abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26492
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Rīgas autoostu "Rail Baltica" būvniecības laikā pārcels uz Torņkalnu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Rīgas autoostu "Rail Baltica" būvniecības laikā pārcels uz Torņkalnu

Rīgas autoostu "Rail Baltica" būvniecības laikā pārcels uz Torņkalnu

Rīga, 12.apr., LETA. "Rail Baltica" būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Toorņkalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas izbūvi - tā ir Torņkalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras "Rail Baltica" ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņkalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Torņkalna projektam būs divas daļas - multimodālais mezgls autosatiksmei, par ko atbildīga ir Rīgas dome. Savukārt par tagadējās Torņkalna stacijas pieslēgšanu multimodālajam mezglam un tās vēsturiskās ēkas pārcelšanu atbildēs uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas", apstiprināja uzņēmuma pārstāvis.

Banner 280x280 Banner 280x280

Balodis pauda, ka Torņkalna multimodālais mezgls būs alternatīva autoostai laikā, kamēr tiks būvēta "Rail Baltic" trase, tomēr nav bijušas runas, ka autoostu varētu pilnībā pārcelt uz Torņkalnu. Torņkalna multimodālais mezgls ir plānots kā reģionālā autoosta, savukārt jautājums par centrālo autoostu vēl ir diskutējams un apspriežams.

Otrs "Rail Baltica" kontekstā realizējams pašvaldības projekts ir Centrāltirgus revitalizācija. Arī šī tehniskā projekta izstrādei piešķirti 290 000 eiro, un tā laikā plānots veikt degradētās teritorijas revitalizāciju, pārbūvējot kanālmalu pie Kārļa baseina, Centrāltirgus ielu un modernizējot paviljonus.

Pašreiz, lai labāk sagatavotos "Rail Baltica" projektam, Pilsētas attīstības departaments sācis sarunas ar Satiksmes ministriju (SM) par memoranda parakstīšanu, kurā viens no punktiem būtu pārresoru darba grupas izveide saistībā ar "Rail Baltica".

Pilsētas attīstības departaments projektā iesaistās ar lokālplānojuma izstrādi, kas ir jāpabeidz līdz 2018.gada janvārim.

"Eiropas dzelzceļa līniju" Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna pastāstīja, ka pašreiz ir noslēdzies pērn izsludinātais metu konkurss, kas paredz centrālās stacijas, dzelzceļa uzbēruma un dzelzceļa tilta pārbūves.

Metu konkursā teritorija tika iedalīta divās grupās - 14 hektārus liela teritorija, kurā īstenojams "Rail Baltica projekts un 59 hektāru liela izpētes teritorija, lai paskatītos plašāk, kā jaunā infrastruktūra iekļausies pilsētvidē. Žūrija izvēlēja divus otrās vietas ieguvējus, kā arī piešķīra četras veicināšanas balvas. Viena no veicināšanas balvām tika piešķirta projektam, kas paredzēja pilnībā jauna tilta izbūvi tagadējam dzelzceļam un "Ŗail Baltic" līnijai, bet pašreizējā tilta pārveidi par gājēju un velosipēdistu tiltu. Driksna uzsvēra, ka tas ir labs risinājums, tomēr tam būtu nepieciešami papildu 50 miljoni eiro.

Kā uzvarētājs metu konkursā tika izvēlēts Dānijas arhitekts "PLH Arkitekter A/S" sadarbībā ar "COWI A/S".

Driksna norādīja, ka "Rail Baltica" projekta laikā, nojaucot dzelzceļa uzbērumu, vizuāli tiks sasaistīta gan Vecrīga un Centrāltirgus, gan arī divas vēsturiski izolētas pilsētas daļas. Savukārt uz Dzelzceļa tilta tiks ierīkota arī vieta gājējiem un velobraucējiem tādā veidā savienojot abas Daugavas puses.

Dzelzceļa uzbērumu nojauks līdz Dzirnavu ielai un projekta rezultātā tiks izveidots papildu savienojums starp Elizabetes un Timoteja ielu.

Runājot par uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un Rīgas domes atbildību saistībā ar projektu, tika norādīts, ka projekta attiecināmās izmaksās centīsies iekļaut arī Stacijas laukuma izbūvi, tai skaitā tajā esošo "Laimētavu", kas traucē piekļuvi stacijai un būtu likvidējama.

Deputāts Andris Lācis (VL-TB/LNNK) jautāja, kurš veiks atsavināšanu objektiem, kas nepieciešami projekta realizēšanai? Driksna norādīja, ka par to ir atbildīgas "Eiropas Dzelzceļa līnijas". Tam no Eiropas Savienības fondiem ir paredzēti 15 miljoni eiro. Pašreiz ir zināms, ka projekts fiziski šķērsos tirdzniecības centru "Titāniks", tāpēc tas tiks atsavināts un demontēts. Savukārt par autoostu vēl nav galēja skaidrība.

Jau ziņots, ka Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas kompleksā apbūve varētu izmaksāt teju 200 miljonus eiro

Attiecīgais metu konkurss tika izsludināts jūlija sākumā. Tā mērķis bija iegūt piemērotāko metu Rīgas centrālajam multimodālā sabiedriskā transporta mezglam un "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tiltam. Teritorija aizņem 14 hektārus, tā ietver Rīgas vēsturisko Centrālo dzelzceļa staciju, uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai, kā arī plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pāri Daugavai.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.