abc.lv skaitļos

Lietotāji online88
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Turpinās "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrāde : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Turpinās "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrāde

Turpinās "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrāde

Trīs Baltijas valstu ekspertu darba grupa, kas atbild par "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldību ("LTG Infra" AB (Lietuva), SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (Latvija) un "Rail Baltic Estonia" OU (Igaunija)), ir sagatavojusi priekšlikumus topošās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas infrastruktūras jaudas sadalei.

Dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadale ir viena no dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja galvenajām funkcijām un pamatdarbībām. Tās mērķis ir ļaut ieinteresētajiem tirgus dalībniekiem plānot un izmantot vilcienu maršrutus dzelzceļa līnijā noteiktā laika periodā. Ekspertu darba grupa ir izstrādājusi modeli, kā jaudas sadales process varētu darboties "Rail Baltica" dzelzceļa līnijā, ierosinot sekot Eiropas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju izveidotās asociācijas "RailNetEurope" izstrādātajai praksei. Par priekšlikumiem notiks konsultācijas un saskaņošanas procedūras ar saistītajām iestādēm.

“Infrastruktūras pārvaldības sistēmai jābūt izveidotai un funkcionējošai vēl pirms tiek uzsākta vilcienu kustība, tāpēc svarīgi savlaicīgi sagatavot Rail Baltica infrastruktūras pārvaldībai nepieciešamos lēmumus. Šogad tiks veikts aktīvs darbs, lai vēl vairāk stiprinātu infrastruktūras pārvaldības sistēmu, un es patiesi uzskatu, ka mums jātiecas veidot tādu pārvaldības modeli, kas pārspēj šobrīd esošo Eiropas nozares paraugpraksi, nodrošinot vienotu saskarni gala lietotājiem un netraucētu pārrobežu satiksmi,” uzsver "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

2020. gadā tika izveidots īpašs sadarbības formāts starp uzņēmumiem, kas ir atbildīgi par "Rail Baltica" infrastruktūras pārvaldību - tika uzsākti sagatavošanās darbi, lai izstrādātu "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modeli, kā arī sagatavotos infrastruktūras ekspluatācijai. Šim nolūkam ekspertu darba grupa izstrādā priekšlikumus, kurus vajadzētu īstenot visās trijās Baltijas valstīs, lai nodrošinātu ieinteresētajiem tirgus dalībniekiem atvērtu un vieglu piekļuvi dzelzceļa infrastruktūrai.

Banner 280x280 Banner 280x280

"Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras pārvaldības modelis tiek veidots, pamatojoties uz iepriekš izstrādāto rīcības plānu. Tajā ir noteiktas divpadsmit galvenās jomas, kas saistītas ar infrastruktūras pārvaldību un tās ekspluatāciju, piemēram, infrastruktūras izmantošanas maksas noteikšana un jaudas sadale, vienas pieturas aģentūras principa piemērošana, dzelzceļa drošība u .c.

Lai uzsāktu vilcienu kustību "Rail Baltica" dzelzceļa līnijā uzreiz pēc būvniecības pabeigšanas, infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrāde un sagatavošanās ekspluatācijai notiek paralēli. Sīkāka informācija par izvērtētajām darbības jomām un veicamajiem pasākumiem pieejama ekspertu darba grupas gada darbības pārskatā.

Lai nodrošinātu infrastruktūras pārvaldības modeļa izstrādes mērķu savlaicīgu sasniegšanu, "LTG Infra" AB, SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un "Rail Baltic Estonia" OU parakstīja memorandu, kurā noteica sadarbības ietvaru un principus.

Kā zināms, "Rail Baltica" ir dzelzceļa infrastruktūras projekts, kura mērķis ir veicināt Baltijas valstu integrāciju Eiropas transporta tīklā. Lietuvā, Latvijā un Igaunijā tiks izbūvēta 870 km elektrificēta ātrgaitas divceļu līnija, vilcieniem kursējot ar ātrumu līdz 249 km/h.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

VNĪ modernizē nomas tiesību izsoļu procesu

VNĪ  modernizē nomas tiesību izsoļu procesu

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) uzsākusi nomas tiesību izsoļu procesa modernizāciju, savā darbībā ieviešot elektronisko nomas tiesību izsoļu platformu, informē VNĪ valdes loceklis Andris Vārna.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.