abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25198
Nozares raksti1297
Ekspertu atbildes3041
Dienvidu tilts veiksmīgi izturējis slogošanas pārbaudi : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Dienvidu tilts veiksmīgi izturējis slogošanas pārbaudi

Dienvidu tilts veiksmīgi izturējis slogošanas pārbaudi
Rīga, 3.nov., LETA. Dienvidu tilts veiksmīgi izturējis slogošanas pārbaudi, liecina Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes Transportbūvju institūta veiktā slogošanas rezultātu analīze. Dienvidu tilta pārbaudes ar slodzi gala rezultāti apstiprinot provizoriski izteiktos - pārbaudes un analītisko aprēķinu rezultāti parāda, ka jaunuzbūvēto Dienvidu tiltu pār Daugavu Rīgā drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kā arī tas var uzņemt piepūles, kuras rada paredzētās normatīvās slodzes, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Marija Ābeltiņa. Slēdziena teikts, ka tilta pārbaudes laikā konstatētās izlieces un spriegumi nepārsniedz konstrukcijās pielietotā materiāla stiprības rādītājus. Tilta dinamiskā pārbaude rāda, ka tiltam ir nedaudz paaugstināts dinamisko raksturojumu līmenis, tomēr tas neietekmē tilta stiprības rādītājus. Dinamisko raksturojumu līmenis nepārsniedz projektā noteikto. Tilta slogošana notika 23.oktobrī. Tika veikta statiskā un dinamiskā pārbaude. Tilta statiskai pārbaudei izmantoja 32 automašīnas. Mašīnu masas bija no 39,12 līdz 40,18 tonnām. Vidējā masa ir 40,016 tonnas Kopējā automašīnu masa bija 1280,51 tonna. Tilta pārbaudi ar slodzi veica pēc astoņām iepriekš noteiktām shēmām, aprēķinot automašīnu izvietošanas kombinācijas, kuras sniedz maksimālo noslodzi. Veicot dinamisko pārbaudi pāri tiltam ar ātrumu 40 kilometri stundā, pārbrauca viena automašīna. Uz brauktuves izvietoja 4-5 centimetrus biezas latas un atkārtoja pārbraucienus ar 40 un 60 kilometriem stundā. Pašsvārstību frekvences noteikšanai viena automašīna strauji nobrauca no 20 centimetru augsta tramplīna. Katra brauciena laikā mērīja statiskās ielieces, svārstību amplitūdas un frekvences. Ābeltiņa atzīmēja, ka tilta konstrukciju risinājumi paredz, ka divu laidumu sākotnējās ielieces laiduma vidū ir desmit un 13,4 centimetri. Pārbaudes laikā izmērītas tika lielākās ielieces 6.laidumā - 201 milimetrs, kuras varēja novērot arī vizuāli. Paliekošās ielieces slogotajos laidumos ir no trīs līdz 18 milimetriem, vai apmēram 5% - 9,5% no pārbaudes slodzes ierosinātās ielieces - kas pilnībā atbilst sagaidāmiem rezultātiem un paredzētiem normatīviem. Dienvidu tilts ir drošs ekspluatācijā, intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" uzsver Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško. Viņš akcentē, ka slogošanas laikā novērotie viļņi tilta konstrukcijā nav nekas neparasts. "Tam vilnim tur ir jābūt. Ir divi viļņi, kas bija pirms slogošanas un pēc. Starp 2. un 3.balstu, kā arī starp 5. un 6.balstu. Tie ir konstruktīvi viļņi, kas izveidojās, spriegojot trotuārus, lai pārnestu slodzes no vantīm uz visu tilta šķērsgriezumu. Saspriedzot trotuārus, spriegumam uzkrājoties ir panākts ieliekums, kurš redzams. Tas nekad neizzudīs un tāds paliks, un nekas tam nenotiks," skaidro speciālists. "Tilts nelocīsies kā ķirzaka. Tas nedaudz lieksies, taču tas būs simetriski, jo vantis ir fleksiblas, un tās nolaiž laidumu vienādi. Diskusijas par locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv. Citas versijas nav." Raubiško norāda, ka tilts tika slogots pēc speciālām shēmām, kā jāstāv slogam, lai tiltam būtu visneizdevīgākie apstākļi. Slogojuma shēmu izstrādāja Rīgas Tehniskā universitāte. "Ja tiltu noklātu visu ar mašīnām, tad izlieces būtu mazākas. Dinamiskās slodzes pārbauda uz svārstībām, rēķina svārstību amplitūdas. Pārbraucot mašīnai pār šķērslīti, rodas svārstības. Un svārstās visa konstrukcija, taču tās svārstības nav bīstamas. Bīstama ir rezonanse. Mēs pārbaudījām svārstības, un, ja to amplitūda atbilst normatīvam, tad viss ir kārtībā. Nav svarīgi, cik brauc automašīnas. Neesmu pārliecināts, kādas izrādīsies svārstības, bet par deformācijām man nav šaubu," akcentē Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs. Raubiško arī stāsta, ka tilta būvniekiem pieprasīta piecu gadu garantija asfaltam, un tāda arī saņemta. Ārvalstīs asfalta sega tur desmit gadus, Latvijā - maksimums, septiņi gadi. "Es domāju, ka labosim asfaltu pēc septiņiem gadiem, es tā domāju, bet ne jau visu, bet tikai kaut kādu daļu. Varbūt izturēs desmit gadus. (..) Asfalts ir pēc jauniem Eiropas Savienības standartiem - pielietots SMA-16 segums, kas ir jauns, graudains asfalta segums. Pie mums tas gan nebūs tik efektīvs kā dienvidos, jo mums ir cits klimats un no neasfaltētiem ceļiem tiek uznestas ūdeņainas smiltis. Tāpēc neuzlikām arī mākslīgo atkausēšanas sistēmu, jo tā vienkārši nebūtu efektīva," skaidro eksperts.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Sasniedz vairāk kopā ar Onninen e-veikalu!

Sasniedz vairāk kopā ar Onninen e-veikalu!

Onninen piedāvā klientiem aizvien jaunākus risinājumus, kā padarīt viņu uzņēmējdarbību efektīvāku. Viens no šādiem risinājumiem ir Onninen e-veikals, kur ir pieejamas dažādas noderīgas funkcijas, kas ne tikai atvieglos iepirkšanās procesu, bet arī būs noderīgas ikdienā, veidojot projekta tāmes, sniedzot atskaites par padarītajiem darbiem vai meklējot konkrētas produktu grupas, kuras klients jau kādreiz ir sūtījis. 

Aktualitātes

KEM: Energoapgādes drošumam un biometāna ražošanas attīstībai Latvija ieguldīs 134,4 miljonu eiro lielas investīcijas

KEM: Energoapgādes drošumam un biometāna ražošanas attīstībai Latvija ieguldīs 134,4 miljonu eiro lielas investīcijas

Otrdien, 2. jūlijā, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izstrādāto  atbalsta programmu Atveseļošanas fonda plāna (REPowerEU) ietvaros. Latvijai pieejamais finansējums investīciju īstenošanai ir 134,4 miljoni eiro. Investīcijas izmantos energoapgādes drošuma un stabilitātes palielināšanai, biometāna ievades punkta būvniecībai un Latvijas energoapgādes tīkla modernizācijai.

Izstāsti Latvijai