abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Līdz gada beigām plānots izstrādāt vienu "Rail Baltica" trases variantu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Līdz gada beigām plānots izstrādāt vienu "Rail Baltica" trases variantu

Līdz gada beigām plānots izstrādāt vienu "Rail Baltica" trases variantu
Līdz gada beigām plānots izstrādāt vienu "Rail Baltica" dzelzceļa trases variantu un pēc tam jau varēs sākt apzināt īpašumus, kurus būs nepieciešams atsavināt, otrdien, 17.martā, žurnālistiem sacīja "RB Latvia" pārstāvis Neils Balgalis.

Patlaban ir divi trases varianti 265 kilometru garumā un 300 metru platumā. Līdz gada beigām būs viens variants ar 40 līdz 60 metrus platu joslu, kuru paredzēts ierobežot ar žogu.

Tad jau būs iespējams apzināt tos īpašumus, kurus būs nepieciešams atsavināt un sākt izstrādāt kompensāciju mehānismu.

Atsavināšana nav plānota agrāk par 2017.gadu.

Patlaban normatīvie akti neparedz kompensācijas īpašniekiem gar "Rail Baltica" trasi, kuri netiek atsavināti. Šis jautājums daudzkārt tika skarts katrā no sabiedriskajām apspriedēm.

Banner 280x280 Banner 280x280

Plānots, ka Satiksmes ministrija apkopos saņemtos jautājumus un kopā ar citām iesaistītajām ministrijām strādās pie kompensāciju sistēmas pilnveidošanas. Atsavināšanas process balstīsies uz trīs principiem - individuāla pieeja, tirgus cena un sadarbība. Nosakot atlīdzību, katrs gadījums būs individuāls, bet viss notiks normatīvajos aktos noteiktajos ietvaros.

Balgalis informēja, ka no šī gada marta līdz septembrim turpināsies izpētes darbs - lokālplānojumu izstrāde, tehnisko risinājumu izstrāde, kā arī tiks sagatavots ietekmes uz vidi novērtējums (IVN): programma un ziņojums.

Līdz marta beigām Vides pārraudzības valsts birojs izstrādās IVN programmu. Ietekmes novērtējuma veikšanai iesaistīti vairāk nekā 50 dažādu nozaru eksperti.

Līdz jūlija beigām eksperti novērtēs esošo situāciju un vērtēs paredzētās darbības ietekmi, veicot paredzētās darbības vietu apsekojumus un lauku darbus, apkopojot un analizējot dažādās datubāzes pieejamo informāciju un datus, izmantojot iepriekš veikto pētījumu un projektu rezultātus, apkopojot un vērtējot citu valstu pieredzi lielu līnijveida objektu ietekmes uz vidi novērtējumā, veicot modelēšanu un prognozēšanu.

No jūnija līdz augustam ekspertu darba rezultāti un vērtējums tiks apkopots IVN ziņojumā, sniedzot alternatīvu salīdzinājumu.

Aprīlī pašvaldībām jāpieņem lēmums par lokālplānojuma izstrādi, bet septembrī jau jābūt gatavam lokālplānojuma projektam. Septembrī un oktobrī paredzēta lokālplānojuma apspriešana kopā ar ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu.

Kā ziņots, 15.martā noslēdzās sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu.

Sākotnējā "Rail Baltica" sabiedriskajā apspriešanā 15 Latvijas novados piedalījušies 5100 cilvēki. Galvenie jautājumi, kas satraukuši iedzīvotājus, ir ietekme uz vidi, ainavu, meliorāciju un dzelzceļa tehniskie risinājumi. Tāpat iedzīvotāji interesējušies par ietekmi uz mežiem, putniem, radona glabātuvi Baldonē, gudrona dīķiem Inčukalnā.

"RB Latvia" vortālu 32 dienu laikā apmeklējuši 29 000 apmeklētāju, saņemtas 333 vēstules, 240 zvani uz informācijas tālruni un 516 e-pasti.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. Februārī iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

LETA

Foto: Edijs Pālens/LETA

 

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.