abc.lv skaitļos

Lietotāji online74
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
Uzsāks 37,8 miljonus vērtās Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecību : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Uzsāks 37,8 miljonus vērtās Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecību

Uzsāks 37,8 miljonus vērtās Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecību

Šodien, 12. maijā, tiks uzsākti pirmie sagatavošanās darbi Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecībai posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai. Austrumu maģistrāles trūkstošā posma būvniecība ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, kura kopējās izmaksas ir 37,8 miljoni eiro. Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela). Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plānots pabeigt līdz 2023. gada jūnijam. Ņemot vērā projekta mērogu, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) aicina iedzīvotājus pret būvdarbiem izturēties ar sapratni un sekot līdzi satiksmes organizācijas izmaiņām. Satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamnedēļ.

"Viens no RDSD ilgtermiņa mērķiem ir autotransporta novirzīšana no pilsētas centra, vienlaikus nodrošinot ērtas tā apbraukšanas iespējas. Austrumu maģistrāles trūkstošā posma izbūve samazinās autotransporta īpatsvaru Purvciemā un pilsētas centrā, kas paaugstinās mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību un uzlabos gaisa kvalitāti. Ne mazāk svarīgi, ka Austrumu maģistrāles trūkstošā posma izbūve ievērojami samazinās sastrēgumus un atslogos esošos transporta mezglus – Jorģa Zemitāna tiltu, Braslas ielu, Delzavas un Vaidavas ielas krustojumu un citus," par projekta ieguvumiem stāsta RDSD direktors Vitālijs Reinbahs. 

Projektā plānots izbūvēt vienotu pārvadu pār Ieriķu un Dzelzavas ielām 605 metru garumā, pārbūvēt objektam piegulošās ielu brauktuves, kā arī izveidot vienlīmeņa ielu un divlīmeņu satiksmes mezglus. Austrumu maģistrāles 1. kārtas izbūve paredz taisnvirzienā virzīt satiksmi no Braslas ielas uz Gustava Zemgala gatvi. Izbūvējot objektu, tiks paredzēta infrastruktūra arī gājējiem un velobraucējiem. Savukārt, domājot par nākotnes perspektīvām, Dzelzavas ielas apkārtnē tiks izbūvētas papildu sabiedriskā transporta pieturvietas.

Banner 280x280 Banner 280x280

Trešdien, 12. maijā, tiks uzsākti sagatavošanās darbi, bet satiksmes organizācijas izmaiņas spēkā stāsies nākamās nedēļas sākumā, kad tiks uzsākta brauktuves seguma demontāža G. Zemgala gatvē posmā starp Ieriķu ielu un Dzelzavas ielu. Šo posmu ir paredzēts slēgt, jo tajā tiks veikta siltumtrases un citu inženierkomunikāciju izbūve līdz 4 metru dziļumā.

Saistībā ar minētā posma slēgšanu G. Zemgala gatvē apgriešanās vieta tiks izbūvēta Ieriķu ielā pie t/c "Domina."

Vaidavas ielas posmā no Dzelzavas līdz Ieriķu ielai būvdarbu laikā tiks ieviesta divvirzienu satiksme (sabiedriskā transporta joslas abos virzienos).

Tuvāko nedēļu laikā tiks uzsākti arī pāļu urbšanas darbi, kas skars Dzelzavas un Ieriķu ielu krustojumu G. Zemgala gatvē.

Sabiedriskā transporta pasažieriem jāņem vērā, ka Gustava Zemgala gatvē esošā pieturvieta "Stārķu iela" tiks slēgta, tā vietā sabiedriskais transports kursēs bez loka veidošanas divos virzienos pa Vaidavas ielu. 

Braslas ielā tiks veikti lietus ūdens komunikāciju un sadzīves kanalizācijas izbūves darbi, kuru laikā tiks slēgta Madonas iela.

Projektā pa Dzelzavas ielu ir paredzēts velotransporta risinājums kustībai Dzelzavas ielas un Braslas ielas savienojumā, kā arī velotransports varēs šķērsot būvdarbu zonu.

Precīzāka informācija par satiksmes organizācijas izmaiņām vēl sekos.

RDSD priekšlaicīgi atvainojas par būvdarbu radītajām neērtībām un aicina ņemt vērā, ka šāda mēroga projekta īstenošana bez satiksmes organizācijas izmaiņām nav paveicama.

Austrumu maģistrāles 1. kārtas būvniecības izmaksas posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai ir EUR 37 873 029,78. Projekta izbūvi veic piegādātāju apvienība "ACB, TILTS", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNI) noslēgusi cenu aptauju par “Saktas” nama izkārtnes joslas un uzrakstu atjaunošanas darbiem. Šī projekta ietvaros divu telpisko neona uzrakstu “Sakta” projektēšanas un uzstādīšanas darbus vēsturiskajā fontā un lielumā veiks SIA “Eltex”, atklāj VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.