SPRK pērn ārpustiesas kārtībā izskatījusi 10 strīdu; lielākā daļa enerģētikā

SPRK pērn ārpustiesas kārtībā izskatījusi 10 strīdu; lielākā daļa enerģētikā

Rīga, 6.marts, LETA. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn ārpustiesas kārtībā izskatījusi 10 strīdu starp pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem, aģentūrai LETA pavēstīja regulatorā.

Tie ir strīdi, kas izskatīti padomes sēdē un par kuriem pieņemti lēmumi (nevis atbilžu sniegšana uz sabiedrisko pakalpojumu lietotāju sūdzībām). Astoņos ierosinātajos strīdos SPRK pieņēma lēmumu pēc būtības, savukārt divos gadījumos izbeidza strīdu izskatīšanas procesu, jo iesniedzēji atsauca iesniegumus.

"Enerģētikas nozarē dabasgāzes apgādē tika izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt līgumu ar jaunu lietotāju, ja lietotājs nepiekrīt samaksāt pakalpojuma priekšapmaksu. Viens strīds tika izskatīts par sabiedrisko pakalpojumu lietotāja rīcību par konstatēto dabasgāzes lietošanas noteikumu pārkāpumu. Divi strīdi izskatīti saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi ar jaunu lietotāju līdz brīdim, kamēr netiks samaksāts parāds par objektā iepriekš patērēto dabasgāzi," klāstīja SPRK.

Savukārt enerģētikas nozarē elektroenerģijas apgādē izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma līgumu.

Elektronisko sakaru nozarē izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja veikto noslodzes datu uzskaiti numuriem un iesniedzējai liegto iespēju saņemt šo informāciju, lai varētu pārbaudīt rēķina pareizību. Viens strīds izskatīts par to, vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir ievērojis normatīvu prasības un informējis iesniedzēju par elektronisko sakaru tīklu, kurā tika sniegts viesabonēšanas pakalpojums.

Savukārt pasta nozarē izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcības atbilstību pasta nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem, nosūtot sabiedriskā pakalpojuma lietotāja sūtījumu.

"Regulators secinājis, ka nav pietiekamas komunikācijas starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un sabiedrisko pakalpojumu lietotāju pirms strīda izskatīšanas SPRK, lai atrisinātu konkrēto problēmu. Bieži vien komunikācija starp pakalpojumu sniedzēju un sabiedrisko pakalpojumu lietotāju ir formāla, neiedziļinoties otras puses argumentos. Tikai pēc strīda ierosināšanas regulatorā puses sāk meklēt konstruktīvus risinājumus," skaidroja regulatorā.

Strīdu situācijas rodas starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju, sabiedrisko pakalpojumu lietotājam līdz galam neizprotot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikumus vai arī tā rīcībā esot nepilnīgai informācijai.

Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja ieteicamā labā prakse būtu sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam, izskatot lietotāju iesniegumus, sniegt ne tikai formālas atbildes, bet arī detalizētāk skaidrot viedokli, rīcību, pakalpojuma sniegšanas un lietošanas noteikumus. Savukārt sabiedrisko pakalpojumu lietotājam pirms pakalpojuma saņemšanas vajadzētu rūpīgi iepazīties ar sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas noteikumiem un ar to saistītajām izmaksām.

SPRK atbilstoši likumam kā ārpustiesas instance izskata strīdus starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju vai starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem par to tiesībām un pienākumiem, kas izriet no SPRK likuma vai regulējamās nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem. Regulators neizskata strīdus, kas ir par zaudējumiem, maksājuma dokumentiem vai parāda piedziņu. Šādus strīdus izskata tiesa Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

NIBE S sērijas siltumsūkņi – gudrākā apkures un klimata kontroles sistēma, kas domā par nākotni

NIBE S sērijas siltumsūkņi – gudrākā apkures un klimata kontroles sistēma, kas domā par nākotni

Dzīvot komfortablā, energoefektīvā un veselībai labvēlīgā mājoklī, kurā viss ir harmonijā ar cilvēka dzīvesstilu, ir daudzu sapnis. Ja agrāk gudrā māja daudziem šķita kā kaut kas fantastisks, tad šodien tā jau ir teju ikvienam pieejama opcija. Pateicoties iespējai pieslēgt lielāko daļu ikdienā izmantoto elektroiekārtu interneta tīklam, varam pilnībā kontrolēt mājā notiekošos procesus ar vienkāršas viedtālruņa aplikācijas palīdzību.

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Vai ieguldījums nekustamā īpašumā nākotnē atmaksāsies?

Vai ieguldījums nekustamā īpašumā nākotnē atmaksāsies?

Nekustamais īpašums var kļūt par labu ieguldījumu nākotnei, ja cilvēks ir izvērtējis savu maksātspēju, īpašuma stāvokli, atrašanās vietu, privātmājai pieguļošo zemes platību un citus nozīmīgus faktorus. Veiksmīga ieguldījuma atslēga ir rūpīgi pārdomāts pirkums, kas ir vēl būtiskāk, ja īpašums tiek iegādāts, izmantojot hipotekāro kredītu.

Uzņēmējs runā

SIA "EK Sistēmas" – apgaismojums, elektromateriāli, vadības sistēmas

apgaismojums_elektromateriali_vadibas_sistemas_EK_Sistemas_SIA

Tāpat kā dienas gaismai ir milzīga nozīme mūsu spējā uztvert apkārtējo pasauli, arī mākslīgais apgaismojums spēlē fundamentālu lomu ne tikai tajā, kā uztveram vidi, bet arī kā šajā vidē uzvedamies. Apgaismojums var iedarboties kā uz cilvēka emocionālo dabu, ietekmējot garastāvokli, tā uz praktisko, veicinot vai tieši pretēji – pazeminot mūsu darba spējas un veicamo uzdevumu kvalitāti. 

SIA "Baltijas Durvis" – metāla durvis, iekšdurvis, PVC logi

Metala_durvis_durvis_PVC_logi_Baltijas_Durvis_SIA

Mājokļa drošība lielā mērā atkarīga no ieejas durvju kvalitātes un izturības – jo durvju konstrukcija un furnitūra izturīgāka, jo augstāks aizsardzības un komforta līmenis mājoklī. Tieši tāpēc lielu popularitāti iemantojušas metāla durvis, jo tās sevī apvieno abus iepriekš minētos faktorus – augstu kvalitāti un ilgmūžību.