abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Šogad pārtrauks Liepājas ostas padziļināšanas darbus : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Šogad pārtrauks Liepājas ostas padziļināšanas darbus

Šogad pārtrauks Liepājas ostas padziļināšanas darbus
Ventspils, 10.aug., LETA. No 15.augusta uz laiku tiks pārtraukti Liepājas ostas padziļināšanas darbi, kurus plānots atsākt nākamā gada sākumā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe. 3.augustā Liepājas SEZ vadība sanāksmē panākta projektā iesaistīto pušu abpusēji izdevīga vienošanās un koriģēts darbu izpildes grafiks, kas nosaka, ka darbi uz laiku tiks pārtraukti. Tas saistīts ar bargo ziemu, kas iekavēja plānoto darbu norisi, un Liepājas ostas attīstības plāniem, izbūvējot jaunus terminālus, skaidro Ratniece-Kadeģe. Līdz šā gada 1.jūlijam ir veikti darbi aptuveni 29% apmērā no kopējā plānotā apjoma. Beļģijas kompānija "Dredging International N.V." veikusi padziļināšanas darbus vadlīnijā starp Dienvidu un Vidus vārtiem, Loču kanālā, Ziemas ostā un Brīvostas akvatorijā, kā rezultātā kuģu ceļu un ostas akvatorijas dziļums ir padziļināts līdz attiecīgi 11,5 un 11 metriem. Kā uzsvēra Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš, šogad, piesaistot vienus no lielākajiem zemes sūcējiem un racējiem, ir paveikta aptuveni viena trešā daļa no plānotajiem darbiem. Plānots, ka darbi tiks atsākti nākamā gada sākumā, bet pilnībā tie tiks pabeigti līdz 2011.gada 1.oktobrim. Līdz ar darba izpildes grafika koriģēšanu un daļu darba pārcelšanu uz 2011.gadu, grozīts arī 2010.gada Liepājas speciālās ekonomiskās zonas budžets - 14,16 miljoni latu pārcelti uz nākamo gadu. Jau ziņots, ka Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika sākti pagājušā gada novembrī. Nākamgad paredzēts izcelt arī kāda Liepājas ostā nogrimuša kuģa vraku. Šī gada pavasarī ar ūdenslīdējiem veikta tā izpēte. Ostas padziļināšana ir nozīmīgs infrastruktūras projekts, ko finansē no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī Liepājas SEZ pārvaldes budžeta. Tiek veikta Liepājas ostas kuģu ceļa padziļināšana no pašreizējiem 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorija padziļināšana no pašreizējiem 10,5 metriem līdz 12 metriem. Paredzēta arī Loču kanāla rekonstrukcija un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšana līdz septiņu metru dziļumam. Pavisam plānots izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko izbērs jūrā speciāli tai paredzētās vietās - atbērtnēs. Pēdējie nozīmīgie Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika veikti 1999.gadā, kad ostu padziļināja vidēji par 1,5-11 metriem. Arī tad padziļināšanas darbus veica "Dredging International N.V.", taču tagad uzņēmums iegādājies vēl jaudīgāku tehniku par to, ar kādu Liepājas ostas padziļināšanas darbus veica 1999.gadā, iepriekš pastāstīja "Dredging International N.V." Ziemeļeiropas reģiona vadītāja vietnieks Džonijs van Akers. Ostas padziļināšanas projekta kopējās izmaksas ir 22,3 miljoni latu bez pievienotās vērtības nodokļa, no kuriem 74,5% ir ES Kohēzijas fonda finansējums, 19,6% - Latvijas valsts budžeta finansējums, 5,9% - Liepājas SEZ pārvaldes finansējums. Papildus Liepājas SEZ pārvalde segs arī projekta neattiecināmās izmaksas - pievienotās vērtības nodokļa un projekta realizācijas autoruzraudzības maksājumus.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.