Starptautiskā konferencē diskutēs par "Rail Baltica" pārvaldības principiem un projekta ekonomisko ietekmi
Šodien, 29.aprīlī, starptautiska mēroga pasākumā Rīgā plānots diskutēt par "Rail Baltica" projekta pārvaldību un ekonomisko ietekmi, aģentūru LETA informēja pasākuma organizatori.
Konferenci rīko Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūts sadarbībā ar starptautisko biznesa konsultāciju kompāniju KPMG, Satiksmes ministriju un Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā.
Konferences mērķis ir izvērtēt "Rail Baltica" projekta īstenošanas galvenos izaicinājumus, ekonomisko ietekmi, kā arī iespējas ieviest starptautiski atzītu labas pārvaldības praksi. Konferencē tiks meklēti risinājumi, kas garantētu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta veiksmīgu īstenošanu un Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" efektīvu pārvaldību. Eksperti no Somijas, Lielbritānijas, Itālijas un Baltijas valstīm konferencē iepazīstinās ar līdzīgu vērienīgu transporta infrastruktūras projektu īstenošanas pieredzi citos reģionos, kā arī veiksmīgākajiem lielu infrastruktūras projektu pārvaldības piemēriem.
Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta Latvijas pārstāvniecības vadītājs Andris Grafs skaidro, ka svarīgi ir vienoties par efektīvāko rīcību starptautiski atzītas pārvaldības prakses ieviešanai gan "Rail Baltica" projektā kopumā, gan Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail", akcentējot atklātību par projekta darbību un rezultātiem, pārvaldības un lēmumu pieņemšanas struktūru, kā arī piešķirtā finansējuma efektīvu apgūšanu.
"KPMG Baltics" darījumu konsultāciju direktore Jūlija Māsāne-Ose savukārt norāda, ka to, cik raiti "Rail Baltica" virzīsies uz priekšu un cik efektīvi tiks izmantoti pieejamie resursi, lielā mērā noteiks tieši projekta virzības gaitā ieviestie pārvaldības mehānismi.
Konferencē uzstāsies Eiropas Komisijas "TEN-T" mobilitātes programmas "DG MOVE B1" vadītājs Heralds Ruijterss, "Rail Baltica" projekta kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa, KPMG globālo infrastruktūras projektu vadītājs Džeimss Stjuarts, pasaulē lielākā pazemes dzelzceļa tuneļa projekta BTT izpilddirektors Konrāds Bergmeisters, AECOM Baltijas reģiona direktors Arnis Kākulis, "Ernst&Young Baltic" Vadības konsultāciju departamenta direktors Nauris Kļava, Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta Latvijas pārstāvniecības vadītājs Andris Grafs un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.
Konferences paneļdiskusijas vadīs žurnālists Pauls Raudseps, un tajās piedalīsies VAS "Latvijas Dzelzceļš" Attīstības plānošanas nodaļas vadītājs Ģirts Bramans, KPMG Infrastruktūras un projektu grupas vadītājs Kajs Rintala, Baltijas jūras telpiskās plānošanas iniciatīvas VASAB sekretariāta vadītājs Tālis Linkaits, "Rail Baltica Estonia" vadītājs un "RB Rail" padomes loceklis Indreks Oravs, Somijas Transporta un komunikāciju ministrijas Transporta politikas departamenta pārstāvis Juhani Tervala un "RB Rail" padomes loceklis Vaidots Balins.
Pasākums notiks šodien plkst.10.00 Eiropas Savienības mājā.
Kā ziņots, Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta "Connecting Europe Facility" (CEF) Koordinācijas komiteja pērn 10.jūlijā Briselē lēma par projektiem, kuriem piešķirt ES līdzfinansējumu. Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmuma "RB Rail" pieteiktajai "Rail Baltica" pirmajai kārtai nolemts piešķirt ES līdzfinansējumu 81,83% apmērā no attiecināmajām izmaksām. Kopējās attiecināmās izmaksas pirmajai "Rail Baltica" kārtai paredzētas 540,444 miljonu eiro apmērā, tādējādi maksimālais ES līdzfinansējums plānots 442,231 miljons eiro. Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu, Berlīni.
LETA
Foto: Ieva Lūka/LETA