abc.lv skaitļos

Lietotāji online71
Aktīvie uzņēmumi25214
Nozares raksti1281
Ekspertu atbildes3041
"Rīgas universālais terminālis" desmit gadu laikā plāno kuģu piestātni padziļināt līdz 14 metru dziļumam : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"Rīgas universālais terminālis" desmit gadu laikā plāno kuģu piestātni padziļināt līdz 14 metru dziļumam

"Rīgas universālais terminālis" desmit gadu laikā plāno kuģu piestātni padziļināt līdz 14 metru dziļumam

Rīga, 21.janv., LETA. SIA "Rīgas universālais terminālis" tuvākajos desmit gados plāno vienu no kuģu piestātnēm padziļināt līdz 14 metriem, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma izpilddirektors Jānis Kasalis.

Uzņēmums pirmdien atklāja divas pagarinātas kuģu piestātnes - ZO-1 un ZO-2.

"Piestātņu pagarināšanas process ilga aptuveni divus gadus, tomēr ideja piestātņu pagarināšanai tapusi jau 1980.gadā. "Rīgas universālais terminālis" šo projektu sāka apspriest 2007.gadā," informēja Kasalis. Projekta laikā pirmā piestātne tika uzlabota un pagarināta par aptuveni 50 metriem, bet otrā tika pagarināta par aptuveni 100 metriem, kas nozīmē, ka kuģa garums pie otrās piestātnes var būt vismaz 210 metri, skaidroja uzņēmuma izpilddirektors. Savukārt akvatorijs tika padziļināts tikai pie otrās piestātnes un tagad maksimāla kuģa iegrime ir 11,5 metri nevis kā līdz šim 9,5 metri.

"Knapi pabeigts šis projekts, kad mēs jau redzam jaunus izaicinājumus - nākamajos desmit gados gribam iegūt dziļāko piestātni Rīgas ostā," skaidroja "Rīgas universālais terminālis" izpilddirektors.

Banner 280x280

Jautāts par konkrētu piestātnes pagarināšanas plānu un paredzētajām projekta investīcijām, Kasalis pauda, ka katram uzņēmumam ir plāni gadam, trim un pieciem, kuriem tiek skaitīta nauda, bet ir nākotnes plāni ilgākam periodam, kam konkrēti finanšu līdzekļi vēl nav paredzēti. "Mēs redzam, ka šo attīstību vajadzēs un mēs zinām to, ka tā noteikti būs dziļākā piestātne Rīgā. Tā būs lielākā kuģu iegrime, kāda Rīgā ir iespējama atbilstoši Rīgas brīvostas desmit gadu plānam. Pašreiz dziļākā iespējamā kuģa iegrime Rīgā ir nedaudz virs 13 metriem," skaidroja Kasalis.

Piestātnes pagarināšana un akvatorija padziļināšana ir saistīta ar Rīgas brīvostas kanālu un tā padziļināšanu. "Mēs plānojam, ka tā piestātne, ko mēs celsim nākamo, būs paredzēta lielākajiem kuģiem, kas var ienākt Rīgas brīvostā. Mēs savu plānu tāpat kā līdz šim koordinēsim ar Rīgas brīvostu," pauda Kasalis.

Jautāts par uzņēmuma investīciju projektiem tuvākajā nākotnē, Kasalis pastāstīja, ka piecu gadu laikā ir plānots palielināt slēgto noliktavu saimniecību un asfaltēt papildus atklātos laukumus, kā arī iegādāties jaunu tehniku.

"Lai spriestu par konkrētām investīcijām, mums ir jāsagaida Rīgas brīvostas desmit gadu plāns, jo tas ir ļoti sasaistīts. Pēc pāris mēnešiem mēs varēsim runāt par konkrētām investīcijām," skaidroja Kasalis.

Jau ziņots, ka "Rīgas universālais termināls" rekonstrukcijā ieguldīja piecus miljonus eiro. Projekta gaitā pagarinātas divas piestātnes. Pie piestātnes ZO-1 papildus izbūvēti divi tauvošanās pāļi un ierīkots apgaismojums, savukārt piestātnē ZO-2 papildus pagarināšanai veikta arī jauna zemūdens rievsienu izbūve un veikta padziļināšana līdz 12 metru dziļuma atzīmei. Piestātnes jaunās platības vajadzībām veikti aizbēršanas darbi 3710 kvadrātmetru platībā, kā arī akvatorija padziļināšanas darbus aptuveni 7746 kvadrātmetru platībā. Tāpat izbūvēta lietus kanalizācija ar lokālām attīrīšanas iekārtām un izvadu akvatorijā.

Pēc brīvostas pārvaldē vēstītā, piestātņu rekonstrukcijas projekts ļaus "Rīgas universālajam terminālim" ilgtermiņā saglabāt konkurētspēju un atbilstību klientu augošajām prasībām - apkalpot arvien lielākus kuģus pie atbilstošām piestātnēm.

"Savukārt Rīgas ostai šī projekta realizācija nozīmē ostas piestātņu infrastruktūras attīstību, kas ilgtermiņā palielinās apkalpoto kravu apjomu. Tāpat šādi lieli privāto komersantu kapitālieguldījumi kalpo par apliecinājumu, ka uzņēmumi Rīgas ostā jūtas droši, saskata nākotnes potenciālu un plāno uzņēmuma attīstību ilgtermiņā," norādīja Rīgas brīvostas pārvaldē.

"Rīgas universālā termināla" kravu apgrozījums 2018.gadā sasniedza četrus miljonus tonnu, kravu apmēra ziņā ierindojot to trīs lielāko ostas termināļu vidū.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Rīgas universālā termināla" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2017.gada 1.aprīļa līdz 2018.gada 31.martam, bija 12,84 miljoni eiro, kas ir par 7,6% vairāk nekā iepriekšējā periodā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās par 22,9% - līdz 1,579 miljoniem eiro.

"Rīgas universālais termināls" reģistrēts 2001.gadā, uzņēmumam pamatkapitāls ir 4,497 miljoni, savukārt vienīgais īpašnieks - Singapūras kompānija "Portek International Private Limited", kas pieder Japānas kompānijai "Mitsui & Co".

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai