abc.lv skaitļos

Lietotāji online105
Aktīvie uzņēmumi25218
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
Satiksmes ierobežojumi vairākās Rīgas ielās : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Satiksmes ierobežojumi vairākās Rīgas ielās

Satiksmes ierobežojumi vairākās Rīgas ielās
{IMAGE}Slēgs satiksmi Krustabaznīcas ielas un Ropažu ielas krustojumā un Emmas ielas posmā, kā arī tiks noteikts braukšanas ātruma ierobežojums līdz 50 km stundā visā Lielirbes ielā. Sakarā ar SIA "SKH" iesniegumu par būvdarbiem Krustabaznīcas ielas un Ropažu ielas krustojumā ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums, kurā noteikts, ka no 4. līdz 8.aprīlim tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Krustabaznīcas ielas un Ropažu ielas krustojumā. SIA "SKH" uzdots nodrošināt transportlīdzekļiem apbraucamo ceļu un ceļa zīmju izvietošanu, iedzīvotāju un uzņēmumu transporta piebraukšanu dzīves vietai vai uzņēmumam, operatīvā un sabiedriskā transporta kustību. Transportlīdzekļu satiksmi Krustabaznīcas ielas un Ropažu ielas krustojumā var atjaunot pirms rīkojumā minētā laika, ja darbi tiek pabeigti ātrāk. Sakarā ar SIA "Ostas Celtnieks" iesniegumu par kanalizācijas rekonstrukcijas darbiem Emmas ielā ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums, kurā noteikts, ka no 4.aprīļa līdz 31.maijam tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Emmas ielas posmā no Gāles ielas līdz Vecmīlgrāvja 5. līnijai. SIA "Ostas Celtnieks" uzdots nodrošināt transportlīdzekļiem apbraucamo ceļu un ceļa zīmju izvietošanu, iedzīvotāju un uzņēmumu, kas atrodas Emmas ielas slēgtajā posmā, transporta piebraukšanu dzīves vietai vai uzņēmumam un operatīvā transporta kustību. Transportlīdzekļu satiksmi Emmas ielā var atjaunot pirms rīkojumā minētā laika, ja darbi tiek pabeigti ātrāk. Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" uzdots no 4. aprīļa līdz 31.maijam: – organizēt 2., 24. un 29. maršruta autobusu satiksmi uz Vecmīlgrāvi pa maršrutu līdz Emmas ielai, tālāk pa Emmas ielu, Gāles ielu, Augusta Dombrovska ielu, un tālāk pa maršrutu; – organizēt 2., 24. un 29. maršruta autobusu satiksmi no Vecmīlgrāvja pa maršrutu līdz Augusta Dombrovska ielai, tālāk pa Augusta Dombrovska ielu, Gāles ielu, Emmas ielu, un tālāk pa maršrutu; – nodrošināt informācijas izvietošanu pieturvietās par izmaiņām maršrutā. Turpmāk visā Lielirbes ielā – 50 kilometri stundā Ar mērķi uzlabot satiksmes drošību, no 15. aprīļa Lielirbes ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Ventspils ielai un uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu Kalnciema ielā atļautais braukšanas ātrums būs 50 kilometri stundā. Pēc Ceļu policijas datiem Lielirbes ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Ventspils ielai 2008. gadā ir reģistrēti 148 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājis viens cilvēks, bet ievainoti – 12. Analizējot satiksmes negadījumu apstākļus, Rīgas domes Satiksmes departaments konstatēja, ka galvenie negadījumu iemesli ir distances neievērošana, ātruma pārsniegšana, strauja braukšanas joslu maiņa, kā arī prioritātes nedošana gājējiem. "Starptautiski pētījumi liecina, ka satiksmes negadījumos iegūto traumu smagums ir tieši saistīts ar braukšanas ātrumu – jo lielāks ātrums, jo smagākas traumas. Tāpēc satiksmes drošības paaugstināšanai šajā Lielirbes ielas posmā ir nepieciešams atcelt braukšanas ātrumu 70 kilometri stundā un noteikt mazāku – 50 kilometri stundā – tāpat, kā tas ir atlikušajā Lielirbes ielas daļā," skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs. "Sāpīgs no autobraucēju viedokļa, taču cilvēku dzīvību glābšanai nepieciešams lēmums ir noteikt atļautā braukšanas ātruma limitu 50 kilometri stundā arī uz Kalnciema pārvada. Dati liecina, ka pie un uz Kalnciema pārvada pagājušajā gadā notikuši 36 satiksmes negadījumi, kuros bojā gājis viens cilvēks, bet ievainoti – 9," informē G. Sovetovs. Viņš norāda, ka lielākoties negadījumi notikuši neregulējamu gājēju pāreju tuvumā. "Lai paaugstinātu gājēju drošību, līdz šim šīs pārejas esam aprīkojuši ar papildus apgaismojumu, par gājēju pāreju informējošās ceļa zīmes esam aprīkojuši ar citrondzeltenu fonu, tostarp uz gājēju pārejas Kalnciema un Dreiliņu ielas krustojumā uzstādīts dzeltens mirgojošs luksofors, kas ar sensoru vadību ieslēdzas, gājējam tuvojoties pārejai. Taču no gājēju drošības viedokļa šīs pārejas ir nepieciešams aprīkot ar luksoforiem. Diemžēl finansējuma trūkuma dēļ tuvāko gadu laikā luksoforu projektēšanu un izbūvi nav iespējams veikt," skaidro G. Sovetovs. Šīs gājēju pārejas cilvēki izmanto, lai nokļūtu uz sabiedriskā transporta pieturvietām. Tāpēc to likvidēšana situāciju tikai pasliktinātu. Gājēji ielu šķērsotu jebkurā gadījumā, savukārt autovadītāji nesamazinātu braukšanas ātrumu, kā tas atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem ir jādara, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai. "Ja ir izvēle dažas stundas dienā, kad satiksmes intensitāte ir niecīga, braukt ar ātrumu 70 kilometri stundā vai glābt vidēji gadā 30 cilvēku veselību un dzīvību, tad cilvēku dzīvību glābšana ir neatsverams arguments izmaiņu nepieciešamībai. Domāju, tam piekritīs ikviens," piebilst G. Sovetovs. Priekšlikums par minētajām satiksmes organizācijas izmaiņām tika izskatīts un atbalstīts konsultatīvās padomes sēdē "Par satiksmes koordināciju Rīgā", piedaloties speciālistiem no Ceļu satiksmes drošības direkcijas, VAS "Latvijas Valsts ceļi" un sabiedriskā transporta uzņēmuma RP SIA "Rīgas satiksme". Aicinām autovadītājus pievērst uzmanību, ka, demontējot par braukšanas ātrumu informējošās ceļa zīmes, to vietā nav nepieciešams uzstādīt jaunas. Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem apdzīvotās vietās atļautais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā, ja ceļa zīmes nenosaka citu braukšanas ātrumu. Kā ziņots, ar mērķi uzlabot satiksmes drošību galvaspilsētā pagājušā gada nogalē Rīgas domes Satiksmes departamentā tika ieviesta jauna datorprogramma, kas sniedz iespēju piekļūt Ceļu policijā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu datu bāzei un analizēt ne tikai satiksmes negadījumu skaitu, bet arī to iemeslus. Satiksmes organizācijas izmaiņas Lielirbes ielā ir viens no jautājumiem, kas izvērtēts, izmantojot šo datorprogrammu. Ceļu satiksmes negadījumu statistika Lielirbes ielas posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Ventspils ielai: 2008. gadā: 148 ceļu satiksmes negadījumi,12 cietušie, 1 bojāgājušais; 2007. gadā: 172 ceļu satiksmes negadījumi, 17 cietušie; 2006. gadā: 187 ceļu satiksmes negadījumi, 21 cietušais,1 bojāgājušais. Satiksmes pārvada apkārtnē no Lielirbes un Ventspils ielas krustojuma līdz Kalnciema un Sabiles ielas krustojuma: 2008. gadā: 36 ceļu satiksmes negadījumi, 9 cietušie, 1 bojāgājušais; 2007. gadā: 34 ceļu satiksmes negadījumi, 14 cietušie; 2006. gadā: 32 ceļu satiksmes negadījumi, 13 cietušais. Informāciju sagatavojis: Dzintars Zaļūksnis un Mareks Ivans
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.