7 jautājumi, kurus ir svarīgi uzdot meistaram pirms mājokļa remonta
Mājokļa remonts ir ļoti svarīgs etaps, kuram noteikti vajadzētu sagatavoties. Ja esi izlēmis sava dzīvokļa vai mājas remontu uzticēt profesionālim, tad pareizā remontdarbu uzņēmuma izvēle ir noteicošā ceļā uz savu sapņu mājokli. Taču, nezinot dažādas nianses, atrast labu uzņēmumu, kas visus darbus paveiks kvalitatīvi un par pieņemamām izmaksām, ir grūti. Lai iegūtu vairāk informācijas par uzņēmumu, noskaidrotu tā attieksmi pret klientiem, kā arī noteiktu darbu kvalitāti un to izmaksas, ir vērts uzdod zemāk esošos jautājumus. Ņem vērā, ka sarunas laikā vajadzētu arī saprast, vai ir izveidojies labs kontakts ar remontdarbu vadītāju. Tas ir svarīgi, lai jūs kopīgi varētu pieņemt ar remontu saistītos lēmumus un tu iegūtu gaidīto rezultātu.
1. Kāda ir uzņēmuma pieredze remontdarbu veikšanā?
Pieredze ir ļoti būtisks faktors, kas raksturo firmas stabilitāti un attīstību. Veiksmīgs remonta rezultāts lielā mērā ir atkarīgs no remontdarbu komandas profesionalitātes, taču, lai cik pieredzējuši nebūtu meistari, kas veiks pārmaiņas tavā mājoklī, tas nenozīmē, ka tiks nodrošināta arī paveikto darbu garantija. Noteiktos gadījumos ir vērts noskaidrot arī strādnieku kvalifikāciju – uzzini, vai remontdarbu brigādē ir arī šauras specializācijas strādnieki, piemēram, santehniķi, elektriķi vai flīžu ieklāšanas speciālisti, vai arī visiem strādniekiem ir līdzvērtīgas prasmes.
2. Kādas ir uzņēmuma priekšrocības, salīdzinot ar konkurentiem?
Līdzīgi kā darba intervijā, arī remontdarbu meistaram vajadzētu uzdot šādu jautājumu. Tas ļaus saprast, ar ko šis uzņēmums ir labāks par citiem un vai tas apzinās savas stiprās puses.
3. Vai uzņēmums piedāvā garantiju? Uz kāda veida bojājumiem šī garantija attiecas?
Uzticot sava mājokļa remontu profesionāļiem, cilvēki mēdz nepadomāt par to, ka pēc kāda laika izremontētajā mājoklī kaut kas var sabojāties, salūzt. Tāpēc noteikti pirms sadarbības uzsākšanas ar remontdarbu uzņēmumu vajadzētu noskaidrot, vai uzņēmums nodrošina padarītā darba garantiju un uz kāda veida bojājumiem tā attiecas. Esi uzmanīgs, ja garantijas termiņš ir pārāk īss, jo tas liek šaubīties par darba kvalitāti. Jo garāks garantijas termiņš, jo uzticamāks ir tavs sadarbības partneris mājokļa remontā.
4. Noskaidro, vai ir iespējams apskatīt iepriekšējo darbu fotogrāfijas vai apmeklēt kādu no pēdējiem objektiem, kā arī palūdz iepriekšējo klientu kontaktinformāciju.
Izpildīto pasūtījumu portfolio un klientu atsauksmes ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē izvēli attiecībā uz remontdarbu uzņēmumu. Ja vēlies uzzināt citu klientu domas par šo uzņēmumu un tā paveikto darbu rezultātiem, tad nav ieteicams meklēt informāciju forumos vai uzņēmuma mājaslapā – pastāv iespēja, ka pozitīvās atsauksmes rakstījuši uzņēmuma veiksmē ieinteresētie cilvēki, kā arī portfolio tikpat labi var būt nokopēts no kāda profesionāla uzņēmuma mājaslapas. Tāpēc visi interesējošie jautājumi jāuzdod tieši. Ja remontdarbu meistars patiesi ir labs speciālists, ar kura darbu klienti ir apmierināti, tad viņš noteikti dos tev iespēju par to pārliecināties.
5. Kas kontrolēs remontdarbu norisi? Pie kā vērsties jautājumu gadījumā?
Būtiski, lai uzņēmums nosaka galveno vadītāju, kurš būs informēts par visiem notiekošajiem darbiem, kontrolēs termiņu ievērošanu un atbildēs par darbu kvalitāti, kā arī materiālu piegādi. Tāpat vajadzētu izrunāt arī to, kurš būs atbildīgais cilvēks par apdares materiāliem un veiks to uzskaiti, lai varētu izslēgt materiālu bojājumu vai pat zagšanas risku, un kā viņš rīkosies tādās situācijas, kad materiālu pietrūks vai, tieši otrādi, paliks pāri.
Ņem vērā, ka materiālu iegādi labāk uzticēt sev pašam – tā tu sevi pasargāsi no liekām izmaksām un iespējas tikt apkrāptam. Ja nejūties pietiekami drošs par iegādāto materiālu piemērotību, konsultējies ar veikala pārdevēju vai dodies iepirkties kopā ar remontdarbu galveno meistaru.
6. Vai pirms darbu uzsākšanas tiek noslēgts līgums? Kāda ir samaksas par darbu kārtība?
Pirms remontdarbu uzsākšanas noteikti ir jānoslēdz līgums par remontdarbu veikšanu, kas tevi pasargās no iespējamiem riskiem. Līgumā jābūt atrunātiem visiem sadarbības nosacījumiem – termiņiem, samaksai, iespējamām domstarpībām un to risināšanas kārtībai. Tādējādi abas puses atbrīvos sevi no nepieciešamības katru reizi, kad rodas ārkārtas situācijas, rīkot pārrunas. Līgumā vajadzētu iekļaut arī punktu, kas nosaka remontdarbu veicēju atbildību par radītiem būvmateriālu bojājumiem vai rīcību, konstatējot materiāla defektu.
Izrunājiet arī darba samaksas jautājumus. Jāņem vērā, ka dažreiz var gadīties neparedzētas situācijas, kuru dēļ darba un materiālu izmaksu plānotais budžets var palielināties, tāpēc pirms remonta uzsākšanas vajadzētu noskaidrot, vai ir iespējams noteikt fiksēto remontdarbu samaksu par vienu mājokļa kvadrātmetru. Un atceries – godprātīgs remontdarbu meistars pieņems samaksu tikai par rūpīgi paveiktu darbu, kas apmierina klientu gan cenas, gan termiņa, gan kvalitātes ziņā.
7. Cik ilgā laikā tiks paveikts tava mājokļa remonts?
Šis jautājums ir svarīgs, jo gadās situācijas, kad remontdarbu brigāde apsola izpildīt pasūtījumu tādā termiņā, kurā tehniskā ziņā iekļauties nemaz nav iespējams. Profesionāli remontdarbu uzņēmumi parasti sastāda remontdarbu grafiku, kurā ir ne tikai norādīts remonta uzsākšanas un beigu datums, bet arī uzskaitīti konkrēti darba uzdevumi un to izpildes maksimālais termiņš, kas ļauj prognozēt kopējo remontdarbiem nepieciešamo laiku.