abc.lv skaitļos

Lietotāji online57
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Rīgas tilti nolaisti kā vēl nekad : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rīgas tilti nolaisti kā vēl nekad

Rīgas tilti nolaisti kā vēl nekad
Trīs gadu laikā, kopš Rīgas domē pie varas ir Saskaņas centra un agrākās LPP/LC, tagad Gods kalpot Rīgai! koalīcija, ielas un ceļi nav bijusi tās prioritāte, vakar žurnālistiem publiski atzina Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Kā raksta laikraksts "Diena", tagad, kad skolu un bērnudārzu remonti lielākoties pabeigti, satiksmes infrastruktūrai pievērsīs lielāku uzmanību. Cerēt uz lielāku finansējumu beidzot var arī tilti un pārvadi, kuru tehniskais stāvoklis kopumā pilsētā tiek uzskatīts par apmierinošu, tomēr ir vairāki trauksmes signāli, piemēram, par Kārļa Ulmaņa gatves pārvada avārijas situāciju. Mērs atzīst, ka steidzami nāksies atgriezties arī pie savulaik malā atliktiem jaunu pārvadu projektiem, kā pirmo minot Sarkandaugavas pārvadu.

Arī tagad, runājot par ielām un ceļiem Rīgā, pilsētas galva ilgi un labprāt stāsta par iekšpagalmu remontiem, jo tie patiešām ir sliktā stāvoklī, tomēr arī tilti un pārvadi ir sākuši par sevi atgādināt. Vissliktākajā stāvoklī šobrīd ir K. Ulmaņa gatves pārvads. Par tā problēmām speciālisti zināja jau sen, tomēr jūnija beigās izskanējusī informācija, ka atsevišķi elementi ir avārijas stāvoklī, radīja bažas, vai pār tiltu vispār braukt ir droši, un speciālisti joprojām situāciju vērtē kā kritisku. Bīstamas situācijas uz pārvada izveidojušās vairākkārt, piemēram, pērn septembrī sabruka laiduma sijas plātne, izveidojot palielu bedri, un šāda pati situācija izveidojās arī šogad, norāda laikraksts "Diena".

RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns saka, ka tik traki neesot, tomēr ļoti drīz remonts būs nepieciešams. Pārvads ir būvēts 1982.gadā un kopš tā laika kapitālais remonts tam nav veikts. Lielākos darbus veiks nākamgad, šogad budžeta grozījumu ietvaros piešķīra Ls 15 000 asfaltbetona seguma remontam un balstu betonēšanai. Pagaidu drošības pasākumi uz pārvada ir ātruma ierobežojums līdz 40 km/h, kā arī aizliegums pārvadu izmantot transportlīdzekļiem, kuru faktiskā masa pārsniedz 30 tonnas un ass slodze pārsniedz 6 tonnas. Tiem nāksies braukt palielu gabalu apkārt pa autoceļu A5.

Salu tilts ir tik sliktā stāvoklī, ka uz tā nevajadzētu pulcēties daudziem cilvēkiem, teiksim, salūta vērotājiem, uzskata A. Paeglītis. Laikraksts "Diena" novēroja, ka Salu tilta apmeklējumu tiešām var piedāvāt asu izjūtu cienītājiem – Zaķusalā pie gājēju tuneļa viens tilta posms ir aptīts ar aizsargtīklu, bet pa tiltu braucošais transports, šķērsojot deformācijas šuves, rada skaļu dārdoņu. Viens no daudzajiem uzrakstiem, kas ilgākā laikā te sazīmēti, norāda: Rīgai nav kauna. Tilta gājēju joslas jau sen ir ar kriminālu slavu, un tumšā laikā te nav ieteicams staigāt.

Banner 280x280 Banner 280x280

Šā gada maijā portāls "diena.lv" ziņoja, ka tiltam pie Lucavsalas negaisa laikā nošķēlies betona gabals. Jau Dienvidu tilta būvniecības laikā vēl iepriekšējais domes sasaukums akceptēja plānu veikt Salu tilta rekonstrukciju, atzīstot, ka arī tas ir samērā bēdīgā stāvoklī, tomēr gaidītāju rindā šis tilts ir ar otro numuru (aiz K. Ulmaņa gatves pārvada). Oficiāli izskan dažādas iespējamās rekonstrukcijas izmaksu summas – no 15 līdz 20 miljoniem latu. Tilts sastāv no diviem lieliem un diviem maziem tiltiem, septiņām estakādēm un četriem gājēju tuneļiem.

RD Satiksmes departamenta pārstāve Una AhunaOzola laikrakstam "Diena" stāsta, ka departaments Salu tilta rekonstrukcijas darbiem nepieciešamo finansējumu ir iekļāvis nākamā gada budžeta plānā un virzīs izskatīšanai Rīgas domē, bet darbus varētu uzsākt vai nu 2013., vai 2014.gadā. Savukārt Vanšu tilts, kura margas ir ļoti sarūsējušas, esot apmierinošā stāvoklī, un N. Ušakovs uzskata, ka tam veicamie remontdarbi ir vairāk kosmētiski, bet tas jādara, īpaši, ja Ķīpsalas pusē ierīkos jaunu prāmju piestātni, no kuras cilvēki ies pāri tiltam uz centru. 2014.gadā varētu tikt izstrādāts tehniskais projekts nopietnākam Vanšu tilta remontam.

Viens tilts remontu piedzīvos jau šomēnes – no 23.jūlija tiks uzsākti deformācijas šuvju nomaiņas darbi tiltam pār Mīlgrāvi, un satiksme tur notiks pa divām joslām esošo trīs vietā. T. Vectirāns iezīmē vēl vairākus objektus, kas jārekonstruē nākotnē – Gaisa tilts Brīvības gatvē, tilts pār kanālu Valdemāra ielā, Brasas pārvads. Arī A. Paeglītis saka, ka Brasas pārvads noteikti jāremontē, jo zem tā tiek novietotas mašīnas, bet esot iespējams, ka kāds betona gabals var atdalīties un uzkrist tām virsū.

Foto: Pilseta24.lv
2012.gada 20.jūlijā
 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.