abc.lv skaitļos

Lietotāji online22
Aktīvie uzņēmumi25845
Nozares raksti1317
Ekspertu atbildes3041
Pārtrauks konkursu par lidostas "Rīga" attīstību : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Pārtrauks konkursu par lidostas "Rīga" attīstību

Pārtrauks konkursu par lidostas "Rīga" attīstību
Rīga, 2.sept., LETA. Konkurss par lidostas "Rīga" attīstību tiks pārtraukts, pēc tikšanās ar lidostas "Rīga" vadību apstiprināja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK). Lidosta ir veikusi izvērtējumu un iepriekš plānotais konkurss par lidostas "Rīga" attīstību, kas paredzēja jauna termināļa būvniecību, kas spētu apkalpot 30 miljonus pasažieru gadā, ir atzīts par pārāk vērienīgu, skaidroja Gerhards. Konkurss tiek atcelts, jo esot zudis konkursa priekšmets. Savukārt lidostas prezidents Krišjānis Peters uzsvēra, ka, ja būtu zināts, ka tik dramatiski kritīsies iekšējais tirgus, tad jau iepriekš būtu skatīta iespēja veidot tranzītpasažieru apkalpojošu infrastruktūru, nevis uz vietējo tirgu orientētu. "Būtu bezatbildīgi neesošajam vietējam tirgum pašlaik būvēt šādu termināli," sacīja Peters. Divu nedēļu laikā Satiksmes ministrija (SM) un lidosta "Rīga" sagatavos ziņojumu valdībai. Kā ziņots, jaunajā Rīgas lidostas terminālī privātie partneri TAV un "Skonto būve" sola investēt 300 miljonus eiro (211 miljonus latu). Vēl 200 miljonus eiro (140 miljonus latu) varētu piesaistīt no citiem investoriem, kas lidostas teritorijā būvēs viesnīcas, birojus, kā arī izstāžu un atpūtas kompleksus. Valstij projektā nauda un garantijas nebūs jāsniedz. Būvniecība varētu sākties nākamgad, un terminālis tiks pabeigts 2012.gadā. Sākotnējā vienošanās paredzēja, ka lidosta tiktu nodota koncesijā uz 99 gadiem. Lidosta kopā ar TAV un "Skonto būvi" veidotu kopuzņēmumu, kam piederēs jaunais Rīgas lidostas terminālis. Savukārt no kopuzņēmuma 10% piederētu VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga", bet 90% - TAV kopā ar "Skonto būvi". Šodien satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) tikās ar lidostas "Rīga" vadību, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Eida. Tikšanās laikā lidostas "Rīga" vadība prezentēšot attīstības ieceres un tikai tad, kad SM būs skaidrs lidostas attīstības redzējums, tiks gatavots informatīvais ziņojums valdībai, norādīja Eida. "Līdz tam brīdim SM nekomentēs medijos apspriestos iespējamos lidostas attīstības scenārijus, turklāt SM arī apšauba to patiesumu," uzsvēra ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja. Eida informēja, ka SM ir saņēmusi lidostas redzējumu par tās attīstību nākotnē un satiksmes ministrs ar to plāno iepazīties šodien. Kā ziņots, lidostas "Rīga" attīstību plānoja turpināt Turcijas konsorcijs "TAV Havalumanlari Holding AS" (TAV) un "Skonto būve" kopā ar "airBaltic", raksta laikraksts "Dienas Bizness". Kā liecina laikraksta rīcībā esošā informācija, SM patlaban gatavo grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas valdībā tiks skatīti nākamnedēļ. Konkurss par lidostas "Rīga" attīstību jāatceļ, jo "airBaltic", kas ir lidostas lielākais klients, patlaban nav nepieciešamības pēc tik vērienīga lidostas projekta - aviokompānijai vien ir nepieciešams jauns un moderns terminālis tranzīta pasažieriem, jo esošais ir pārāk šaurs, skaidro "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks. Tomēr SM nevar ar vieglu roku mainīt lidostas attīstības nosacījumus, kas bija noteikti konkursā, jo tad protestēt varētu arī konkursā zaudējušās kompānijas, kuru vidū bija tādas pasaules līmeņa lidostu operatores kā Vācijas "Hochtief", Indijas GMR. Tāpēc tiks meklēti juridiski korekti veidi, kā lidostas attīstību varētu turpināt konkursa uzvarētāji - TAV un "Skonto būve" - kopā ar "airBaltic", bet mazākos apjomos. TAV prezidents Mustafa Sani Seners, vērtējot notikumus Rīgas lidostā, laikrakstam uzsvēris, ka TAV izprot "šodienas realitāti". "Mēs redzam sevi kā partnerus jaunā projekta realizācijā," sacīja uzņēmējs, piebilstot, ka notiek TAV sarunas ar "airBaltic". Kā akcentē Fliks, "airBaltic" nav nepieciešams milzīgs projekts, kas maksā vairākus simtus miljonus latu. "Mums ir vajadzīgs moderns un plašs aviokompānijas terminālis, kurā apkalpot strauji augošās tranzīta pasažieru plūsmas," skaidro "airBaltic" prezidents. Šādu termināļu būve speciāli atsevišķām aviokompānijām ir ierasta prakse pasaulē. Termināļa būve jāsāk vistuvākajā laikā, jo esošās lidostas "Rīga" jaudas ir sasniegušas maksimumu.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai