abc.lv skaitļos

Lietotāji online47
Aktīvie uzņēmumi26881
Nozares raksti2322
Ekspertu atbildes3041
Zeltiņš: Krievu salas projektā atlikušais darbs ir komplekss : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Zeltiņš: Krievu salas projektā atlikušais darbs ir komplekss

Zeltiņš: Krievu salas projektā atlikušais darbs ir komplekss

Rīga, 28.aug., LETA. Ņemot vērā atlikušo laiku, Krievu salas projektā tālākais darbs ir komplekss, intervijā aģentūrai LETA sacīja Rīgas brīvostas jaunais pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

"Vairs nevarēs tā, ka katrs brauc ar savu vezumu. Tādēļ arī mans mērķis ir daudz ciešāk sadarboties ar stividoriem. Lai gan būvniecība un finansēšanas aktivitātes katrai pusei ir savas, projekts jāīsteno kopā. Pēc būtības mums ir jāizbūvē virszemes infrastruktūra. Lielākā nauda, kura ir iztērēta līdz šim, savukārt ir ieguldīta apakšzemes infrastruktūrā. Pašlaik mēs runājam par dzelzceļu un pievedceļiem līdz termināļu atrašanās vietai. Mēs runājam par kravu laukumiem. Mēs runājam par specifisku infrastruktūru putekļu samazināšanai, kā arī stividoru individuālajām prasībām, lai tie varētu darboties," klāstīja Zeltiņš.

No šiem darbiem konkrēti uz Rīgas brīvostas pārvaldi attiecas visa pievades infrastruktūra - elektrība, dzelzceļa pievedceļi, arī laukumi.

Runājot par Valsts kontroles paustajām bažām saistībā ar Eiropas Savienības finansējuma attiecināmību šajā projektā, viņš pauda pārliecību, ka projektā mērķis un iecerētais rezultāts tiks sasniegts. "Ja brīvostai šādas bažas būtu, tad tā arī kaut ko šajā lietā darītu. Es nevaru komentēt Valsts kontroles viedokli, bet es domāju, ka pēc būtības mēs mērķi un iecerēto rezultātu sasniegsim. Informācijas apjoms ir milzīgs, un es vēl neesmu izgājis visam cauri detaļās. Taču, ja kāds runā par bažām, tad ir jābūt arī kaut kam konkrētam. Es varu teikt tikai to, ka būvniecībai laika ir palicis maz. Tas tiešām tā ir. Savukārt, ja mēs runājam par Eiropas naudu, tad šī programma ir pabeigta un no Eiropas puses pieņemta," skaidroja ostas pārvaldnieks.

Banner 280x280

Taujāts, kādi būs tālākie lielie ostas infrastruktūras attīstības projekti, Zeltiņš atbildēja, ka vēsturiski ir iezīmēti dažādi attīstības virzieni par ostas teritorijas vienkāršošanu un paplašināšanu.

"Manā skatījumā būtiski ir moli, jo ar gadiem prasās to remonts un tas nav lēti. No akvatorijas padziļināšanas darbiem liela daļa jau ir paveikti. Lielā mērā darbi būs atkarīgi no tā, par ko vienosimies un ko liksim priekšā nākamajā attīstības plānā. Mēs jau varam likt tajā iekšā dažādas fantāzijas, bet apakšā tomēr ir jābūt skaidrībai, kā to visu finansēt. Kopumā skaidrs ir tas, ka osta virzīsies uz jūras pusi. Teritorijas ir, tostarp padomju laika ostas infrastruktūra. Tāpat ir jāvērtē, vai atsevišķas "kabatas" ostā nav jēgas aizpildīt ar smiltīm, izveidojot papildu laukumus un vienkāršojot ostas infrastruktūru. Bez attīstības projektiem svarīgi ir arī kārtējie infrastruktūras uzturēšanas darbi. Arī tie prasa ievērojamus līdzekļus," stāstīja brīvostas vadītājs.

Rīgas brīvosta pēc pārkrauto kravu apmēra un apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā. Ostā pakalpojumus sniedz 194 ostā strādājošie privātie komersanti, tostarp 35 stividoruzņēmumi (kravu termināļi).

Visa intervija ar Zeltiņu lasāma aģentūras LETA mājaslapas sadaļā "LETA+" (http://www.leta.lv/plus/133C845C-97B1-F322-9F28-42CD99418CDF/ ).

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Sniega pūtējs – jūsu ziemas rīts bez sāpošas muguras

Vai atceraties pagājušo ziemu, kad stundām ilgi nācās tīrīt sniegu ar lāpstu? Tagad ir īstais brīdis padomāt par efektīvāku risinājumu – sniega pūtēju, kas ietaupīs gan jūsu laiku, gan spēkus. Ko ņemt vērā, izvēloties sniega pūtēju?

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Kopumā siltuma tarifi Latvijā janvārī būs zemāki nekā pirms gada

Kopumā siltuma tarifi Latvijā janvārī būs zemāki nekā pirms gada

Janvārī zemāki siltumenerģijas gala tarifi spēkā stāsies četriem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) regulējamiem komersantiem, savukārt sešiem komersantiem tarifi būs augstāki. Vienlaikus kopumā siltumenerģijas tarifi 2025.gada janvārī būs zemāki, salīdzinot ar 2024.gada janvāri. 

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.