abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25198
Nozares raksti1297
Ekspertu atbildes3041
AS "Dienvidu tilts" peļņa 2007.gadā - Ls 677 383 : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

AS "Dienvidu tilts" peļņa 2007.gadā - Ls 677 383

AS "Dienvidu tilts" peļņa 2007.gadā - Ls 677 383
Rīga, 13.nov., LETA. Dienvidu tilta celtniecības darbu ģenerāluzņēmējs AS "Dienvidu tilts" pagājušajā gadā strādājis ar 677 383 latu peļņu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija. 2006.gadā AS "Dienvidu tilts" zaudējumi bija 45 421 lats. Kompānijas apgrozījums 2007.gadā bija 44 922 581 lats, bet 2006.gadā - 29 261 086 lati. Dienvidu tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts". Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien ārkārtas sēdē vērtēs Dienvidu tilta drošību, liecina domniekiem sagatavotie materiāli. Ārkārtas sēdi komitejas priekšsēdētājam Andrejam Požarnovam (TB/LNNK) ierosināja sasaukt partijas "Jaunais laiks" (JL) domes frakcija. "Pēdējo nedēļu laikā par Dienvidu tilta drošību ir radušies vairāk jautājumu nekā atbilžu. Neesam dzirdējuši nevienu augsti stāvošu domes amatpersonu, kura uzņemtos pilnu atbildību par pasaulē dārgākā tilta drošumu no satiksmes viedokļa, un joprojām ir aktuāls jautājums - vai ir droši pārvietoties pār šo tiltu? Cerams, ka domes amatpersonas tomēr viesīs kādu skaidrību šajā jautājumā," aģentūrai LETA norādīja JL frakcijas vadītājs Olafs Pulks. Jautājums par Dienvidu tilta drošību aktualizējies pēc tam, kad Dienvidu tilta celtnieki veica tilta izturības pārbaudi, pēc kuras Dienvidu tilts deformējās. Atsevišķi ārvalstu eksperti publiski rosinājuši veikt atkārtotu tilta izturības ekspertīzi, atgādina JL. LETA jau ziņoja, ka celtniecības darbu ģenerāluzņēmējs AS "Dienvidu tilts" aicinājis ikvienu Latvijas vai ārvalstu ekspertu sniegt savu slēdzienu par Dienvidu tiltu. "AS "Dienvidu tilts" uzņemas pilnu atbildību par Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecību un garantē pilnīgu paveikto darbu kvalitāti un izmantoto materiālu atbilstību projektam. Šādu garantiju mums ļauj sniegt ne tikai pašu pieredze, veicot darbus, bet arī Rīgas Tehniskās universitātes profesora Aināra Paeglīša vadībā veiktā tilta slogošanas pārbaude, kas apliecina, ka tilts ir drošs un gatavs nodošanai ekspluatācijā," teikts uzņēmuma izplatītajā paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem. Lai stiprinātu ticību jaunuzceltajam tiltam un respektējot vēlmi iepazīties ar objektu, "Dienvidu tilts" aicina ikvienu sertificētu Latvijas vai ārvalstu ekspertu sniegt savu slēdzienu. "Lai to varētu izdarīt, esam gatavi iesniegt visu nepieciešamo projekta dokumentāciju. Jaunu ekspertu klātbūtne un viedoklis palīdzēs nest labās ziņas tālāk," norāda uzņēmuma pārstāvji. Kā norāda "Dienvidu tilts", līdzšinējā izmēģinājumā tika apstiprināta pilnīga konstrukciju parametru - sprieguma un deformācijas - atbilstība projekta prasībām un starptautiski pieņemtajām normām līdzīga veida būvēm. Apstākļos, kuri atbilst iespējamiem maksimālajiem noslogojumiem, tie tika imitēti, noslogojot tiltu ar 32 kravas mašīnām ar kopējo masu 1280 tonnas, ar mūsdienīgāko iekārtu palīdzību tika veikti konstrukciju sprieguma un deformācijas mērījumi. Balstoties uz veikto pētījumu rezultātiem, tika izsniegts atzinums par konstrukciju atbilstību visām izvirzītajām prasībām. "Kā ļoti pozitīvs vērtējams rezultāts izmēģinājumam, kad kravas automašīnas atradās starp tilta balstiem, starp kuriem attālums ir 110 metri. Attiecīgajā brīdī tilta ieliece bija mērāma, sākot no pieciem milimetriem un beidzot ar 185 milimetriem. Šis ir ļoti labs rezultāts, īpaši ņemot vērā faktu, ka noslogojums vidēji bija divas reizes lielāks, nekā tas būs novērojams ikdienā," apgalvo "Dienvidu tilts". Pētījuma gaitā praktiskie rezultāti no teorētiski prognozētajiem drīkst atšķirties par 10%, bet Dienvidu tilta gadījumā tas bija 1% robežās, teikts uzņēmuma paziņojumā. Pēc publiskajā telpā izskanējušās informācijas par acīmredzamo Dienvidu tilta deformāciju un brauktuves izliekumiem, aptaujātie ārvalstu eksperti ieteikuši veikt neatkarīgu tilta pārbaudi, iepriekš vēstīja laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze". Laikrakstam divi Zviedrijas profesori ieteikuši veikt neatkarīgu tiltu pārbaudi, tādējādi mazinot iedzīvotāju bažas. "Tilta deformācijas neizskatās normālas. Es ceru, ka tilts no tā nesalūzīs. Kādam būtu nepieciešams veikt atkārtotu konstrukcijas izturības pārbaudi ne tikai brauktuvei, bet arī vantīm," sacīja Zviedrijas Karaliskā tehnoloģiju institūta profesors Raids Karoumi. Savukārt Zviedrijas Cementa un betona pētniecības institūta prezidents Johans Silverbrands uzskata, ka nelielas deviances no taisnām līnijām, kādām būtu jābūt jaunā tiltā, slogošanā ir pieļaujamas, taču deformācijām ar laiku būtu jāizzūd. Tikmēr Rīgas domes Attīstības departaments izvairās publiskā telpā sniegt izsmeļošus tilta slogošanas rezultātus - vien pāris rindkopās norādot, ka viss atbilst Ministru kabineta noteikumiem. LETA jau ziņoja, ka nesen tika veikta Dienvidu tilta izturības pārbaude, to slogojot ar kravas automašīnām. Dienvidu tilta pārbaudes ar slodzi gala rezultāti apstiprinot provizoriski izteiktos - pārbaudes un analītisko aprēķinu rezultāti parāda, ka jaunuzbūvēto Dienvidu tiltu pār Daugavu Rīgā drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kā arī tas var uzņemt piepūles, kuras rada paredzētās normatīvās slodzes, aģentūru LETA iepriekš informēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Marija Ābeltiņa. Slēdzienā teikts, ka tilta pārbaudes laikā konstatētās izlieces un spriegumi nepārsniedz konstrukcijās lietotā materiāla stiprības rādītājus. Tilta dinamiskā pārbaude rāda, ka tiltam ir nedaudz paaugstināts dinamisko raksturojumu līmenis, tomēr tas neietekmē tilta stiprības rādītājus. Dinamisko raksturojumu līmenis nepārsniedz projektā noteikto. Dienvidu tilta svinīgā atklāšana ir paredzēta šī gada 17.novembrī - dienu pirms Latvijas valsts 90.dzimšanas dienas. Dienvidu tilts un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai tiks nodotas ekspluatācijā pusotru mēnesi pirms paredzētā termiņa.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Sasniedz vairāk kopā ar Onninen e-veikalu!

