SPRK pērn ārpustiesas kārtībā izskatījusi 10 strīdu; lielākā daļa enerģētikā

SPRK pērn ārpustiesas kārtībā izskatījusi 10 strīdu; lielākā daļa enerģētikā

Rīga, 6.marts, LETA. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn ārpustiesas kārtībā izskatījusi 10 strīdu starp pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem, aģentūrai LETA pavēstīja regulatorā.

Tie ir strīdi, kas izskatīti padomes sēdē un par kuriem pieņemti lēmumi (nevis atbilžu sniegšana uz sabiedrisko pakalpojumu lietotāju sūdzībām). Astoņos ierosinātajos strīdos SPRK pieņēma lēmumu pēc būtības, savukārt divos gadījumos izbeidza strīdu izskatīšanas procesu, jo iesniedzēji atsauca iesniegumus.

"Enerģētikas nozarē dabasgāzes apgādē tika izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt līgumu ar jaunu lietotāju, ja lietotājs nepiekrīt samaksāt pakalpojuma priekšapmaksu. Viens strīds tika izskatīts par sabiedrisko pakalpojumu lietotāja rīcību par konstatēto dabasgāzes lietošanas noteikumu pārkāpumu. Divi strīdi izskatīti saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi ar jaunu lietotāju līdz brīdim, kamēr netiks samaksāts parāds par objektā iepriekš patērēto dabasgāzi," klāstīja SPRK.

Savukārt enerģētikas nozarē elektroenerģijas apgādē izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja atteikumu noslēgt elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma līgumu.

Elektronisko sakaru nozarē izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja veikto noslodzes datu uzskaiti numuriem un iesniedzējai liegto iespēju saņemt šo informāciju, lai varētu pārbaudīt rēķina pareizību. Viens strīds izskatīts par to, vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir ievērojis normatīvu prasības un informējis iesniedzēju par elektronisko sakaru tīklu, kurā tika sniegts viesabonēšanas pakalpojums.

Savukārt pasta nozarē izskatīts viens strīds par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcības atbilstību pasta nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem, nosūtot sabiedriskā pakalpojuma lietotāja sūtījumu.

"Regulators secinājis, ka nav pietiekamas komunikācijas starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un sabiedrisko pakalpojumu lietotāju pirms strīda izskatīšanas SPRK, lai atrisinātu konkrēto problēmu. Bieži vien komunikācija starp pakalpojumu sniedzēju un sabiedrisko pakalpojumu lietotāju ir formāla, neiedziļinoties otras puses argumentos. Tikai pēc strīda ierosināšanas regulatorā puses sāk meklēt konstruktīvus risinājumus," skaidroja regulatorā.

Strīdu situācijas rodas starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju, sabiedrisko pakalpojumu lietotājam līdz galam neizprotot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteikumus vai arī tā rīcībā esot nepilnīgai informācijai.

Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja ieteicamā labā prakse būtu sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam, izskatot lietotāju iesniegumus, sniegt ne tikai formālas atbildes, bet arī detalizētāk skaidrot viedokli, rīcību, pakalpojuma sniegšanas un lietošanas noteikumus. Savukārt sabiedrisko pakalpojumu lietotājam pirms pakalpojuma saņemšanas vajadzētu rūpīgi iepazīties ar sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas noteikumiem un ar to saistītajām izmaksām.

SPRK atbilstoši likumam kā ārpustiesas instance izskata strīdus starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju vai starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem par to tiesībām un pienākumiem, kas izriet no SPRK likuma vai regulējamās nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem. Regulators neizskata strīdus, kas ir par zaudējumiem, maksājuma dokumentiem vai parāda piedziņu. Šādus strīdus izskata tiesa Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Kāpēc vērts izvēlēties metāla durvis savam mājoklim?

Kāpēc vērts izvēlēties metāla durvis savam mājoklim?

Šodienas aktīvajā dzīves ritmā metāla durvis ir kļuvušas par neatņemamu ģimenes mājas, dzīvokļa, lauku vai dārza mājas sastāvdaļu. Galvenais iemesls, kāpēc metāla konstrukcijas, tai skaitā metāla durvis, izpelnījušās tik lielu popularitāti, ir to augstā izturība, pateicoties kurai, dzīves telpas kļūst drošākas pret uzlaušanu un garnadžu mēģinājumiem piesavināties vērtīgas mantas. 

Aktuālie piedāvājumi

Jaunums Latvijas tirgū – saules ūdens sildītājs

Jaunums Latvijas tirgū – saules ūdens sildītājs

Vai esi domājis, kā samazināt elektroenerģijas patēriņu par siltā ūdens uzsildīšanu ar boileru? Arī Latvijā privātmājas, viesu nami, kas jau  ir uzstādījuši saules ūdens sildītājus, pārliecinās par būtisko elektroenerģijas ietaupījumu. Var prognozēt, ka drīzumā Latvijā šādas iekārtas izmantos daudzas privātmājas un saimniecības, būtiski ietaupot izmaksas par siltā ūdens uzsildīšanu.

Aktualitātes

Atklās pirmo "Hilton" zīmola viesnīcu Rīgā

Atklās pirmo

Rīga, 18.sept., LETA. Viesnīcu pārvaldības uzņēmums "Apex Alliance Hotel Management" šodien atklās pirmo "Hilton" zīmola viesnīcu Rīgā, aģentūru LETA informēja "Hilton" pārstāvji.

Uzņēmējs runā

Jaunums Latvijas tirgū – saules ūdens sildītājs

saules_kolektori

Vai esi domājis, kā samazināt elektroenerģijas patēriņu par siltā ūdens uzsildīšanu ar boileru? Arī Latvijā privātmājas, viesu nami, kas jau  ir uzstādījuši saules ūdens sildītājus, pārliecinās par būtisko elektroenerģijas ietaupījumu. Var prognozēt, ka drīzumā Latvijā šādas iekārtas izmantos daudzas privātmājas un saimniecības, būtiski ietaupot izmaksas par siltā ūdens uzsildīšanu.