Vācijas eksperti Mežaparka estrādes akustiku atzinuši par labu un estrādes pārsegums kupola formā nav jāpārveido
Rīga, 7.aug., LETA. Eksperti no Vācijas, kas bija pieaicināti apspriest Mežaparka estrādes akustikas kvalitāti, to atzinuši par labu un arhitektu iecerētā estrādes arhitektūra nebūs jāmaina, šodien vēsta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze".
Lai nodrošinātu kvalitatīvu skanējumu, Lielās estrādes pārsegums kupola formā nav jāpārveido, bet jāatrod tāds materiāls, lai vienlīdz labi skanētu gan koru mūzika, gan klasiskā mūzika, gan popmūzika - tāds ir Vācijas akustiku secinājums par muzikālās gradācijas robežām Mežaparkā.
Firmas "Muller-BBM" eksperti atzina, ka šis ir interesants projekts, kurā uzaicināti konsultēt par akustikas kvalitāti. Viņu secinājums ir Rīgai glaimojošs un intriģējošs atrast tādu materiālu estrādes gliemežvāka formas pārsegumam jeb membrānai, lai tas apmierinātu dažādu mūzikas žanru gardēžus. Pagaidām nevar pateikt, kāds tas būs. Membrānas materiāls vispirms jātestē laboratorijā, lai saprastu tā uzvedību, un tādas iespējas Rīgā ir. Kordiriģents Romāns Vanags priecājas, ka notiek profesionāla saruna par skatuves aprīkojumu, jo kvalitatīvs skanējums nepieciešams ne tikai mūziķiem, izpildītājiem, koristiem, bet arī klausītājiem.
"Muller-BBM" eksperts Mihaels Vāls stāstīja, ka kopā ar saviem kolēģiem bijis būvlaukumā Mežaparkā un konstatējis, ka "estrāde skan". Projekta arhitekti Juris Poga un Austris Mailītis informēja, ka viņi ar Vācijas ekspertiem runājuši par membrānas materiālu un specifiskiem jautājumiem - atbalsi, kaitīgām atstarojošām plaknēm. Mežaparkā arī veikta skaņas pārbaude un secināts, ka būtiska nozīme būs estrādes jumta formai un pārsegumam. Pašlaik secināts, ka forma ir skaņu koncentrējoša, tāpēc nepieciešami skaņu atstarojoši vairogi.
Jau ziņots, ka estrādes skatītāju daļas pārbūvi paredzēts pabeigt līdz nākamā gada 18.novembrim, jo šogad 20.aprīlī Rīgas dome un pilnsabiedrība "LNK, RERE" parakstīja līgumu par Mežaparka Lielās estrādes pārbūves pirmo kārtu.
Pirmās kārtas izmaksas kopā ar pievienotās vērtības nodokli ir 32 miljoni eiro, savukārt kopējās izmaksas par abām kārtām varētu sasniegt par 77 miljonus eiro.