abc.lv skaitļos

Lietotāji online126
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Uz valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uz valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres

Uz valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres

Rīga, 30.maijs, LETA. VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) uz asfaltētajiem valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres, aģentūru LETA informēja kompānijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Audere.

Viņa norādīja, ka biežāk izmantotā bedru remontu metode ir šķembas un bitumena emulsija, kas piemērota sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem autoceļiem un ir lētākā no visām tehnoloģijām. "Šī ir ekonomiski pamatota darbu tehnoloģija uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem, tā ir izstrādāta un tiek izmantota daudzviet Eiropā, piemēram, Francijā, Igaunijā, kā arī Skandināvijas valstīs," skaidroja Audere.

Pēc viņas teiktā, karstā asfaltbetona tehnoloģiju izmanto, lai remontētu atsevišķas bedres, kuras izveidojušās uz relatīvi jauniem asfalta segumiem. Šī metode ir par 50% dārgāka nekā šķembas un bitumena emulsija. Savukārt satiksmei bīstamo bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir 2-3 reizes dārgāka nekā šķembas un bitumena emulsija. Šādas bedres labo neatkarīgi no laika apstākļiem, visa gada garumā, jo to mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību.

Veicot bedru remontu, uz autoceļa tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes. Remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu, attiecīgi 70 kilometri stundā un 50 kilometri stundā, kas nepieciešams, lai satiksmes dalībnieki neapdraudētu viens otru un uz ceļa strādājošos darbiniekus.

Banner 280x280 Banner 280x280

Audere piebilda, ka bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošanas darbi. No autoceļiem ar asfalta seguma tādi ir 44%.

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, bedru remontdarbu vietām tiešsaistes režīmā var sekot līdzi "Waze" un kartei VAS "Latvijas valsts ceļu" (LVC) mājaslapā, kur sākotnēji ir pieejama informācija par Pierīgas reģionu, kur ir visintensīvākā satiksme, savukārt līdz jūnija vidum paredzēts, ka informācija būs pieejama par visu valsts teritoriju.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.