abc.lv skaitļos

Lietotāji online97
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Rīgas domes komiteja neatbalsta Sarkandaugavas pārvada būvniecības finansējuma modeli : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rīgas domes komiteja neatbalsta Sarkandaugavas pārvada būvniecības finansējuma modeli

Rīgas domes komiteja neatbalsta Sarkandaugavas pārvada būvniecības finansējuma modeli
Rīga, 15.okt., LETA. Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti šodien nolēma atlikt jautājuma izskatīšanu par projekta "Satiksmes pārvads pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga-Skulte (Tvaika iela-Viestura prospekts) ar pievedceļiem" realizāciju, jo domniekiem nebija pieņemams sagatavotais lēmumprojekts un tajā piedāvātais finansēšanas modelis. Domnieki nolēma novirzīt jautājumu atpakaļ skatīšanai Satiksmes un transporta lietu komitejā. Tika norādīts, ka jābūt skaidram finansējuma piesaistīšanas modelim un būtiski jāizmaina lēmumprojekts. Sagatavotais lēmumprojekts gan iepriekš šajā komitejā tika vienbalsīgi atbalstīts, tādēļ tās priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK) pauda neizpratni, ko īsti Finanšu un administrācijas lietu komiteja vēlas. Lēmumprojektā paredzēts, ka Rīgas dome uzdod SIA "Transporta infrastruktūras attīstība" (TIA) realizēt pārvada projektu, izmantojot publiskā iepirkuma metodi un veicot pasūtītāja funkcijas. TIA pārvada projekta īstenošanai nepieciešamos iepirkumu līgumus drīkstēs noslēgt, ja būvdarbu izmaksas nepārsniegs 40 miljonus latu (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), un saistību izpilde par objekta būvniecībai piesaistīto līdzekļu atmaksu jāsāk ne agrāk kā 2012.gadā. Ja tiks noteikta maksa par satiksmes pārvada lietošanu, ieņēmumi novirzāmi uzņemto saistību segšanai, paredzēts lēmumprojektā. Šis lēmums nepieciešams, lai nodrošinātu savlaicīgu satiksmes pārvada projekta īstenošanu tranzīta satiksmes kustības organizēšanai, izmantojot Ziemeļu koridora, Austrumu maģistrāles un Dienvidu tilta šķērsojumus uz ostas rajonu, apbraucot Rīgas vēsturisko centru, kā arī, atslogojot dzelzceļa Rīga-Skulte viena līmeņa pārbrauktuvi Tilta ielā un samazinot tranzīta satiksmi caur Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu. Jau ziņots, ka Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti arī iepriekš bija diezgan skeptiski attiecībā uz ieceri par satiksmes pārvada būvniecību, novēroja aģentūra LETA. Domnieki aizrādīja, ka projekts esot nesamērīgi dārgs, turklāt vēl neesot izvēlēts finansējuma modelis. "Man rodas bēdīgs priekšstats par šo projektu. Jums pašiem daudzas lietas nav skaidras," SIA "Transporta infrastruktūras attīstība" (TIA) pārstāvjiem norādīja Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK). Savukārt bijušais mērs Aivars Aksenoks ieteica, ka vispirms vajadzētu izstrādāt projekta finansēšanas modeli un tikai tad sludināt konkursu pārvada būvniecībai. Pārvada būvniecība kopā ar finansējuma piesaistīšanu varētu izmaksāt ap 90 miljoniem latu, iepriekš Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātus informēja TIA Projektu vadības departamenta direktors Ivars Ruņģis. Pati pārvada būvniecība maksātu 50 miljonus latu, bet atlikušos līdzekļus - aptuveni 40 miljonus latu - jāpiesaista, ņemot kredītu uz 15 gadiem. Paredzēts, ka Sarkandaugavas pārvads būs jaunākais un lielākais satiksmes infrastruktūras objekts Rīgas ziemeļu daļā. Pārvadu ekspluatācijā plānots nodot 2010.gadā. Tas savienos Viestura prospektu ar Tvaika ielu, tādējādi atslogojot Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvi, kas šobrīd kalpo par galveno iemeslu satiksmes sastrēgumiem šajā rajonā. Pārvada laiduma garums būs 300 metri, tam būs divas satiksmes joslas katrā virzienā, un tā kopējais platums būs 21 metrs, bet augstums - 14 metri. Pārvadam būs 18 balsti. Papildus tiks izbūvēti pievadceļi 22 300 kvadrātmetru platībā, gājēju un velosipēdistu celiņi 7700 kvadrātmetru platībā, gājēju drošībai tiks izbūvēts tunelis zem dzelzceļa līnijas, kā arī tiks labiekārtota teritorija pārvada būvniecības rajonā. Paredzams, ka pēc pārvada izbūvēšanas par 80% samazināsies tranzīta satiksme caur Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu un par 20% pieaugs vidējais autotransporta kustības ātrums. Turklāt tiks nodrošināta tieša piekļūšana ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā. Rīdzinieku un pilsētas viesu ērtībām Viestura prospektā plānots izbūvēt arī stāvparku ("park and ride"). Pārvada būvniecības procesu organizē TIA, kura atbild par finansējuma modeļa izvēli, iepirkumu konkursu realizēšanu, būvniecības darbu veikšanu un uzraudzību, kā arī par pārvada apsaimniekošanas organizēšanu pēc tā nodošanas ekspluatācijā. TIA ir Rīgas pašvaldības dibināts uzņēmums un darbojas kopš 2007.gada 8.oktobra.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai