Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības vajadzībām izsludina konkursu nekustamo īpašumu vērtētājiem
Rīga, 13.febr., LETA. Jaunbūvējamās Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" īstenotājs Latvijā SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" izsludinājis atklātu konkursu īpašuma vērtētājiem, lai noteiktu "Rail Baltica" būvniecības vajadzībām atsavināmo īpašumu tirgus vērtību, aģentūrai LETA pavēstīja "Eiropas Dzelzceļa līniju" Attīstības un sadarbības departamenta sabiedrisko attiecību vadītāja Rita Voronkova.
Viņa informēja, ka konkursā plānots atrast 3-7 nekustamo īpašumu vērtētājus vai to apvienības, kas kopā ar īpašnieku noteiks "Rail Baltica" būvniecības vajadzībām atsavināmo īpašumu tirgus vērtību un radušos zaudējumu kompensāciju apmēru par tiem īpašumiem, kuri nepieciešami projekta "Rail Baltica" realizācijai.
"Šis ir viens no sagatavošanās darbiem, kas nepieciešams, lai sāktu atsavināšanas procesu. Īpašumi tiks atsavināti pakāpeniski, uzsākot atsavināšanu Rīgā. Pierīgā: Mārupe, Baldone, Ķekava, Olaine, Ropaži, Salaspils, Stopiņi atsavināšana turpināsies līdz pat 2019.gada beigām. Atsavināšanas laikā būs nepieciešama aktīva īpašnieka līdzdalība, jo mūsu mērķis ir īpašnieka mantiskās vērtības saglabāšana. Par atsavināšanas procesa uzsākšanu "Eiropas Dzelzceļa līnijas" katru īpašnieku informēs personīgi. Īpašums tiks atsavināts pēc tirgus vērtības un konkursa kārtībā izvēlētie neatkarīgie vērtētāji kompensācijas aprēķinās sadarbībā ar pašu īpašnieku," sacīja "Eiropas Dzelzceļa līniju" Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.
Vērtētāju darbu izpilde būs jāveic divos segmentos: nekustamā īpašuma tirgus vērtības noteikšana un komersanta darbības (biznesa) un nemateriālo aktīvu, prasījuma tiesību un mantisko ieguldījumu novērtēšana. Plānotais darba apmērs būs jāveic četru gadu (48 mēneši) laikā par kopējo summu 1,2 miljoni eiro.
Katra novērtējumā objekta vērtēšanai tiks izsniegts atsevišķs darba uzdevums, kurā tiks identificēts novērtējamais objekts.
Konkursam var pieteikties pretendenti: juridiskas vai fiziskas personas, personālsabiedrības (pilnsabiedrība vai komandītsabiedrība) vai arī piegādātāju apvienība, kuriem ir Latvijas Īpašumu vērtētāju asociācijas vai līdzvērtīgas ārvalsts asociācijas sertifikāts, kas apliecina sertificētā vērtētāja kvalifikāciju un tiesības sniegt nekustamā īpašuma vērtēšanas pakalpojumu. Tāpat pretendentiem jābūt vismaz triju gadu pieredzei sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma novērtēšanā ar kopējo izstrādāto projektu skaitu ne mazāku kā 30, kā arī jāspēj uzrādīt trīs rekomendācijas par sniegtajiem pakalpojumiem.
Vienošanās tiks slēgta ar ne mazāk kā trim un ne vairāk kā septiņiem pretendentiem.
Pieteikties konkursā var līdz 2017.gada 3.aprīlim plkst.10.
Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta "1435 mm standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltic"/"Rail Baltica" attīstības koridors caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" finanšu līdzekļiem.
"Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir valsts kapitālsabiedrība, kuras dibināšanas mērķis ir "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošana Latvijā.
"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.
Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums Latvijā ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.