Ceļa pārbūvei Pļaviņu novadā izmanto inovatīvo valčbetona tehnoloģiju
Jelgava, 27.jūn., LETA. Jūlijā plānots noslēgt būvdarbus uz pašvaldības ceļa uz Pļaviņu novada Klintaines pagasta Bārbalītēm, kur tiek izmantota inovatīvā valčbetona tehnoloģija, aģentūru LETA informēja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Kitajeva.
Viņa skaidroja, ka ceļa seguma stiprināšanai tiek izmantots valčbetons - ilgmūžīgs betona ceļa segums, kas piemērots Latvijas mainīgajiem laikapstākļiem, spēj izturēt intensīvu satiksmi un tam ilgstoši nav nepieciešami remontdarbi.
"Pļaviņu pašvaldības ceļš bija piemērots, lai izmantotu unikālo valčbetona tehnoloģiju, jo zem tā neatrodas komunikācijas un tam jāiztur liela slodze," pauda Kitajeva.
Ceļa segums uzklāts 17 centimetru biezumā apmēram 761 metru garam ceļa posmam, pa kuru var nokļūt līdz privātmājām, grants karjeram un uzņēmumam SIA "Krauss", kas nodarbojas ar bērza pārstrādi. Pašvaldībā skaidro, ka uzklātais segums ir izturīgāks un lētāks par asfaltbetonu.
Darbus objektā veic SIA "Ošukalns", to izmaksas ir 144 696 eiro.
Jau vēstīts, ka ceļa segas stiprināšanai Pļaviņu novada pašvaldība Valsts kasē aizņēmusies 144 696 eiro. Deputāti lēmuši ņemt aizņēmumu uz 20 gadiem, jo pašvaldība nav spējīga īstenot projektu par saviem līdzekļiem.
Ceļa posma sakārtošana palielinās satiksmes dalībnieku drošību un cels iedzīvotāju dzīves līmeņa kvalitāti, norāda domē.
Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka Latvijā pirmais smagas noslodzes ceļš, kura izbūvē izmantota jauna tehnoloģija - valčbetons - ekspluatācijā nodots 2015.gadā. Ceļš atrodas būvmateriālu ražotājam SIA "Cemex" piederošajā kaļķakmens karjerā "Kūmas".
Salīdzinot ar asfaltbetona segumu, valčbetons ir lētāks, izturīgāks, videi draudzīgāks, un tas ir ražots no vietējiem izejmateriāliem. Turklāt tā ieklāšanai var izmantot jau Latvijā pieejamo asfalta ceļu būves tehniku un personālu, kas ļauj veidot sadarbību ar esošajiem ceļu būves uzņēmumiem bez papildu investīcijām viņu biznesā, atklājot ceļu, skaidroja "Cemex" pārstāvji.