abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25221
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Liepāja šogad sasniegusi būvniecības finansējuma rekordu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Liepāja šogad sasniegusi būvniecības finansējuma rekordu

Liepāja šogad sasniegusi būvniecības finansējuma rekordu
Liepājā aizvadītais gads iezīmējies ar ostas apgrozījuma un būvniecības apjoma finansējuma rekordu, jaunas tramvaja līnijas izbūvi un citiem vērienīgiem projektiem.

Šogad Liepājas osta sasniedza lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas (kopš 1992.gada) vēsturē - par to, apkopojot šī gada desmit mēnešu ostas darbības rezultātus, šoruden ziņoja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde. Šī gada 10 mēnešos pārkrauts 6,02 miljoni tonnu kravu, kas bija par 52,6% vairāk nekā gadu iepriekš. Šī gada 11 mēnešos kravu apgrozījums Liepājas ostā bija pieaudzis līdz 6,7 miljoniem tonnu, kas bija par 50,7% vairāk nekā gadu iepriekš. "Pēdējie dati liecina, ka šogad esam sasnieguši 7,2 miljonu tonnu apgrozījumu, kas ir absolūts rekords ne vien atjaunotās ostas, bet visā tās vēsturē," aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārvaldes Mārketinga un investīciju daļas vadītājs Ivo Koliņš.

Šogad, pretēji plānotajam, netika turpināti Liepājas ostas padziļināšanas darbi, kas sākās 2009.gada novembrī. Līdz pagājušā gada rudenim veikti 80% no paredzētā darbu apjoma, bet pārējo 20% darbu pabeigšanai tiks meklēta cita kompānija, jo vasaras sākumā Liepājas SEZ pārvalde vienpusēji nolēma lauzt līgumu ar iepriekšējo ostas padziļināšanas darbu veicēju - Beļģijas kompāniju "Dredging International N.V.", kas apgalvoja, ka nespēj iekļauties līgumā paredzētajās darbu izmaksās, un prasīja ievērojami palielināt maksu par vienu izsmelto grunts kubikmetru. Nespējot vienoties ar Beļģijas kompāniju, Liepājas SEZ pārvalde sāka darbu pie jauna iepirkuma konkursa sagatavošanas. Pašlaik Liepājas SEZ pārvalde ir gatava jebkurā brīdī, tiklīdz būs pabeigts saskaņošanas process ar iesaistītajām valsts institūcijām, izsludināt iepirkumu par ostas padziļināšanas darbu veikšanu. Padziļināšanas darbus plānots atsākt 2013.gada pavasarī.

Liepājā šogad sasniegts rekords arī kopējo būvniecības apjomu finansējumā. Būvniecības kopējo apjomu izmaksas šogad Liepājā tiek lēstas kā vislielākās kopš valsts neatkarības atjaunošanas, un to apjoms jau sasniedzis vairāk nekā 110 miljonus latu. Liepājas pilsētas būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls aģentūru LETA informēja, ka būvvalde ir apkopojusi nozares datus šā gada 11 mēnešos un konstatēts, ka šis rādītājs sasniedzis 110,3 miljonu latu atzīmi, kas ir trīsreiz vairāk nekā iepriekšējā gada 12 mēnešos vai pusotru reizi vairāk nekā "treknajā" 2008.gadā, kad izmaksas sasniedza 67,9 miljonus latu. Štāls skaidroja, ka rādītāja kāpums ir saistīts ar lielajiem ražošanas, enerģētikas un pilsētas infrastruktūras projektiem, kas šogad īstenoti Liepājā.

Finansiāli ietilpīgākā ir bijusi akciju sabiedrības "Liepājas metalurgs" tērauda ražotnes rekonstrukcija Brīvības ielā 94 (73,5 miljoni latu), savukārt Liepājas SEZ SIA "Elme Messer Metalurgs" jaunā gaisa sadalīšanas ražotne Brīvības 92B ļāvusi kāpināt uzņēmuma jaudu septiņas reizes (8,9 miljoni latu).

Banner 280x280 Banner 280x280

Ievērojamas izmaksas ir bijušas arī vienam sociālās infrastruktūras objektam - Liepājas reģionālās slimnīcas rekonstrukcijai - tās trešā kārta izmaksājusi 4,3 miljonus latu, informēja Štāls.

Viens no svarīgākajiem notikumiem šogad Liepājā bija jaunās biokoģenerācijas stacijas atklāšana. Tās būvniecība, kas izmaksāja 7,4 miljonus latu, uzņēmuma "Liepājas enerģija" skatījumā bija pirmais nozīmīgais solis Liepājas siltumapgādē, lai dažādotu kurināmā veidus, izmantojot ražošanā atjaunojamu vietējo resursu - šķeldu. Jaunās biokoģenerācijas stacijas būvniecība Liepājā, Kaiju ielā 33, devusi iespēju ar inovatīvām tehnoloģijām modernizēt siltumenerģijas ražošanas procesu un no šī gada novembra par 13% samazināt siltumenerģijas gala tarifu patērētājiem, kamēr daudzās citās pašvaldībās šogad bija vērojams apkures tarifa palielinājums. Šis bija jau trešais siltumenerģijas tarifa samazinājums Liepājā pēdējo divu gadu laikā, kā arī lielākais samazinājums "Liepājas enerģijas" vēsturē.

Novembrī Liepājā tika svinīgi atzīmēts 16 miljonus latu vērtā Zirņu ielas ar pieslēgumu Ganību ielai rekonstrukcijas projekta noslēgums. Tas bija Liepājā šogad vērienīgākais ielu rekonstrukcijas projekts, kura īstenošanas gaitā ir pilnveidota satiksmes infrastruktūra, kā arī paaugstināta valsts galveno autoceļu A9 un A11 sasaiste ar Liepājas ostu. Zirņu iela ir kļuvusi par mūsdienu prasībām atbilstošu vienvirziena ielu - izbūvēts brauktuvju un ietvju segums, veloceliņi, apgaismojums, izveidotas zaļās zonas, rekonstruētas komunikācijas, izveidota lietus ūdens savākšanas un novadīšanas sistēma, ierīkotas 16 sabiedriskā transporta pieturas, kā arī veikti pasākumi, lai mazinātu transporta radītos trokšņus. Rekonstruēto un izbūvēto ielu kopgarums ir 8,5 kilometri. Gājēju ietvju rekonstrukcijas un izbūves kopējais garums - 16 kilometri.

Šī gada maijā Liepājā tika sākta jaunās tramvaja līnijas izbūve. Sākotnēji bija plānots, ka tramvaja līnijas izbūvi Liepājā pabeigs līdz gada beigām un pirmie izmēģinājuma braucieni notiks nākamā gada sākumā, tomēr būvniekiem pietrūcis aptuveni mēnesis laika. Ziemas dēļ būvnieki nav paspējuši uzklāt asfalta apakškārtu Ventas ielā, un arī tramvaja sliežu metināšanas darbus šādos laika apstākļos neesot iespējams veikt.

Pašlaik ir pabeigti 75% līdz 80% plānoto darbu, un ar pilnu sparu tie atsākšoties pavasarī, kad būs piemēroti laika apstākļi. Jaunā tramvaja līnija būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas. Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto Būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem.

Šī gada vasarā Liepājas dome izsludināja daudzfunkcionālā centra "Lielais dzintars" jeb Liepājas koncertzāles būvniecības konkursu, aģentūru LETA informēja koncertzāles projekta vadītājs Ints Dālderis. Kandidātu atlasi izturējuši un par atbilstošiem atzīti četri no pieciem pretendentiem. Piektais pretendents - pilnsabiedrība "LNK Industries Partnership" - atsaucis savu pieteikumu. Par atbilstošiem pretendentiem atzīta AS "UPB", SIA "Merks", SIA "Skonto būve" un apvienība "Hochtief Solutions" un "Velve", kuriem jāiesniedz konkrēti finanšu piedāvājumi būvniecībai. Līgumu ar būvnieku par Liepājas koncertzāles "Lielais dzintars" būvniecību plānots slēgts nākamā gada pavasarī, kad arī iecerēts sākt zāles celtniecības darbus.

Liepājas pašvaldības 2013.gada budžetā gan nav paredzēti līdzekļi koncertzāles būvniecībai. Liepājas domes priekšsēdētāja vietniece Silva Golde (Liepājas partija) norādīja, ka būvniecības sākšanai pietiekot ar valsts piešķirtajiem un Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, turklāt vēl nav zināmas koncertzāles būvniecības izmaksas. Koncertzāles būvniecība paredzēta Liepājā, Radio ielā 8. Būves kopējā platība atbilstoši tehniskajam projektam ir 14 126 kvadrātmetri, ēkā būs astoņi stāvi. Lielajā koncertzālē paredzētas 1080 skatītāju vietas, bet kamerzālē - 200 vietas.

Ventspils, 30.dec., LETA.
Foto: LETA

2013.gada 2.janvārī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.