abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25845
Nozares raksti1317
Ekspertu atbildes3041
Dienvidu tilta trešās kārtas aptuvenās izmaksas būs zināmas septembrī : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Dienvidu tilta trešās kārtas aptuvenās izmaksas būs zināmas septembrī

Dienvidu tilta trešās kārtas aptuvenās izmaksas būs zināmas septembrī
Rīga, 29.jūn., LETA. Dienvidu tilta trešās kārtas būvprojekta izstrāde tiks pabeigta šā gada augustā vai septembrī, kad kļūs zināmas arī kārtas aptuvenās izmaksas, šodien, tiekoties ar žurnālistiem, sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora vietnieks Edgars Strods. Pagaidām projektētāji atturas sniegt aptuvenas aplēses par izmaksām, un precīza summa kļūs zināma tikai pēc tehniskā projekta izstrādāšanas, sacīja Strods. Dienvidu tilta trešā kārta paredz izbūvēt pieslēgumu Dienvidu tiltam no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai, bet nākotnē paredzēts turpināt pieslēguma izbūvi līdz pat Vienības gatvei. Kā ziņots, Dienvidu tilta otrajā kārtā paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, kas ir viens no sarežģītākajiem un transporta vairāk noslogotajiem satiksmes mezgliem Rīgā, un tā kopējās izmaksas ir 313,4 miljoni latu. Dienvidu tilta otrās kārtas, Slāvu ielas rotācijas trīslīmeņu mezgla būvniecības un dzelzceļa pārvada rekonstrukcijas tiešās būvniecības izmaksas ir 101,3 miljoni latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), savukārt 143,15 miljoni paredzēti maksājumiem par finansējuma piesaisti, žurnālistiem sacīja Rīgas domes Finanšu departamenta biroja vadītājs Andris Konošonoks. Viņš arī norādīja, ka maksājumi par finansējuma piesaistīšanu un aprēķinātās izmaksas iespējamā inflācijas pieauguma dēļ, 32,6 miljoni latu, gala rezultātā varētu būt arī mazākas, jo noslēgtais līgums ar projekta finansētāju "Deutsche bank" paredz, ka par neizmantotajiem līdzekļiem procenti nebūs jāmaksā. Projekta izmaksās ierēķināta arī pasūtītāja rezerve 9,4 miljonu apmērā un neparedzētie darbi 934 000 latu apmērā, kas arī varētu nebūt vajadzīgi, sacīja Konošonoks, piebilstot, ka PVN maksājumiem paredzēti 25,9 miljoni latu. Konkursa dokumentācijā arī noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu. "Ja Rīgas pilsēta tilta būvniecībai nepieciešamo naudu nomaksātu uzreiz, tilta izmaksas būtu daudz mazākas, taču tas nav iespējams," skaidroja Konošonoks, uzsverot, ka pasaules praksē tiltu izmaksām netiek pierēķināti maksājumi par finansējuma piesaisti, līdz ar to Dienvidu tilts nebūs dārgākais tilts pasaulē, kā tas izskanējis medijos. LETA jau informēja, ka rekonstrukcijas gaitā, lai nevajadzētu pārtraukt transporta būves funkcijas, vispirms uzbūvēs jaunu braukšanas joslu pārvadu. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, rekonstruēs pašreizējo pārvadu. Dienvidu tilta projekta būvniecības otro kārtu plānots pabeigt līdz 2011.gadam. Būvdarbu veicēju AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis pieļāva iespēju, ka būvdarbu laikā varētu tikt atvērta pagaidu pārbrauktuve pāri dzelzceļam. Kā ziņots, Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukcijai un trīs līmeņu estakādei Slāvu rotācijas aplī jāgarantē raita nobraukšana un uzbraukšana. To ar pagaidu pieslēgumiem plānots nodot ekspluatācijā 2008.gada beigās. Otrā būvniecības kārta ir darbietilpīgāka un sarežģītāka pēc darba organizācijas nekā pirmā būvniecības kārta, uzskata speciālisti. Pirmajā kārtā veikta Dienvidu tilta un estakāžu izbūve pāri Krasta un Maskavas ielai ar kopējo trases garumu 2,5 metri, otrajā kārtā paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju. AS "Dienvidu tilts" pārstāvji norādījuši, ka gan Dienvidu tiltu pār Daugavu, gan Slāvu dzelzceļa pārvadu būvē ar vienu un to pašu paņēmienu - tilta tēraudbetona laiduma konstrukciju montē ar garenuzbīdīšanas metodi. Estakādes būvēs līdzīgi kā pirmajā kārtā - no monolīta dzelzsbetona. Sākumā uzbūvēs jaunu Slāvu dzelzceļa kustības pārvadu ar četrām kustības joslām blakus vecajam pārvadam, pēc tam veco nojauks un tā vietā būvēs jaunu ar četrām kustības joslām - kopā būs astoņas kustību joslas. Vienlaikus izbūvēs gan uzbērumus, gan estakādes, kuru būves laikā būs jāveic divas reizes vairāk betona darbu - ar apmēram 50 000 kubikmetru betona, nevis kā pirmajā kārtā - ar 25 000 kubikmetru. Tiltu pār Daugavu un lielāko daļu estakāžu pirmajā kārtā būvē slēgta tipa lielā būvlaukumā, turklāt Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieejas būvēs, nepārtraucot ne dzelzceļa, ne autotransporta kustību. Līdz ar līguma noslēgšanu Rīgas pilsētas pašvaldībai no būvniecības līguma darbības 61.mēneša turpmāko 15 gadu periodā jāparedz finansējums ikmēneša maksājumiem par projektēšanu un būvniecību un piesaistītais finansējums 1,7 miljonu latu apjomā katru mēnesi, kas būtu vairāk nekā 20 miljoni latu gadā. Ja būvniecības laikā kādā periodā inflācijas koeficients pārsniedz vidējo prognozēto un nav līdzekļu ekonomijas no iepriekšējā būvniecības perioda, var rasties nepieciešamība pēc papildu finansējuma. To var nodrošināt no budžeta līdzekļiem vai arī piesaistot papildu ārējos finanšu resursus. Dienvidu tilta otrā kārta ir nepieciešama, lai tiltu savienotu ar Austrumu maģistrāli, kas pēc divu atlikušo posmu pabeigšanas veidotu ērtu apvedceļu pilsētas centram un savienotu ar Rīgas ostu, tāpēc 2006.gada jūnijā dome nolēma uzdot Satiksmes departamentam sākt tilta otrās kārtas būvniecības sagatavošanu un organizēt atklātu starptautisku konkursu par projektēšanu, būvniecību un finansēšanu. Dienvidu tilta trases kopējais garums ir 2,5 kilometri, tas turpināsies no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam. Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā. Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, kad izbūvēja tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus. Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts". Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai