abc.lv skaitļos

Lietotāji online88
Aktīvie uzņēmumi25218
Nozares raksti1283
Ekspertu atbildes3041
Jelgavā aktualizē ieceri par Ziemeļu tiltu pār Lielupi un Driksu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Jelgavā aktualizē ieceri par Ziemeļu tiltu pār Lielupi un Driksu

Jelgavā aktualizē ieceri par Ziemeļu tiltu pār Lielupi un Driksu

Rīga, 2.apr., LETA. Šomēnes Jelgavā norisinās iespējama tilta pār Lielupi un Driksu ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojuma apspriešana, kārtējo reizi aktualizējot ieceri pilsētā izbūvēt tā saukto Ziemeļu tiltu, aģentūra LETA uzzināja pilsētas pašvaldībā.

Ziņojumu sagatavojusi SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment". Dokumentā norādīts, ka jaunais pārvads plānots, šķērsojot vai skarot 12 nekustamo īpašumu teritorijas. Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir apmēram 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metrus - plānots realizēt, šķērsojot dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīklā "Natura 2000".

Ziņojuma autori uzsver, ka plānotais pārvads, kā arī neizbūvētais Atmodas ielas posms, ir nozīmīgi Jelgavas maģistrālā ielu tīkla fragmenti, kuru būvniecības nepieciešamība tika identificēta jau 1959.gadā, iekļaujot šāda transporta koridora izbūves plānu Jelgavas ģenerālplānā.

Pēc 1959.gada izstrādātajos teritorijas attīstības plānošanas dokumentos, tajā skaitā, aktuālajā Jelgavas pilsētas ilgtermiņa attīstības stratēģijā, attīstības programmā, kā arī teritorijas plānojumā, paredzētās darbības teritorija konsekventi tiek identificēta kā teritorija transporta infrastruktūras attīstībai, saglabājot trases koridoru brīvu no cita veida apbūves, tādēļ šajā vietā plānotais transporta koridors ir izbūvējams, neveicot pārkārtojumus esošās dzīvojamās, publiskās vai rūpnieciskās apbūves struktūrā.

Banner 280x280 Banner 280x280

Pārvada izbūves mērķis - atrisināt vairākas Jelgavas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai. Tā, izbūvējot tiltu, plānots noslēgt apvedceļu loku, savienojot Dobeles šoseju ar Kalnciema ceļu.

Tāpat pašvaldība vēlas novirzīt tranzīta plūsmu no pilsētas centra uz mazāk apdzīvotiem rajoniem, tādējādi samazinot sastrēgumus, trokšņu līmeņa pārsniegumus pilsētas centrā un radot priekšnoteikumu ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai. Solīta arī veloceļu tālākās attīstības iespējas.

Iepriekš jau tikuši izstrādāti tīkla skiču varianti, tāpat veikts IVN. Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka pilsētā notikušas arī diskusijas par pārvada ietekmi uz vidi.

Jaunā IVN ziņojuma apspriešanas sanāksme notiks 10.aprīlī plkst.18 Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.