SPRK: Samazinās lietotāju sūdzību skaits par ūdenssaimniecības un atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem
Rīga, 2.febr., LETA. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn saņēma un sniedza atbildes uz 16 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu, kas ir par 26 sūdzībām mazāk nekā 2015.gadā, aģentūrai LETA pavēstīja regulatorā.
Saistībā ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanas nozari regulatorā 2016.gadā tika saņemts viens elektroniskais sūtījums, savukārt par ūdenssaimniecības pakalpojumiem - 10 rakstveida sūdzības un pieci elektroniskie sūtījumi. SPRK tieši adresētas bija 14 sūdzības, savukārt divas sūdzības pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra.
"Sūdzību skaita samazināšanās ir skaidrojama ar to, ka pakalpojumu lietotāji kļūst arvien izglītotāki un biežāk problēmu gadījumos uzreiz vēršas pie pakalpojumu sniedzēja. Ja šādā veidā situācija netiek atrisināta, tad jau problēmas risināšanā iesaistās regulators. Kopumā pozitīvi vērtējams tas, ka laikā no 2012. gada līdz 2016. gadam saņemto sūdzību skaita dinamika ir vērojama ar lejupejošu tendenci. Tas ir pozitīvs signāls gan komersantu sniegto pakalpojumu kvalitātes pieaugumam, gan lietotāju informētības līmeņa pieaugumam par pakalpojumu regulējumu. Vienlaikus jānorāda, ka SPRK darbinieki pēdējā gada laikā pakalpojuma lietotājiem biežāk nekā citus gadus snieguši konsultācijas pa telefonu, kas arī ietekmējis sūdzību skaita samazinājumu," skaidroja regulatora Ūdenssaimniecības un atkritumu apglabāšanas pakalpojumu departamenta direktora vietnieks Aigars Mežals.
SPRK arī bija saņēmis sūdzību par gaidāmajām atkritumu apsaimniekošanas maksas izmaiņām saistībā ar plānotajiem grozījumiem Dabas resursa nodokļa (DRN) likumā. Regulatora apstiprinātajā tarifā par sadzīves atkritumu apglabāšanu poligonos DRN par atkritumu apglabāšanu netiek iekļauts.
Tāpat regulators ir sniedzis skaidrojumu uz divām saņemtajām sūdzībām saistībā ar ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektiem, norādot, ka tarifu projektu aprēķinos tiek iekļautas tikai tehnoloģiski un ekonomiski pamatotās izmaksas. SPRK apstiprinātie tarifi ir pamatoti un aprēķināti tādā apmērā, lai segtu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas izmaksas.
Regulators ik gadu apkopo informāciju par pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām. Pārskata mērķis ir sniegt sabiedrisko pakalpojumu lietotājiem un regulējamo nozaru komersantiem apkopotu un analizētu informāciju par SPRK iesniegtajām ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu lietotāju sūdzībām.