abc.lv skaitļos

Lietotāji online61
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Šlesers: Baltijas aviotirgus ir iekarots; tālāk seko Skandināvija : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Šlesers: Baltijas aviotirgus ir iekarots; tālāk seko Skandināvija

Šlesers: Baltijas aviotirgus ir iekarots; tālāk seko Skandināvija
Rīga, 3.marts, LETA. Lidosta "Rīga" jau šobrīd ir centrālā lidosta Baltijas valstīs, un konkurentu šeit vairs nav. Tagad mums jākonkurē ar Skandināvijas lidostām, šodien tiekoties ar žurnālistiem, paziņoja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC). Nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") jau šajā sezonā atklās divus jaunus maršrutus uz Skandināviju - Trumsi un Līnšēpingu. Nākotnē lidojumu diapazonu uz Skandināviju plānots palielināt vēl vairāk. Lai arī Trumsi ir maza pilsēta Norvēģijas ziemeļos, tādu mazu pilsētu savienošana ar Rīgu dod lielu ieguldījumu tranzīta pasažieru un kravu pārvadājumos. Februārī 47% no "airBaltic" pārvadātajiem pasažieriem bija tranzītpasažieri, un šis skaitlis turpina augt. Lidostas "Rīga" darbības reģions jau šobrīd aptver visu Baltijas reģionu, bet, iekļaujoties Skandināvijas aviācijas tirgū, potenciālais pasažieru skaits jau sasniedz 33 miljonus cilvēku. Turklāt lidostai ir arī savas priekšrocības attiecībā pret Skandināvijas konkurentiem un nozīmīgākā no tām ir kvalitatīvi pakalpojumi par daudz zemākām izmaksām, norādīja Šlesers. Kā ziņots, konkursā par privātā partnera piesaisti jaunās lidostas "Rīga" būvniecībai turpmākām sarunām izvēlēts konsorcijs, kurā ietilpst "TAV Havalimanlari Holding AS" ("TAV") un "Skonto būve", šodien žurnālistiem paziņoja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" vadība. Šlesers ir pārliecināts, ka "TAV" var palīdzēt saasināt konkurenci ar Helsinku lidostu par lidojumiem uz Japānu, Ķīnu, Taizemi un citām Āzijas valstīm. Konkurēt ar Rietumeiropas lidostām par lidojumiem uz ASV būs grūti, taču Rīgas lidostai ir visas iespējas kļūt par nozīmīgāko tranzīta lidostu Āzijas savienojumiem Eiropas ziemeļos, sacīja Šlesers. "TAV Airports Holding" ir lidostu operators Turcijā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza valstīs, pārvalda Stambulas "Ataturk" lidostu, Ankāras "Esenboga" iekšzemes un starptautisko lidojumu termināļus, Izmiras "Adan Menderes" starptautisko lidojumu termināli Turcijā, Tbilisi un Batumi starptautiskās lidostas Gruzijā, kā arī Monastiras "Habib Bourguiba" starptautisko lidostu Tunisijā. "TAV Airports" pieder ekspluatācijas tiesības arī Antālijas "Gazipasa" lidostā Turcijā, Enfidas "Zine Abidine Ben Ali" starptautiskajā lidostā Tunisijā, Skopje "Alexander the Great" lidostā un Ohridas "St.Paul the Apostle" lidostā Maķedonijā. Uzņēmuma struktūrā ietilpst 13 filiāles, un patlaban "TAV Airports" sniedz tādus pakalpojumus kā sauszemes apkalpošana, termināļu ekspluatācija, beznodokļu veikalu darbība, ēdināšanas serviss, informācijas apstrāde un drošības serviss. "TAV Airports" katru gadu apkalpo 315 000 lidojumu, 300 lidsabiedrības un 35 miljonus pasažieru. Lidostās strādā vairāk nekā 14 000 darbinieku. "Skonto būve" dibināta 1995.gadā, nodarbojas ar visa veida celtniecības un projektēšanas darbu veikšanu. Pēc provizoriskiem aprēķiniem, būvfirmas "Skonto būve" apgrozījums pērn bijis vairāk nekā 50 miljoni latu. 2007.gadā "Skonto būves" konsolidētais apgrozījums sasniedza 76 525 281 latu, bet 2006.gadā - 51 476 201 latu. Kā ziņots, piedāvājumus konkursa otrajā kārtā iesniedza arī konsorcijs "AERIX Consortium", kuru veido kompānijas "Aecon concessions", "Africa Israel Investments Ltd.", "AFI Europe N.V.", "Morgan Stanley Infrastructure Inc." un "SAVE Aeroporto di Venezia marco Polo S.p.A". Otrs pretendents bija "Hochtief AirPort GmbH", kas ir viena no pasaules lielākajām privātajām neatkarīgajām lidostu vadības kompānijām, kurai pieder akciju daļa Atēnu, Budapeštas, Diseldorfas, Hamburgas, Sidnejas un Tirānas lidostās. Konkursa mērķis bija izvēlēties partneri, ar kuru lidosta "Rīga" veidos kopuzņēmumu saskaņā ar publiskās privātās partnerības principiem. Galvenais atlases noteikums ir spēja piedāvāt visizdevīgākos līguma noteikumus jaunās starptautiskās lidostas "Rīga" attīstības projekta ātrai un efektīvai ieviešanai. Partnerim būs jānodrošina lidostas "Rīga" attīstības projekta finansēšana un vadība, objektu būvniecība un visu infrastruktūras objektu uzturēšana un apsaimniekošana. Līguma parakstīšana paredzēta 90 dienu laikā pēc konkursa otrās kārtas rezultātu paziņošanas datuma. Projekts iekļauj 500 metru gara gaisa kuģu termināļa celtniecību ar 23 piestātnēm ziemeļu virzienā un esošā termināļa pārbūvi un apvienos lidostu vienotā arhitektoniskā telpā. Lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstības projekts balstās uz perspektīvās attīstības koncepciju. Jau 2007.gada 26.jūlijā lidostas padome vienbalsīgi pieņēma lēmumu apstiprināt starptautiskās lidostas "Rīga" attīstības programmu 20 miljonu pasažieru apkalpošanai gadā sadarbībā ar SIA "Projektēšanas birojs Arhis", kas izstrādāja atbilstošu projektu.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.