrus garumā. Posma kopējais garums ir 9,5 kilometri.

Izbūvētais Rīgas Ziemeļu transporta koridors un tā satiksmes būvju komplekss funkcionāli papildinās esošo pilsētvidi, kļūstot par multifunkcionālu ceļa posmu, kas vienlaicīgi nodrošinās gan vietējās un tranzīta satiksmes vajadzības, gan būs ērti izmantojams pilsētas sabiedriskajam transportam, gājējiem un riteņbraucējiem.

 Saskaņā ar 2010.gada nogalē izstrādāto Rīgas un Pierīgas mobilitātes plānu, Rīgas Ziemeļu transporta koridoram ir svarīga loma mobilitātes uzlabošanā Rīgā un Pierīgā, to apstiprina arī Rīgas Ziemeļu transporta koridora būvniecības ieceres īstenošanas ietvaros veiktie aprēķini. Neizbūvējot Rīgas Ziemeļu transporta koridoru, 2031.gadā rīta sastrēgumstundas laikā uz Rīgas centra tiltiem būs par 34% augstāka satiksmes intensitāte, bet braukšanas ātrums visā Rīgā vidēji samazināsies par 12%.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta mērķis ir īstenot Rīgā un Pierīgā (Rīgas aglomerācijā) drošu, videi draudzīgu un ērtu maģistrālās nozīmes ielu tīklu. Projektam iekļaujoties Eiropas nozīmes autoceļu tīklā (TEN-T), tiks nodrošinātas Rīgas Brīvostas attīstības vajadzības, atslogots no transporta radītās slodzes Rīgas centrs, summāri uzlabota vides kvalitāte Rīgas pilsētā, kā arī palielinātas Latvijas austrumu - rietumu transporta koridora caurlaides spējas, tādejādi paaugstinot valsts, reģiona un pilsētas konkurētspēju reģionālā un starptautiskā līmenī.

Papildus tiks uzlabota satiksmes drošība, nodrošināta ērtāka piekļūšana pie atsevišķām teritorijām un objektiem. Ziemeļu koridora trase uzņems galvenās tranzīta plūsmas, novirzot tās no Rīgas centra, dzīvojamās un kultūrvēsturiskas nozīmes teritorijām.

Šobrīd, saskaņā ar Rīgas Ziemeļu transporta koridora projektu ieviešanas konceptuālo īstenošanas modeli, tiek turpināts darbs, lai 2016.gadā piesaistītu Eiropas Savienības līdzfinansējumu "Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā: Rīgas Ziemeļu transporta koridora otrā, trešā un ceturtā posma tehniskā projekta izstrāde". Tādējādi noslēdzot arī šo Rīgas Ziemeļu transporta koridora posmu projektēšanas darbus.

Foto: Stock.XCHNG

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.