abc.lv skaitļos

Lietotāji online43
Aktīvie uzņēmumi26038
Nozares raksti1322
Ekspertu atbildes3041
Ekonomists: Nedrīkst kavēties ar jauna termināļa būvniecību lidostā "Rīga" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Ekonomists: Nedrīkst kavēties ar jauna termināļa būvniecību lidostā "Rīga"

Ekonomists: Nedrīkst kavēties ar jauna termināļa būvniecību lidostā "Rīga"
Rīga, 6.maijs, NOZARE.LV. Vilkt garumā jauna termināļa būvniecību starptautiskajā lidostā "Rīga" ir noziedzīgi, biznesa portālam "Nozare.lv" stāsta SIA "Primekss" valdes priekšsēdētājs Jānis Ošlejs. Ošlejs uzsver, ka Latvijai ir brīnišķīga iespēja pārņemt aviācijas tirgu no tuvējās apkaimes un tā ir jāizmanto. Turklāt ar šo lēmumu kavēties nedrīkst. "Liela, intensīvi lietota lidosta ir ekonomiskās dzīves ļoti svarīgs velkonis. Tā atved ne tikai tūristus, bet arī darījumu cilvēkus, nodrošina izejvielu plūsmu elektronikas nozarei, kā arī rada darba vietas," norāda Ošlejs. Kā ziņots, starptautiskā lidosta "Rīga" un AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") ir vienojušās par jaunā lidostas termināļa celtniecības būtiskākajiem nosacījumiem un patlaban norit pēdējais darbs pirms līguma parakstīšanas - abu pušu juristi sagatavo līguma tekstu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijā (SM). SM savas kompetences robežās sekojot līdz lidostas "Rīga" un "airBaltic" līguma noslēgšanai un uzskata, ka minētā sadarbība ļaus būtiski palielināt pasažieru apjomu lidostā. Jau ziņots, ka intervijā žurnālam "Kapitāls" "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks klāstījis, ka pārskatīs lidsabiedrības attīstības stratēģiju, ja Rīgā netiks izveidots jauns pasažieru terminālis. Alternatīvs plāns ar attīstības iespējām esot Igaunijā un Somijā. "Skaidrs, ka gribētos, lai tad, ja mēs attīstāmies šajā valstī, arī trīs citi uzņēmumi mums nāktu līdzi un ar prieku sadarbotos. Pašlaik lidosta atpaliek savā attīstībā. Protams, lēmumi par lieliem ieguldījumiem infrastruktūrā nāk smagi. Taču tagad esam kritiskajā punktā. Ja Rīgā nebūs jauna termināļa, mēs pieņemsim lēmumu par to, kā mainīt savas attīstības stratēģiju," brīdina uzņēmējs. "Nu jau pagājuši astoņi mēneši, kopš apspriežam šo jautājumu ar lidostu. Janvārī tika pieņemts Ministru kabineta lēmums, bet nu ir aprīļa vidus... Ja tagad nepanāksim skaidrību par to, mēs vairs negaidīsim," žurnālam skaidrojis Fliks. "Mēs varam attīstīties Rīgā, taču mums ir arī alternatīvas. Ja Rīgā nav iespējams attīstīties tādēļ, ka šeit nav pietiekamas kapacitātes, ka nav iespējams vienoties ar lidostu, - jābūt alternatīvām," norāda Fliks, kurš jūtas kā valsts struktūru ķīlnieks. Kā atgādina kompānijas prezidents, pie jauna termināļa izbūves sākts strādāt jau pirms diviem gadiem. Tagad lidosta ir "pilna" un attīstības plānus vairs nedrīkst atlikt. "Ir pienācis laiks, kad mēs vai nu apstāsimies attīstībā, vai to turpināsim. Bez jauna termināļa tālāka attīstība Rīgā nav iespējama," akcentē "airBaltic" prezidents. Pēc viņa teiktā, Latvijas aviācijā ir četras struktūras, kurām jāstrādā kopīgi, - "Latvijas Gaisa satiksme", Civilās aviācijas administrācija, Rīgas lidosta un "airBaltic". "airBaltic" jaunais terminālis varētu izmaksāt 90 miljonus eiro (63 miljonus latu), bet termināļa būvniecība tiks pabeigta līdz 2013.gadam, tā iepriekš bija klāstījis Fliks. Šis projekts tiks realizēts kopā ar Turcijas operatoru "TAV Havalimanlari Holding AS". Šī kompānija kā sadarbības partneris tika izvēlēta jau iepriekšējā lidostas "Rīga" attīstības konkursā, kurš pēc sava vēriena gan bija daudz lielāks par "airBaltic" rosināto. Termināļa būvniecībai tiks iznomāta zeme uz 50 gadiem lidostas "Rīga" teritorijā. Fliks arī apliecināja, ka tiks sāktas sarunas ar starptautiskajām bankām par nepieciešamā finansējuma piesaisti un šīs sarunas varētu pabeigt līdz vasarai. Termināļa attīstībai tiks dibināta atsevišķs uzņēmums, kas, pēc Flika teiktā, 100% būšot "airBaltic" īpašumā. Tiesības lietot jauno termināli būšot visiem "airBaltic" sadarbības partneriem. Aviokompānija esot par pēc iespējas plašāku aviokompāniju skaitu, lai gan gala lēmumus pieņemšot lidosta "Rīga", skaidroja Fliks. Maksimālās noslodzes stundās jaunais terminālis varētu apkalpot 5000 pasažieru stundā, kas būtiski atvieglošot noslodzi, kāda lidostā veidojoties patlaban. Premjers Valdis Dombrovskis (JL) pēc valdības sēdes žurnālistus informēja, ka valdība pieņēmusi zināšanai sniegto informāciju un vienlaikus uzdevusi lidostai "Rīga" nodrošināt, ka zemes nomas līgums ar aviokompāniju nepārkāps godīgas konkurences principus ar citiem komersantiem.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai