Paziņoti trīs Dzelzceļa vēstures muzeja metu konkursa godalgoto vietu ieguvēji

Paziņoti trīs Dzelzceļa vēstures muzeja metu konkursa godalgoto vietu ieguvēji

Rīga, 7.dec., LETA. Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā ceturtdien paziņoti trīs Dzelzceļa vēstures muzeja metu konkursa godalgoto vietu ieguvēji, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.

Pirmā vieta piešķirta arhitektu birojam NRJA, bet otro un trešo vietu ieguvuši arhitektu biroji SIA "2727" un personu apvienība SIA "12 Līnijas" un Ilze Mekša.

Arhitektu biroja NRJA risinājuma pamatā ir piedāvājums vizuāli pagarināt esošo depo ēku, lai tā kļūtu līdzvērtīga citiem objektiem muzeja teritorijā, skaidroja NRJA arhitekts Uldis Lukševics. Jaunā ēkas piebūve veidota ar atsauci uz vēsturi, izmantojot tādas pašas arhitektoniskas uzbūves jumtu kā vēsturiskajai ēkai.

Visi trīs godalgojamie projekti paredz piebūves būvniecību pie vēsturiskās Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja teritorijā esošās depo ēkas un apkārtējās teritorijas labiekārtošanu ar gājēju celiņiem, apstādījumiem, un teritoriju, kur paredzētas arī aktivitātes ģimenēm ar bērniem. Savukārt ēkas iekšpusē arhitekti piedāvā izveidot izglītības centru un telpas pasākumiem.

Iepirkumu komisija pārbaudīs visu trīs godalgojamo vietu pretendentu un to iesniegto dokumentu atbilstību nolikuma kvalifikācijas prasībām, izslēgšanas noteikumu neattiecināmībai. Gala lēmums par konkursa uzvarētāju un godalgu sadali tiks pieņemts tikai pēc dokumentu pārbaudes.

Kopumā metu konkursā saņemti seši pieteikumi, bet trijiem no tiem pieteikumi nebija atbilstoši noteiktajām prasībām, tāpēc tie izslēgti no tālākas dalības iepirkuma procedūrā.

Iepirkuma komisijas priekšsēdētājs LDz viceprezidents Ainis Stūrmanis uzsvēra, ka visi pieteikumi bijuši spilgti un radoši, vienlaikus piedāvājot funkcionālus risinājumus, kā muzeja teritorijā nodrošināt visdažādākās iespējas apmeklētājiem gan vasaras, gan ziemas periodā.

"Izvēle bija grūta, tomēr kopā ar pieredzējušiem speciālistiem esam izvēlējušies godalgotās vietas, kuras visprecīzāk atbilst gan mūsu vīzijai par muzeja, gan dzelzceļa attīstību Latvijā. Dzelzceļam kā mobilitātes un tautsaimniecības dzinējspēkam vienmēr ir bijusi nozīmīga loma valsts un sabiedrības attīstībā un izaugsmē, un ir īpaši būtiski, ka šī loma tiek saglabāta arī industriālā mantojuma un kultūrvēsturisko aspektu jomā," norādīja Stūrmanis.

Vasaras vidū LDz izsludināja sarunu procedūru, aicinot arhitektus iesniegt vīziju muzeja teritorijas attīstībai, kas paredz muzeja teritorijā esošas, ilgāku laiku neizmantotas 1868.gadā būvētas dzelzceļa depo ēkas atjaunošanu un iekļaušanu muzeja kompleksā. Iepirkuma procedūras mērķis ir, izmantojot radošo sacensību, izvēlēties arhitektoniski un funkcionāli augstvērtīgāko un dizainiski interesantāko risinājumu metu Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja izglītības centra izveidošanai, kā arī tās īstenošanas piedāvājumu.

Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs ir dibināts 1994.gadā. Kopš 1996.gada muzejs atrodas Torņakalna preču stacijas teritorijas daļā, kādreizējā Rīgas-Jelgavas dzelzceļa remontdarbnīcu ēkā. Gada laikā Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeju apmeklē vairāk nekā 40 000 apmeklētāju, bet muzeja teritorijas attīstības projekta rezultātā interesentu loku paredzēts paplašināt, piesaistot arvien jaunus apmeklētājus.

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes