"Latvijas tilti" pārsūdzējuši tiesas lēmumu par divu Klaipēdas ostas piestātņu rekonstrukcijas iepirkuma apturēšanu
Latvijas būvfirma AS "Latvijas tilti" pārsūdzējusi Klaipēdas apgabaltiesas lēmumu par divu Klaipēdas ostas piestātņu rekonstrukcijas iepirkuma apturēšanu, aģentūrai LETA sacīja "Latvijas tiltu" pārstāve Inga Domka.
LETA jau ziņoja, ka Latvijas būvfirma BMGS panākusi, ka tiesa uz laiku aptur iepirkuma konkursu par divu Klaipēdas ostas piestātņu - Nr.67 un Nr.68 - rekonstrukciju, kurā pērn oktobrī uzvarēja "Latvijas tilti".
"Latvijas tilti" uzskata BMGS iesniegto prasību par nepamatotu. Ievērojot iepriekšējo pieredzi līdzīgu projektu īstenošanā Klaipēdas ostā, "Latvijas tilti" apliecina gatavību iepirkuma objekta kvalitatīvai realizācijai termiņā par piedāvājumā norādīto cenu un nepieciešamības gadījumā arī turpmāk aizstāvēs savas tiesības visās tiesu instancēs," sacīja Domka.
Ņemot vērā, ka "Latvijas tiltiem" 2016.gadā ir ieplānoti vairāki būvniecības projekti, tai skaitā arī būvniecības darbi Lietuvā, Klaipēdas ostas objektā "Piestātņu Nr.66 un Nr.67 rekonstrukcija ar piestātņu 66a-67a turpinājumu trešajā būvniecības etapā - piestātnes Nr.66 rekonstrukcija ar vietējiem inženiertīkliem un ceturtajā būvniecības etapā - sliežu ceļu labiekārtošana piestātnēs Nr. 66, 66a, 67a un 67", par kuriem decembrī tika noslēgts līgums ar Klaipēdas Valsts jūras ostas direkciju, tas, ka šobrīd Klaipēdas apgabaltiesa ir pieņēmusi lēmumu apturēt iepirkuma procedūru un attiecīgi iepirkuma līguma noslēgšanu citā Klaipēdas Valsts jūras ostas direkcijas rīkotajā iepirkumā, šogad būtiski neietekmēs "Latvijas tiltu" darbību.
"Latvijas tilti" savu piedāvājumu Klaipēdas Valsts jūras ostas direkcijas rīkotajā iepirkumā par piestātņu Nr.67 un Nr.68 rekonstrukcijas būvdarbiem iesniedza 2015.gada 10.septembrī. Šajā konkursā "Latvijas tiltu" piedāvājums par 13,267 miljoniem eiro (ieskaitot PVN) tika atzīts par uzvarējušo.
Kā ziņots, Klaipēdas apgabaltiesa jau novembrī nolēma šajā lietā noteikt pagaidu aizsardzību un apturēt iepirkuma procedūru, tādēļ ostas pārvalde un "Latvijas tilti" pagaidām nevar parakstīt līgumu un rekonstrukcijas darbu sākums varētu aizkavēties.
BMGS lūgusi anulēt ostas pārvaldes iepirkumu komisijas lēmumu atzīt par konkursa uzvarētāju AS "Latvijas tilti", norādot, ka tā piedāvājusi veikt darbus par neierasti mazu cenu - 13,267 miljoniem eiro, ierēķinot pievienotās vērtības nodokli, un uzdot pārvaldei turpināt konkursa procedūru, par uzvarētāju atzīt BMGS, kas kopā ar firmu "Hidrostatyba" piedāvājušas veikt darbus par 14,952 miljoniem eiro.
BMGS arī lūgusi noteikt, ka ostas pārvaldei jāiesniedz tiesai konkursa dokumenti, pretendentu piedāvājumi un "Latvijas tiltu" dokumenti, kuros pamatota tik zema cena, kā arī norīkot būvdarbu izmaksu ekspertīzi.
Ostas pārvalde tiesai norādījusi, ka piestātņu rekonstrukcija ir tieši saistīta ar valsts stratēģisko drošību, ar valstij ekonomiski svarīgu objektu rekonstrukcijas pabeigšanu un pienācīgu līdzekļu izmantošanu.
Taču tiesa atzinusi, ka darbi nav tieši saistīti ar svarīgāko sabiedrības vajadzību garantēšanu, tādēļ, lai nodrošināšanu konkursa atklātumu, nolēmusi tos apturēt un neatļaut parakstīt līgumu ar "Latvijas tiltiem".
Divas Klaipēdas ostas piestātnes, kuras izmanto stividorkompānija "Bega", iecerēts rekonstruēt, lai ostas akvatorijas dziļums pie tām sasniegtu 16,5 metrus.
LETA
Foto: Pixabay.com