abc.lv skaitļos

Lietotāji online74
Aktīvie uzņēmumi25215
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
Kanālmalas avārijas stāvokļa dēļ varētu tikt apturēts teju 30 miljonus vērtais tās atjaunošanas projekts : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Kanālmalas avārijas stāvokļa dēļ varētu tikt apturēts teju 30 miljonus vērtais tās atjaunošanas projekts

Kanālmalas avārijas stāvokļa dēļ varētu tikt apturēts teju 30 miljonus vērtais tās atjaunošanas projekts

Rīga, 28.maijs, LETA. Rīgas Centrāltirgus (RCT) teritorijā esošās piegādes zonas kanālmalas avārijas stāvokļa dēļ varētu tikt apturēts teju 30 miljonus eiro vērtais Rīgas kanālmalas revitalizācijas projekts, liecina Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas darba kārtībai pievienotie dokumenti.

Pilsētas attīstības departamenta īstenotais kanālmalas atjaunošanas projekts sastāv no diviem posmiem - RCT kanālmalas infrastruktūras un publiskās ārtelpas sakārtošanas un RCT pazemes pagrabu pārbūve uzņēmējdarbības veicināšanai.

Pirmā projekta vērtība ir 13,35 miljoni eiro, no kuriem 2,75 miljonus eiro bija plānots piesaistīt no ES fondiem, 1,3 miljonus - no valsts budžeta, bet 9,29 miljonus eiro - no pašvaldības budžeta. Savukārt kanālmalas infrastruktūras un publiskās ārtelpas sakārtošanas projekta kopējās izmaksas tiek lēstas 16,65 miljoni eiro apmērā. 2,42 miljonus eiro plānots piesaistīt no ERAF, 1,9 miljonus eiro piešķirtu valsts, bet 12,32 miljonus - pašvaldība.

Tomēr, kā liecina Pilsētas attīstības departamenta sagatavotā vēstule, aprīlī saņemtie ekspertu atzinumi liecina par RCT piegādes zonas kanālmalas tehniskā stāvokļa pasliktināšanos. Proti, ir noticis iegruvums 10 metru garumā, visa kanālmalas atbalstsiena ir avārijas stāvoklī un ir nepieciešama tūlītēja krastmalas pārbūve, lai atjaunotu pienācīgu un neierobežotu preču piegādi tirgus paviljoniem.

Banner 280x280 Banner 280x280

Līdz ar situācijas pasliktināšanos objektā, departamenta ieskatā, var būtiski kavēties darbu veikšanas grafiks, kā arī var palielināties projektu izmaksas, jo pašreizējais būvdarbu iepirkuma uzvarētājs finanšu piedāvājumu iesniedza, ņemot vērā tehnisko dokumentāciju un tā brīža situāciju dabā, kas šobrīd ir mainījusies.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja komitejas vadītājs Aleksejs Rosļikovs (S), līdz ar kritisko krastmalas tehnisko stāvokli, viņš aicinās komitejas locekļus atkārtoti lemt par projekta īstenošanas gaitu. "Mans personīgais viedoklis ir, ka šo projektu var īstenot pa daļām - no sākuma novēršot avārijas stāvokli un tad iepirkumus izsludinot pa daļām, tādā veidā novēršot arī sadārdzinājuma risku. Taču par to lemsim komitejā," sacīja deputāts.

Runājot par RCT pazemes pagrabu pārbūves projektu, departaments norāda, ka, ņemot vērā veiktos būvniecības un būvuzraudzības iepirkumus, pastāv sadārdzinājuma risks uz iepriekš neparedzētu būvdarbu nepieciešamību.

Piemēram, visticamāk, būs nepieciešams veikt izmaiņas būvprojektā, lai novērstu kanālmalas avārijas stāvokli, kā arī būvniecības laikā var tikt atklāts objekts ar kultūrvēsturisko vērtību, kas radītu nepieciešamību pēc papildus laika un finansējuma resursiem.

Visi šie faktori var rezultēties arī ar neiekļaušanos paredzētajos termiņos, kas šobrīd paredz, ka RCT teritorija tiktu atjaunota līdz 2022.gadam.