Sasniedz vairāk kopā ar Onninen e-veikalu!

Onninen piedāvā klientiem aizvien jaunākus risinājumus, kā padarīt viņu uzņēmējdarbību efektīvāku. Viens no šādiem risinājumiem ir Onninen e-veikals, kur ir pieejamas dažādas noderīgas funkcijas, kas ne tikai atvieglos iepirkšanās procesu, bet arī būs noderīgas ikdienā, veidojot projekta tāmes, sniedzot atskaites par padarītajiem darbiem vai meklējot konkrētas produktu grupas, kuras klients jau kādreiz ir sūtījis. 

Aktualitātes

KEM: Energoapgādes drošumam un biometāna ražošanas attīstībai Latvija ieguldīs 134,4 miljonu eiro lielas investīcijas

KEM: Energoapgādes drošumam un biometāna ražošanas attīstībai Latvija ieguldīs 134,4 miljonu eiro lielas investīcijas

Otrdien, 2. jūlijā, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izstrādāto  atbalsta programmu Atveseļošanas fonda plāna (REPowerEU) ietvaros. Latvijai pieejamais finansējums investīciju īstenošanai ir 134,4 miljoni eiro. Investīcijas izmantos energoapgādes drošuma un stabilitātes palielināšanai, biometāna ievades punkta būvniecībai un Latvijas energoapgādes tīkla modernizācijai.

Izstāsti Latvijai