"Rīgas satiksme" meklē Skanstes tramvaja līnijas būvprojekta izstrādātāju
Rīga, 31.aug., LETA. Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" izsludinājusi iepirkumu par Skanstes tramvaja līnijas būvprojekta izstrādi, kuram pieteikumus var iesniegt līdz 12.septembrim, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.
Iepirkumam "Par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaju infrastruktūras posma izbūvei un esošas tramvaju līnijas pārbūvei" nolikums paredz, ka pretendentam būs jāveic detalizēta būvprojekta izstrāde un autoruzraudzība jaunas tramvaju infrastruktūras posma izbūvei un esošas tramvaju līnijas pārbūvei ar sliežu ceļiem, kontakttīkliem un apakšstacijām, ielu šķērsprofiliem, satiksmes mezglu un inženierbūvju konstruktīvajiem risinājumiem, inženierkomunikāciju izvietojumu, krustojumiem, gājēju un velosipēdistu kustības organizāciju.
"Rīgas satiksme" norāda, ka iecerētais tramvaja infrastruktūras posma sākums ir Pērnavas ielas un Krišjāņa Barona ielas krustojumā, pieslēdzoties esošai 6.tramvaju maršruta līnijai. Tramvaja līnijas novietojums paredzēts pa Senču, Zirņu, Skanstes un Sporta ielu. Iecerētā tramvaju maršruta posma beigas ir Sporta ielas turpinājuma un Ganību dambja krustojumā, pieslēdzoties 5. un 9.tramvaja maršruta infrastruktūrai. Projekts ietver arī 5. un 9.tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvi posmā no Ganību dambja un Pētersalas ielas krustojuma līdz Centrāltirgus lokam (ieskatot) vietās, kur tramvaja infrastruktūru nepieciešams pielāgot zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai.
Kandidāta vidējam gada finanšu apgrozījumam bez pievienotā vērtības nodokļa (PVN) pēdējo trīs noslēgto finanšu gadu laikā ir jābūt vismaz 500 000 eiro. Tāpat pēdējo piecu gadu laikā jābūt izstrādātiem vismaz trīs tramvaju sliežu ceļu pārbūves vai jaunbūves būvprojektiem. Vismaz viena izstrādātā būvprojekta būvniecības izmaksām ir jābūt ne mazākām kā 10 miljoniem eiro bez PVN.
Kā ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) apstiprināja Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kura laikā par 97,4 miljoniem eiro plānots izbūvēt 3,5 kilometrus garo Skanstes tramvaja līniju, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" pārstāvis Viktors Zaķis.
Projekta laikā ir plānota 3,6 kilometru garas jaunas tramvaja līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, kā arī esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija apmēram trīs kilometru garumā līdz pilsētas centram.
Tāpat plānota atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija un jauni kontakttīkli. Projekts paredz arī aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu un satiksmes vadības sistēmas izbūvi.
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums projekta īstenošanai ir teju 65,7 miljoni eiro un vēl rezerve 4,3 miljonu eiro apmērā, kas tiks piešķirta pēc 2018.gada 31.decembra, ja tiks izpildīti projektā noteiktie kritēriji. Savukārt "Rīgas satiksmes" finansējums ir 27,4 miljoni eiro.
Pašlaik tiek lēsts, ka tramvaja līnijas izbūve varētu sākties nākamā gada otrajā pusē, jo aptuveni gads ir nepieciešams tehniskā projekta izstrādāšanai un darbi jāsaskaņo ar inženierkomunikāciju turētājiem, nekustamā īpašuma īpašniekiem. Projekta realizāciju plānots pabeigt 2022.gadā.
Tāpat ziņots, ka daļa sabiedrības iestājusies pret Skanstes tramvaja līnijas izbūvi. "Latvijas Zaļā kustība", Vides aizsardzības klubs, kustība "Lielo kapu draugi" un citi aktīvisti uztraucas gan par to, ka, būvējot tramvaja līniju, tiks nopostīti Lielie kapi un netiks sargātas vēsturiskās vērtības, gan par koku izciršanu Pērnavas ielā, gan par to, ka svarīgā būtu būvēt tramvaja līniju uz citām Rīgas apkaimēm.
Savukārt "Rīgas satiksme" un Rīgas dome ir solījusi, ka kapu teritorija netiks postīta, un norādījusi, ka tikai Skanstes teritorija atbilda Eiropas Savienības prasībām finansējuma iegūšanai.