Departaments skaidro, ka iespējamā būvniecības termiņa kavējuma riska gadījumā rīcības riska novēršanai ir ierobežotas, jo būvniecības pakalpojumu veicēja sniegtais piedāvājums, tostarp finanšu piedāvājums un laika grafiks, jau tagad ir neatbilstošs šī brīža situācijai un neiekļaujas RCT projektu īstenošanas laika grafikā. Tāpat arī krastmalas avārijas stāvoklis maina RCT projektā paredzēto būvdarbu veikšanas secību un apjomus.

Departamenta ieskatā, abu projektu realizācija līdzšinējā veidolā vairs nav iespējama, jo nekavējoties ir jāveic atsevišķi pasākumi, tai skaitā, tūlītēja Rīgas Centrāltirgus preču piegādes zonas kanālmalas atbalsta sienas pārbūve.

Tāpat departamenta ieskatā, turpmāko projektu realizāciju vajadzētu nodrošināt no pašvaldības budžeta, sadalot projektu secīgās realizācijas kārtās, kas novērstu arī risku neiekļauties darbu termiņos.

Komitejas sēde par šo jautājumu gaidāma rīt, 29.maijā, plkst.9.

Kā ziņots, 10.aprīlī Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja lēma diviem atsevišķiem kanālmalas atjaunošanas projektiem piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu 21,61 miljona eiro apmērā.

RCT pazemes pagrabu pārbūves projekta mērķis ir atjaunojot Centrāltirgus pagrabus, piegādes zonu un kanālmalu, radīt komersantiem un uzņēmējdarbībai labvēlīgu vidi, sekmējot ekonomisko aktivitāti un radot jaunas darba vietas tirgus teritorijā, kā arī piedāvāt iedzīvotājiem un viesiem kvalitatīvu un konkurētspējīgu produkciju un pakalpojumus.

Projekta laikā plānots veikt Zivju paviljona pagrabu atjaunošanu, Gaļas, Piena, Gastronomijas un Sakņu paviljonu savienojošo tuneļu un to inženierkomunikāciju atjaunošanu, paviljonu liftu un to priekštelpu atjaunošanu, kā arī ugunsdrošības sistēmas ierīkošanu un tehnoloģiskā aukstuma telpas ierīkošanu.

Līdztekus atjaunotajai teritorijai projekta rezultātā plānots radīt 30 jaunas darba vietas, kā arī nodrošināt privāto investīciju piesaisti viena miljona eiro apmērā.

Savukārt Centrāltirgu kanālmalas infrastruktūras un publiskās ārtelpas sakārtošanas projekta mērķis ir saglabāt, aizsargāt un attīstīt kultūrvēsturisko mantojumu - Centrāltirgus paviljona ansambli un tam piegulošo publisko ārtelpu, radot tajā jaunus pakalpojumus, tādējādi nodrošinot ilgtspējīgu attīstību, vietas potenciāla pilnvērtīgu izmantošanu un ekonomisko dzīvotspēju.

Mērķi plānots sasniegt radot labāku pieejamību un sakārtotāku vidi kultūrvēsturiskajai teritorijai, pārbūvējot tirgus kanālmalas/piegādes zonu un Centrāltirgus ielu posmā no Maskavas ielas līdz Prāgas ielai. Tāpat plānots, izvietojot pārbūvētajā teritorijā vēsturisko ekspozīciju, un izbūvējot kuģīšu piestātni Kārļa baseina kanālmalā, radīt iedzīvotājiem un pilsētas viesiem pieejamu kultūras un atpūtas telpu.

Ekspozīciju paredzēts izveidot interaktīvā veidā, kur katrs interesents varēs digitāli iepazīties ar Centrāltirgus vēsturi.

Abus projektus bija plānots īstenot laika posmā no šī gada 1.maija līdz 2022.gada 31.decembrim.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

CSP: Martā rūpniecības produkcijas apjoms pieauga par 0,7 %

CSP: Martā rūpniecības produkcijas apjoms pieauga par 0,7 %

2024. gada martā, salīdzinot ar 2023. gada martu, rūpniecības produkcijas apjoms [1] pēc kalendāri koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 0,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Ražošanas apjoms apstrādes rūpniecībā samazinājās par 1,0 %, savukārt elektroenerģijas un gāzes apgādē – pieaugums par 3,2 % un ieguves rūpniecībā un karjeru izstrādē – par 25,8 %.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.