16 dzelzceļa staciju modernizācija Jūrmalas un Jelgavas līnijās noslēgsies nākamā gada rudenī
VAS "Latvijas Dzelzceļš" šodien parakstīja 12,7 miljonus eiro vērtus līgumus ar pilnsabiedrību "RBSSKALS būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE" par 16 pasažieru staciju modernizāciju Jūrmalas un Jelgavas virzienos, ko plānots noslēgt nākamā gada rudenī.
"RBSSKALS būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE" būs modernizācijas projekta projektētājs un būvdarbu veicējs. Projekts pilnībā tiek finansēts no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem.
"Latvijas Dzelzceļa" viceprezidents Aivars Strakšas šodien žurnālistiem sacīja, ka, pateicoties ES finansējumam, pēc modernizācijas projekta noslēgšanās nesadārdzināsies nedz infrastruktūras maksa, nedz celsies biļešu cenas.
"Pēc rekonstrukcijas ieguvēji būs ne tikai pasažieri un infrastruktūras lietotāji, bet arī Jūrmalas pilsēta, jo tai būs jauna seja. To, kā vilciena staciju rekonstrukcija maina pilsētas seju, pierāda arī Siguldas piemērs, kur tika paaugstināti peroni un sakārtota stacija," norādīja Strakšas.
"RBSSKALS būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE" projektēšanu un būvdarbus sāks tūlīt pēc līguma parakstīšanas, un tos plānots pabeigt līdz 2015.gada 30.septembrim.
Kopumā projekta gaitā tiks labiekārtotas 16 stacijas un pieturas punkti Rīgas un Pierīgas stacijās - Asari, Babīte, Bulduri, Cukurfabrika, Dubulti, Dzintari, Imanta, Jelgava, Lielupe, Majori, Melluži, Olaine, Pumpuri, Sloka, Vaivari un Zolitūde.
Modernizācijas projekta gaitā stacijās tiks izbūvētas paaugstinātas platformas, kā arī sakārtotas komunikāciju sistēmas - ierīkots LED apgaismojums, ūdensapgādes sistēmas, platformas tiks aprīkotas ar soliņiem un nojumēm, tiks veidotas uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām utt.
Minēto staciju ēkām tiks veikta vienkāršota renovācija, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.
Infrastruktūras modernizācija arī nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem u.c. sabiedriskā transporta pasažieriem.
SIA "RBSSKALS Būvsabiedrība" valdes priekšsēdētājs Kaspars Dombrovskis atzina, ka infrastruktūras modernizācija ir apjomīgs un atbildīgs projekts, taču būvuzņēmējiem jau ir pieredze šādu darbu veikšanā Igaunijā.
"Pirmā fāze būs projektēšana, kurai sekos būvniecība, tāpēc aicinām infrastruktūras lietotājus būs saprotošiem. Šis būs Eiropas standartiem atbilstošs projekts," uzsvēra Dombrovskis.
Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām - SIA "LDz Cargo", kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz apsardze" un AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali.
Rīga, 24.jūl., NOZARE.LV.
Foto: Ieva Lūka / LETA
2014.gada 24.jūlijā