abc.lv skaitļos

Lietotāji online102
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Pabeigta Liepājas ostas padziļināšana un noslēdzies Karostas kanāla attīrīšanas pilotprojekts : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pabeigta Liepājas ostas padziļināšana un noslēdzies Karostas kanāla attīrīšanas pilotprojekts

Pabeigta Liepājas ostas padziļināšana un noslēdzies Karostas kanāla attīrīšanas pilotprojekts

Aizvadītā gada nogalē pabeigts vairāku gadu garumā īstenotais Liepājas ostas padziļināšanas projekts, kā arī noslēdzies Karostas kanāla attīrīšanas pilotprojekts. Abi nozīmīgie attīstības projekti, kas izmaksājuši vairāk nekā 54 miljonus eiro, veicinās Liepājas ostas attīstību ilgtermiņā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Abu projektu kopējās izmaksas bija 54 443 632 eiro, no kuriem 41 749 576 eiro bija Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļi.

Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš uzsvēra, ka Kohēzijas fonds ir ES reģionālās politikas finanšu instruments, kura mērķis ir izlīdzināt valstu starpā pastāvošās ekonomiskās un sociālās atšķirības un dot iespēju attīstīties ilgtermiņā. Attīstības projektiem piesaistītais līdzfinansējums ir ļāvis sakārtot un attīstīt Liepājas ostas sauszemes un jūras pievadceļus, kā arī uzlabot vides situāciju, tādējādi izlīdzinot atšķirības starp bijušo padomju militāro bāzi - Liepājas ostu - un citām ostām, kas jau vēsturiski attīstījušās kā pilnvērtīgas tirdzniecības ostas.

2015.gada nogalē Liepājas SEZ pārvalde pabeidza projekta "Liepājas ostas padziļināšana" realizāciju, kas tika sākta 2009.gada aprīlī, kad Liepājas SEZ pārvalde un Satiksmes ministrija noslēdza vienošanos par šī ES Kohēzijas fonda projekta realizāciju. Padziļināšanas darbi tuvojās noslēgumam jau aizvadītā gada jūnijā, netālu no Liepājas ostas dienvidu vārtiem izceļot kāda nogrimuša kuģa vraka daļu, kas bija pēdējais šķērslis, lai pabeigtu Liepājas ostas akvatorijas un kuģu ceļu padziļināšanu. Lai pilnībā pabeigtu padziļināšanas projektu, līdz aizvadītā gada beigām vēl vajadzēja veikt mērījumus un aprēķināt precīzu izceltās grunts apjomu.

Liepājas ostas padziļināšanas projekta rezultātā kuģu ceļi padziļināti no 11 metriem līdz 12,5 metriem, bet brīvostas rajona akvatorijs - no 10,5 metriem līdz 12 metriem. Veikta arī Ziemas ostas akvatorijas un Loču kanāla padziļināšana līdz septiņu metru dziļumam. Šajā projektā veikta arī Liepājas ostas Kapteiņa dienesta Kuģu satiksmes vadības centra aprīkojuma modernizācija.

"Projekta realizācija bija vērsta uz ostas pieejamības un caurlaides efektivitātes uzlabošanu, veicot ostas pārvaldes valdījumā esošās ostas publiskās infrastruktūras ievērojamu uzlabošanu. Uzlabotā ostas pieejamība no jūras puses ievērojami uzlabos kuģošanas drošību, kad kuģi apmeklēs Liepājas ostu," informēja Liepājas SEZ pārvaldes Mārketinga un investīciju daļas vadītājs Ivo Koliņš. Viņš piebilda, ka projekta realizācija ir ļāvusi nostiprināt Liepājas ostas konkurētspējas pozīcijas, apkalpojot kravu plūsmas Transeiropas transporta tīklā.

Kopējās ostas padziļināšanas izmaksas bija 45 003 140 eiro, no tām 33 725 158 eiro bija ES Kohēzijas fonda finansējums.

2015. gada decembrī noslēdzās arī ES Kohēzijas fonda līdzfinansētais projekts "Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana, I kārta" jeb Karostas kanāla attīrīšanas pilotprojekts. Tā gaitā veikta Karostas kanāla 78 hektāru platībā attīrīšana no mazizmēra un lielizmēra tehnogēnā piesārņojuma un vispiesārņotākās kanāla teritorijas 10 hektāru platībā jeb tā sauktā "karstā punkta" attīrīšana no 50 501 kubikmetra piesārņoto nogulumu.

Projekta mērķis bija vēsturiski piesārņotā Karostas kanāla sagatavošana sanācijas darbu veikšanai un vides kvalitātes pakāpeniska uzlabošana Liepājas ostā, attīrot vispiesārņotāko Karostas kanāla teritoriju, kas ir pamats tālākai vides situācijas uzlabošanai Liepājas ostas Ziemeļu daļā, norādīja Liepājas SEZ pārvaldes Mārketinga un investīciju daļas vadītājs Koliņš.

Projektā apstiprinātās attiecināmās izmaksas bija 9 440 491 eiro, no tām 8 024 417 eiro bija ES Kohēzijas fonda finansējums.

2016.gadā Liepājas SEZ pārvalde sākusi darbu pie ES Kohēzijas fonda projekta "Liepājas ostas viļņlaužu rekonstrukcija" pieteikuma sagatavošanas. Projekta mērķis ir veikt visaptverošu Liepājas ostas hidrotehnisko aizsargbūvju rekonstrukciju, un tā realizācija varētu tikt sākta jau šī gada otrajā pusē. Paralēli tiek turpināts darbs pie finansējuma piesaistes, lai, ņemot vērā Karostas kanāla attīrīšanas pilotprojektā iegūtās atziņas, veiktu pilnu Karostas kanāla sanāciju, likvidējot piesārņojumu un tā ietekmi uz apkārtējo vidi.

LETA

Foto: Stock.XCHNG

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai