abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Šoziem autoceļu uzturēšanai plāno tērēt 22,7 miljonus latu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Šoziem autoceļu uzturēšanai plāno tērēt 22,7 miljonus latu

Šoziem autoceļu uzturēšanai plāno tērēt 22,7 miljonus latu
Rīga, 19.okt., LETA. Šoziem valsts autoceļu uzturēšanai plānoti finanšu līdzekļi 22,7 miljonu latu apmērā, tajā skaitā ziemas dienesta darbiem - 18,6 miljoni latu, šodien preses konferencē žurnālistus informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) Ceļu pārvaldīšanas un uzturēšanas pārvaldes direktors Aldis Lācis. Šogad finansējums autoceļu ziemas dienesta darbiem plānots par 3,368 miljoniem latu lielāks nekā iepriekšējā sezonā, tādēļ valsts autoceļu uzturēšanas līmenis salīdzinājumā ar iepriekšējo ziemas sezonu ir nedaudz paaugstināts, sacīja Lācis. Par 63,8 kilometriem paredzēts palielināt A klases uzturēšanu valsts galvenajos autoceļos, par 83,5 kilometriem paredzēts palielināt A1 klases uzturēšanu valsts 1.šķiras autoceļos un par 27,8 kilometriem - 2.šķiras autoceļos ar lielu satiksmes intensitāti, galvenokārt Rīgas rajonā. Kopumā ziemas dienesta aprūpē ir 20 314 kilometri, kas atkarībā no valsts autoceļu klasifikācijas un satiksmes intensitātes sadalīti četrās atšķirīgās uzturēšanas klasēs. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem "Par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli" A uzturēšanas klases ceļiem laiks, kurā jānodrošina attiecīgie braukšanas apstākļi, ir sešas līdz 22 stundas, bet dotais laiks autoceļa brauktuves attīrīšanai no sniega ir trīs stundas. A1 uzturēšanas klases ceļiem šis laiks ir četras stundas, B klases ceļiem - sešas stundas, C klases ceļiem - 18 stundas. LVC norāda, ka laiku autoceļu brauktuves attīrīšanai no sniega skaita no snigšanas beigām līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve attīrīta no sniega, bet autoceļa brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai - no apledojuma konstatācijas līdz darbu izpildei. VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) valdes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš norādīja, ka uzturēšanās klasēs noteikts maksimālais termiņš, un tas nenorāda, ka šo trīs stundu laikā nekas netiks darīts. "Atsevišķās vietās ceļš var tikt attīrīts jau 20 minūšu laikā," sacīja Legzdiņš. Viņš arī norādīja, ka uzņēmums ziemai tehnoloģiski ir gatavs - ziemas darbu veikšanai tiks izmantotas 262 ar sniega lāpstām un kaisīšanas iekārtām aprīkotas automašīnas, 205 autogreideri, 185 ekskavatoru iekrāvēji, 232 traktori un 57 buldozeri. Tāpat iegādātas 19 828 tonnas sāls un 35 757 kubikmetri smilts un sāls maisījuma, sacīja Legzdiņš. "Arī šogad sniega un ledus kausēšanai uz autoceļiem tiks izmantots nātrija hlorīds, jo tā ir vismazāk videi kaitīgā viela, ko var izmantot šādiem nolūkiem," sacīja Lācis, norādot visā pasaulē šim nolūkam lielākoties tiek lietoti tieši hlorīdi. Patlaban autoceļu uzturētāju uzdevums ir attīstīt tehnoloģijas, lai kaisāmos materiālus varētu pielietot pēc iespējas precīzākā koncentrācijā un tie mazāk ietekmētu vidi, norādīja Lācis. Savukārt Legzdiņš piebilda, ka Latvijas klimatiskajos apstākļos bez ceļu kaisīšanas ar sniegu kausējošiem materiāliem nevar iztikt, jo mehāniskās ceļu uzturēšanas metodes, piemēram, rievojuma veidošana ir efektīvas tikai arktiskās ziemas apstākļos, kamēr Latvijā bieži novērojami atkušņi. Šogad pirmo reizi Baltijā tiks ieviesta arī sistēma, kas ar globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) palīdzību ļaus noteikt katras ceļu kaisāmās automašīnas atrašanās vietu un tiešsaistē apstrādās iegūto informāciju. Šī sistēma ļaus gan operatīvi sniegt informāciju par iepriekšējā dienā veiktajiem ceļu uzturēšanas darbiem, gan iegūtos datus izmantot dažādās konfliktsituācijās, kad pēc avārijām autoceļu uzturētājiem pārmet savlaicīgu ceļa tīrīšanas darbu neveikšanu. Savukārt LVC valdes priekšsēdētājs Tālis Straume norādīja, ka ziema ir specifisks gadalaiks un problēmas neizbēgami radīsies, jo sevišķi pirmajās ziemas dienās, kad autovadītāji vēl nav pielāgojušies jaunajiem braukšanas apstākļiem. "Būs arī jauni autovadītāji, kuri ziemas apstākļos brauc pirmo reizi," sacīja Straume, uzsverot, ka LVC autovadītāju audzināšanas nolūkos plāno izdot arī bezmaksas informatīvos bukletus. Lielākās problēmas rada konkrētajiem laika apstākļiem neatbilstoša braukšanas ātruma izvēle, norādīja Straume. "Saprātīgam autovadītājam ir jāvērtē apstākļi, jo ceļu uzturētāji nevar atrasties visās vietās vienlaikus un nenokritušu sniegu notīrīt nav iespējams." Kā ziņots, LVC noslēgusi vērienīgu līgumu ar LAU par tiesībām veikt valsts autoceļu kompleksās uzturēšanas darbus laika posmā no 2007.gada 1.oktobra līdz 2014.gada 30.septembrim. Līguma kopējā vērtība ir aptuveni 278 miljoni latu.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.