abc.lv skaitļos

Lietotāji online65
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Liepājas ostas padziļināšanu veic liels ekskavatora tipa zemesracējs "Pinocchio" : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Liepājas ostas padziļināšanu veic liels ekskavatora tipa zemesracējs "Pinocchio"

Liepājas ostas padziļināšanu veic liels ekskavatora tipa zemesracējs "Pinocchio"
Ventspils, 21.jūl., LETA. Liepājas ostas padziļināšanas darbos kopš pagājušās ceturtdienas iesaistīts viens no pasaulē lielākajiem ekskavatora tipa zemes racējiem "Pinocchio", aģentūru LETA informēja Liepājas Sspeciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš. Zemes racēja garums ir 60 metri, platums - 19 metri, bet kausa tilpums ir 21 kubikmetrs. Pašlaik Liepājas ostas padziļināšanu turpina arī zemes sūcējs "Mellina", bet otrs zemes sūcējs "Reynaert", kas padziļināšanas darbos tika iesaistīts maijā, Liepājas ostu jau atstājis. Ostas padziļināšana notiek nepārtraukti visu diennakti. Pavisam paredzēts izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts. Pēc provizoriskajiem aprēķiniem, pašlaik darbi pabeigti par 25%, informēja Koliņš. Lai gan aizvadītā bargā ziema ostas padziļināšanas darbus aizkavējusi par aptuveni trīs mēnešiem, ostas padziļināšanu paredzēts pabeigt 2011.gada otrajā pusē, iekļaujoties projekta izpildes beigu termiņā, kas ir 2012.gada 31.jūlijs. Nākamgad plānots izcelt arī kāda Liepājas ostā nogrimuša kuģa vraku. Šī gada pavasarī ar ūdenslīdējiem veikta tā izpēte. Šim kuģa vrakam nav nekādas kultūrvēsturiskas vērtības, līdz ar to pēc izcelšanas tas, visticamāk, tiks sagriezts metāllūžņos, pastāstīja Koliņš. Liepājas ostas padziļināšanas darbus veic Beļģijas kompānija "Dredging International N.V.". Ostas padziļināšana tika sāka pagājušā gada novembrī, un tas ir nozīmīgs infrastruktūras projekts, ko finansē no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem, kā arī Liepājas SEZ pārvaldes budžeta. Tiek veikta Liepājas ostas kuģu ceļa padziļināšana no pašreizējiem 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorija padziļināšana no pašreizējiem 10,5 metriem līdz 12 metriem. Paredzēta arī Loču kanāla rekonstrukcija un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšana līdz septiņu metru dziļumam. Pavisam plānots izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko izbērs jūrā speciāli tai paredzētās vietās - atbērtnēs. Pēdējie nozīmīgie Liepājas ostas padziļināšanas darbi tika veikti 1999.gadā, kad ostu padziļināja vidēji par 1,5-11 metriem. Arī tad padziļināšanas darbus veica "Dredging International N.V.", taču tagad uzņēmums iegādājies vēl jaudīgāku tehniku par to, ar kādu Liepājas ostas padziļināšanas darbus veica 1999.gadā, iepriekš pastāstīja "Dredging International N.V." Ziemeļeiropas reģiona vadītāja vietnieks Džonijs van Akers. Ostas padziļināšanas projekta kopējās izmaksas ir 22,3 miljoni latu bez pievienotās vērtības nodokļa, no kuriem 74,5% ir ES Kohēzijas fonda finansējums, 19,6% - Latvijas valsts budžeta finansējums, 5,9% - Liepājas SEZ pārvaldes finansējums. Papildus Liepājas SEZ pārvalde segs arī projekta neattiecināmās izmaksas - pievienotās vērtības nodokļa un projekta realizācijas autoruzraudzības maksājumus.
Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.