Daugavpilī sāk tramvaju sliežu ceļa nomaiņu
Patlaban projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" tiek atraktas ūdensvada caurules un ierīkota pretkorozijas izolācija esošajai tērauda ūdensvada maģistrālei. Lai īstenotu sliežu ceļa remontu, viena tramvaju sliežu ceļa līnija ir sagatavota tramvaju kustībai, savukārt otrā tiek renovēta. Paralēli darbiem pirmajā posmā norit arī sagatavošanās darbi tramvaju sliežu ceļa nomaiņai posmā no Tukuma ielas līdz Ventspils ielai. Būvdarbus veic ceļu būves firma SIA "Binders".
Projekta gaitā paredzēts renovēt kopumā 6,2 kilometrus sliežu ceļa. Līnijas renovācijas gaitā pieturvietas tiks izbūvētas atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanās veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanās līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslos.
Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā lietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni. Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.
Projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" paredzēts rekonstruēt arī elektroapakšstacijas un iegādāties jaunus tramvajus.
Plānots, ka jaunie tramvaju vagoni būs aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, kas ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanos bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji būs aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, tajos būs nodrošinātas novietnes ratiņiem un vietas invalīdiem, bet tramvaju ieeja būs aprīkota ar izbīdāmu platformu.
Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Paredzēts, ka arvien vairāk cilvēku izmantos tramvaju kā ikdienas transporta līdzekli.
Projekts tiek īstenots programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas". Tā kopējās izmaksas ir 10 316 583 lati, tai skaitā attiecināmās izmaksas - 8 456 216 lati. No attiecināmajām izmaksām ERAF daļa - 7 028 040 lati (83,11%), privātais finansējums - 1 428 176 lati (16,89%).
Daugavpils, 12.sept., LETA.
Foto: Pilseta24.lv
2012.gada 12.septembrī